Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke leasewagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke leasewagen?

Ik krijg een wagen van het werk (eindelijk). Er zijn wat beperkingen. Onder andere qua merk: het moet een audi, bmw, volvo, mercedes, ford, citroën of volkswagen zijn. Ford valt af. Citroën ben ik ook niet meteen fan van, maar misschien is een C5 break net wel heel goed?

Sommige opties (metaalkleur, gps, parkeerhulp achteraan en bluetooth) zijn verplicht.

Ik heb deze namiddag een beetje zitten puzzelen op de site van de leasemaatschappij en een voorlopig lijstje opgesteld van auto's waar ik nog veel opties op kan kiezen voor mijn leasebudget op is.

De voorlopige shortlist:

Mercedes C Break (maar ik twijfel aan Mercedes. Beetje taxi-achtig)

Audi A4 Avant

Volkswagen passat Variant

Volvo V70 maar ik heb het idee dat die binnenruimte tegenvalt? Kinderen gaan wel happy zijn want hier kan ik bij de opties ingebouwde dvd-schermpjes kiezen
    Er zijn heel wat collega's die met een Volvo XC60 rondrijden (is ook een optie), maar die vind ik binnenin erg klein. Idem met de Volvo van mijn schoonvader.

BMW X3 (vind ik de leukste, maar is wel een serieuze bijtelling in vergelijking met de andere elke maand en ik heb hem eigenlijk nog nooit binnenin gezien).

Ik was eigenlijk graag voor de Audi Q5 gegaan, maar ik heb een maximum aan CO2-uitstoot en die zit erboven. Q3 kan wel, maar vind ik dan weer klein.

Ik heb twee kinderen en geregeld veel spullen die mee moeten dus kofferruimte is belangrijk.

Tips? Bemerkingen? Wat zouden jullie kiezen? Ik ben eigenlijk helemaal geen kenner (zelfs niet echt een liefhebber, al rijd ik wel erg graag). Tot nu toe betaalden wij onze auto zelf dus dat waren Opel/Peugeots/Renaults. Geen ervaring met deze merken.

Uit die lijst de Mercedes C.

Comment

Mercedes C. Ze doen gekke dingen voor het moment ('Edition'-reeksen), met o.a. AMG-pakket voor peanuts. Op die manier ziet je wagen er onmiddellijk al minder taxi/bompa-achtig uit.
      De uitstoot van hun nieuwe motoren valt ook heel goed mee, wat van belang is voor je VAA. Van de bovenstaande wagens zal hij ook het aangenaamste rijden (alhoewel de X3 ook niet mis is).
      Kan een 3reeks Touring niet in je budget ? Of is deze te klein ?

Passat is zeer ruim van binnen. A4 is klein(er), v70 leek me dan net weer groter (vooral in de breedte, beenruimte achteraan valt tegen voor zo'n grote auto), stoelen zijn van de betere.
      Last edited by A160; 25/10/2013, 09:58. Reden: er naast geklopt
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Als een X3 erin gaat moet een BMW 5 break er ook ingaan, is een stuk ruimer en knapper dan een mercedes C break. (je bedoelde toch niet X1?) Als je een X1 bedoelt, deze heeft een belachelijk kleine koffer. Kan je beter een 3 break nemen, veel sportiever dan het reeds vrij oude mercedes C model.

PS uiteraard ook de volvo V70, goede CO2 en zeer ruime comfortabele understated wagen.

Comment

Ondertussen inderdaad nog wat zitten puzzelen en een BMW 5 break past inderdaad in het budget of een heel erg uitgebouwde BMW 3. Een Audi A6 Avant kan ook, maar dan inderdaad met een heleboel minder opties. Ik schrik er eigenlijk van welke auto's tot de mogelijkheden behoren In positieve zin, hoor.

Bij de 5 krijg ik de volgende opties erop gezet en dan is het budget op.

Exterieur Line aluminium gesatineerd
          Sfeerverlichting

BUSINESS PACK
          Radio, PDC voor (incl. achter), PDC achter, Navigatiesysteem, Spraakbesturing navigatiesysteem, CD-wisselaar, Metaalkleur, Dakrails, Binnenbekleding leder Dakota, Elektro.airconditioning 2 zone+bijkomende functies

VERWARMDE VOORZETELS
          Verwarming passagierszetel, Verwarming bestuurderszetel
          Last edited by ; 25/10/2013, 16:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gchk Bekijk Berichten
            Ondertussen inderdaad nog wat zitten puzzelen en een BMW 5 break past inderdaad in het budget of een heel erg uitgebouwde BMW 3. Een Audi A6 Avant kan ook, maar dan inderdaad met een heleboel minder opties. Ik schrik er eigenlijk van welke auto's tot de mogelijkheden behoren In positieve zin, hoor.

Binnenbekl.exclusief led.Nappa(als Bus./Excl.Pack)
            BUSINESS PACK

Radio, PDC voor (incl. achter), PDC achter, Navigatiesysteem, Spraakbesturing navigatiesysteem, CD-wisselaar, Metaalkleur, Dakrails, Binnenbekleding leder Dakota, Elektro.airconditioning 2 zone+bijkomende functies

VERWARMDE VOORZETELS

Moest ik kiezen zou het de 5 break worden, mooie wagen.

Onze pa heeft een Mercedes E-break (facelift). Geen idee of dit bij jullie ook zo is maar in vergelijking met BMW gaf Mercedes veel grotere kortingen.
            Hoewel ik een e-break redelijk 'lijkwagen'-achtig vind, valt hij met avangarde of AMG-pakket nog redelijk goed mee.
            Voordeel: zeer ruime koffer.
            Misschien ook een optie?
            Last edited by Brebelco; 25/10/2013, 16:24.
            2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
            2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
            2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
            dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
            http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Mercedes en ook Audi zijn inderdaad groter, maar de BMW rijdt wel leuker en is een veel jonger model dan beiden. Uiteindelijk is hij groot genoeg, je krijgt heel wat in de koffer en verhuizen moet je toch niet doen met zo'n wagen :-) Kwa opties valt het ook goed mee bij de BMW, kaal zou ik hem toch niet noemen...

Comment

Heb je al eens naar de nieuwe Mazda 6 gekeken?.
                Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

Mazda mag niet. Het moet een van de merken uit het lijstje zijn dat ik eerder gaf. Wel een mooie auto, overigens.

Mercedes E voel ik niet zo heel veel voor. Volgens mij is hij ook net te duur, toch als ik er wat opties op wil. En ik moet er sowieso wat dingen opzetten volgens onze car policy.

Ik kan nu via de site van de leasemaatschappij offertes aanmaken. Krijg je bij de dealers zelf nog extra kortingen? Ik ga sowieso morgen even kijken want ik wil de auto's toch eens even in het echt zien, natuurlijk.

Comment

Exterieur Line aluminium gesatineerd
                    Sfeerverlichting

BUSINESS PACK

VERWARMDE VOORZETELS
                    heeft de voornaamste opties.
                    kleine navigatie (business?) of grote (prof)
                    en de motor is dan wellicht een 518D ?
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Zoek je iets uit met een automaat!
                      Misschien kan de 3GT ook wel.
                      Net zo ruim als een 5 en toch kan je dan ofwel een betere motor of meer opties nemen.

Comment

Ja, motor van die BMW is een 518D. Ik heb het idee dat een 3GT een veel onhandigere koffer heeft of vergis ik mij? Dan neig ik eerder naar een gewone 3 reeks als break.

Automaat: no way. Van de vakantie een week mee rondgereden en ik vind het echt helemaal niks.

Navigatie: geen idee welke het is. Maar ik heb nu een simpele gps en dat volstaat.

Comment

Volvo V70 maar ik heb het idee dat die binnenruimte tegenvalt?
                          Binnenruimte van mijn V70 is minstens even groot als die van mijn Mondeo, en de kofferruimte is groter.
                          Als dit te klein is, dan is een A4 of Merc. C zeker te klein.

En hoe weinig opties je op een V70 ook neemt, je zit altijd in supercomfortabele zetels.

Zelf ben ik voor een V70 gegaan omdat die net iets minder opvalt dan de massa Duitsers :-).

Comment

Dan kan een A5 Sportback ook zeker en vast!
                            Doet qua ruimte even goed als de Audi A4 (en equivalenten) maar je krijgt er wel de knappere lijn en het sportievere weggedrag bij!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                              Mercedes en ook Audi zijn inderdaad groter, maar de BMW rijdt wel leuker en is een veel jonger model dan beiden. Uiteindelijk is hij groot genoeg, je krijgt heel wat in de koffer en verhuizen moet je toch niet doen met zo'n wagen :-) Kwa opties valt het ook goed mee bij de BMW, kaal zou ik hem toch niet noemen...
                              Vind ik ook. Ik zou ook de 5 break nemen. Oogt veel mooier! Maar misschien was de e ook een optie voor de TS. Niet dus
                              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Ik kijk onmiddelijk voor BMW 5 touring:
                                Outsider die blijkbaar echt top rijdt is VW CC

Comment

Passat CC is idd ne wreed schone en goed rijdende auto, maar de TS had ruimte nodig voor zijn kroost ?

Comment

U vergeet de , qua ruimte , betere versie van de BMW 5 in uw lijstje. De Skoda Superb is zonder meer een overweging waard. Onovertroffen prijs/ruimte/kwaliteitsverhouding en met de 1.6 tdi motor erg zuinig ook.

Comment

Ik wist het, we waren de Skoda vergeten . Maar die stond dan ook niet in het lijstje van de toegelaten merken van de topicstarter

Comment

Als je een C klasse associeert met een taxi, dan kan je een 3 of 5 reeks associëren met een Turkenbak (no racisme)... Het gaat niet op. Ik vind de laatste generatie C klasse echt wel een mooie wagen.

Een kale 5 of een uitgeruste 3... Dat wordt de 3 dan. De F30 is best ruim. Ik ben 1m84 en kan perfect achter mezelf plaatsnemen (en nog ruimte over hebben).

Comment

Working...
                                        X