Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2 reeks - voor de enthousiaste WEGgebruiker (dus geen track)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
    Voor 50k kan je toch al een mooie caymans (s), lotus exige of zelfs een (e92) m3 of 911 vinden.
    Helaas redeneert niet iedereen zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Rwd zonder sper stelt ook niet veel voor. 235xi
      Natuurlijk niet, u zal waarschijnlijk niet zonder kunnen want u hebt de noodzaak om elk rond punt rond te driften.
      Wat een zever dat je toch soms leest, 95% van de rijders heeft echt geen nood aan een sper in het dagelijks verkeer.

Comment

Driften is iets voor Jonnies met een petje.

Comment

De eerste hier die voor de 228i Xdrive (liefst met m-pakkeet?) kiest
          De m235i is te veel geld voor het kleine verschil tussen de 2... De Xdrive omdat als je wat km's doet en sportief wil rijden in elk weertype, je hier het veiligst en best met bent.
          Plaats eventueel voor enkele honderden euro's een chip en hij is even snel dan de m235i...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
            De m235i is te veel geld voor het kleine verschil tussen de 2... De Xdrive omdat als je wat km's doet en sportief wil rijden in elk weertype, je hier het veiligst en best met bent.
            Plaats eventueel voor enkele honderden euro's een chip en hij is even snel dan de m235i...
            Waarschijnlijk ook niet de eerste die weer iets besluit door enkel de specs te bekijken, heb je al eens een x28i en x35i gereden? Ik denk het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
              Er zal een groot verschil zijn tussen de M235i en de 228i. Kijk maar naar het verschil tussen een M135i en een 125i. Je mag die 125i nog opfokken en er een M sportpakket en M vering onder zetten. Het wordt nooit een M135i.
              De M135i is veer scherper. Los van de motor is ongeveer 30% van de wagen anders. De ophanging (niet alleen de veren en dempers) is anders. De sportautomaat is veer agressiever, enz... Die M staat voor M Performance en dat is meer dan wat verschillende optische gadgets.
              Trouwens de 28i blijft een 4 cylinder. Je hebt niet de beleving van de 6 cylinder van de 35i. De 28i is een heel goeie en snelle auto. Als je hem "opfokt" wordt hij alleen een beetje sneller. De 35i is er één die vaak onbewust een glimlach op je gezicht tovert en niet alleen bij spurtjes van 0 naar 100. Als je met beide eens zou rijden, snap je het meteen.
              En dan de sound van de 35i! De 28i (toch in de 5 reeks) klinkt soms als een diesel.

xDrive: daar geef ik je gelijk in. Ik was er eerst niet voor maar na een proefrit meteen verkocht. Hij blijft speels en je kan de power vaker, veiliger en meestal efficiënter gebruiken.
              Last edited by bmwtt; 27/10/2013, 13:57.

Comment

Voor dagelijks gebruik zal de m335 mss wel wat te hardcore/bruut zijn. Duurdere remmen etc. Ook van verbruik waarschijnlijk. Aankoop is maar een start, moet je ook zeker zijn dat je deze kan onderhouden. En denk als ik dat mee in rekening zou nemen beter af zou zijn met de "zwakkere".

Comment

Ik kies de 220i want is blijkbaar is sé een dichtgeknepen 228i....
                  sigpic

Comment

De 228i omdat ik daar minder lang voor zou moeten sparen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                      Driften is iets voor Jonnies met een petje.
                      Ik doe dat ook .
                      Zo knap vind ik een 2reeks niet. Persoonlijk zou ik éérder een E92 m3 occasie kopen voor een 3OK en de rest voor taxen enz...
                      Last edited by ; 29/10/2013, 15:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                        Er zal een groot verschil zijn tussen de M235i en de 228i. Kijk maar naar het verschil tussen een M135i en een 125i. Je mag die 125i nog opfokken en er een M sportpakket en M vering onder zetten. Het wordt nooit een M135i.
                        De M135i is veer scherper. Los van de motor is ongeveer 30% van de wagen anders. De ophanging (niet alleen de veren en dempers) is anders. De sportautomaat is veer agressiever, enz... Die M staat voor M Performance en dat is meer dan wat verschillende optische gadgets.
                        Vergeleken met een echt M-model zoals een M3 kun je de M135i op dezelfde manier wegschrijven vind ik. Oké hij is even snel als een M3, maar qua sensatie schiet de M135i toch wat te kort. Topprestaties worden pas echt leuk als je het ook intens kunt beleven. Een andere inlaat of uitlaat zou bij mij alvast een Must zijn als ik een M235i zou bestellen. ik heb dit in het BMW-lovers topic ook al aangehaald. De prestaties zijn indrukwekkend, maar de beleving is te steriel. Toen ik uit de M135i stapte en weer met mijn Z4M vertrok, was het verschil in "hooligan-factor" toch enorm, vooral door het verschil in geluid.
                        Misschien klink ik nu als een azijnpisser, voor dagelijks gebruik is het wellicht prettiger om met een iets "beschaafdere" wagen te rijden. Maar langs de andere kant betaal je toch een behoorlijk bedrag extra voor het topmodel, dus een beetje meer sensatie mag wel. Toch heb ik redelijk grote interesse om de M235i te gaan bestellen over enkele maanden, weliswaar met een ander uitlaatje.
                        Last edited by ; 29/10/2013, 15:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          voor de prijs van een m235i met opties heb je al heel wat mooie hoger geplaatste auto's (E, 5,...) met een mindere motor natuurlijk wel
                          En waarom zou je dat juist doen? Waarom zou een grotere wagen dan beter zijn volgens jou? Als je comfort wil, moet je ook geen meer standaard 1- of 2-reeks kiezen hoor. Kan je beter een Skoda Octavia of Superb nemen.

Doe mij maar de M235i. Zescilinder, M. Met nog wat opties erbij de perfecte wagen voor iemand als ik.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Jow Beta! Ddé laat weten nog eens pinten te willen drinken met je.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk Berichten
                              Jow Beta! Ddé laat weten nog eens pinten te willen drinken met je.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nóg eens?
                              Wat vreet die de laatste tijd zoal uit?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

BMW m235i xDrive

Comment

Gewoon een jaartje wachten op een M2 voor 55K... Zal een wereld van verschil zijn met de M235i waarin de M niet veel meer zal zijn dan een marketinggadget net zoals bij de M135i.

Comment

ik wil 214i of 216d :-)

Comment

Eens een M235i samengesteld op de configurator. Ik kwam op een dikke 56K.
                                      Een M2 als hij er komt zal eerder 65K mogen kosten.
                                      Veel € voor zo'n wagen, ik ben geneigd BlackHorse te volgen en voor dat geld eerder een 2012/2013 e9x M3 te kopen.

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                        Eens een M235i samengesteld op de configurator. Ik kwam op een dikke 56K.
                                        Een M2 als hij er komt zal eerder 65K mogen kosten.
                                        Veel € voor zo'n wagen, ik ben geneigd BlackHorse te volgen en voor dat geld eerder een 2012/2013 e9x M3 te kopen.

Waar heb je hem al kunnen configureren? Ik zie de 2-reeks nog niet beschikbaar op de configurator van BMW.be/.de

Comment

De 2 staat in de configurator helemaal rechts,
                                          Gisterenavond toch 😉

Comment

Working...
                                          X