Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine of Diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
    ... tenslotte is waterstof het meest voorkomende gas in de natuur .
    Waterstof komt zelfs niet voor in de natuur. Het moet gemaakt worden met electrolyse. Water wordt omgezet in waterstof en zuurstof.
    Aangezien electrolyse gebeurt met electriciteit hangt de milieuvriendelijkheid van H2 af van hoe milieuvriendelijk die electriciteit wordt gemaakt. Wordt die met steenkool geproduceerd dan rij je nog milieuvriendelijker met een wagen op steenkool (om maar een onnozel voorbeeld te geven).

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
      Waterstof komt zelfs niet voor in de natuur. Het moet gemaakt worden met electrolyse. Water wordt omgezet in waterstof en zuurstof.
      Aangezien electrolyse gebeurt met electriciteit hangt de milieuvriendelijkheid van H2 af van hoe milieuvriendelijk die electriciteit wordt gemaakt. Wordt die met steenkool geproduceerd dan rij je nog milieuvriendelijker met een wagen op steenkool (om maar een onnozel voorbeeld te geven).

      Ik dacht van wel : http://wetenschap.infonu.nl/scheikun...waterstof.html :Waterstof is het meest voorkomende element in het heelal en op dit moment zijn er vele onderzoeken naar de toepassing van waterstof in de energievoorziening.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
        Ik dacht van wel : http://wetenschap.infonu.nl/scheikun...waterstof.html :Waterstof is het meest voorkomende element in het heelal en op dit moment zijn er vele onderzoeken naar de toepassing van waterstof in de energievoorziening.
        Ik denk dat je best zelf het artikel eens eerst doorleest...
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
          Ik dacht van wel : http://wetenschap.infonu.nl/scheikun...waterstof.html :Waterstof is het meest voorkomende element in het heelal en op dit moment zijn er vele onderzoeken naar de toepassing van waterstof in de energievoorziening.
          Het meest voorkomende ELEMENT in het HEELAL. Is dat dan niet hetzelfde als het meest voorkomende GAS in de NATUUR? Ja toch? Neen, zegt u? Hoezo, ik kan toch lezen?

          Comment


          • #25
            Als 25jarige koop je toch geen Captur? Geen leukere auto te vinden voor dat budget die wat jonger is? (captur is echt voor 'oudere' mensen) .
            Bon, in uw geval ga ik resoluut voor Diesel.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
              Het meest voorkomende ELEMENT in het HEELAL. Is dat dan niet hetzelfde als het meest voorkomende GAS in de NATUUR? Ja toch? Neen, zegt u? Hoezo, ik kan toch lezen?
              waterstof (H) komt idd het meeste voor in de natuur, maar dan wel samen met een ander element (water = H2O+ zuurstof, zwavelzuur H2SO4, waterstofperoxide .....)
              dat wil wel niet zeggen dat je het waterstof nog kan gebruiken in de auto. waterstof samen met zuurstof is een explosief mengsel met VEEEL energie en dat vormt water.

              neem je nu water, moet je er wel OPNIEUW al die energie insteken om weer naar waterstof te gaan.
              in het heelal is ook veel waterstof, en vooral in de zon (staat ook in het artikel). je mag van mij altijd een tankje gaan halen daar ...

              Comment


              • #27
                Het heelal zal altijd voor meer dan 90% uit waterstof bestaan maar wat ons iets meer interesseert is hoe het op aarde zit.

                Meer dan 60% bestaat uit zuurstof en ijzer (een combinatie die hier beter bekend staat als 'oude' Alfa Romeos), dan silicium en magnesium en dan nog wat brol. Waterstof neemt op aarde minder dan 0.1% in. Wat iets zegt over de schrijver van het 'wetenschappelijk' artikel.

                Waterstof is onderzocht op zijn potentieel als mobiele brandstof (dus om energie in een tank mee te pakken) en ondanks het feit dat ge alles dat lekt voorgoed kwijt zijt (want de planeet kan zoiets lichts niet vasthouden) is er genoeg om te blijven gebruiken tot de zon uitdooft.

                In zo een lange termijnscenario kunt ge zonneenergie opvangen en via electrolyse bufferen in waterstof. Heeft laag rendement zo een systeem maar het werkt.
                Last edited by Den Paarse Capri; 14/05/2014, 17:03.
                30 jaar Mr Yuge!

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                  Het heelal zal altijd voor meer dan 90% uit waterstof bestaan maar wat ons iets meer interesseert is hoe het op aarde zit.

                  Meer dan 60% bestaat uit zuurstof en ijzer (een combinatie die hier beter bekend staat als 'oude' Alfa Romeos), dan silicium en magnesium en dan nog wat brol. Waterstof neemt op aarde minder dan 0.1% in. Wat iets zegt over de schrijver van het 'wetenschappelijk' artikel.

                  Waterstof is onderzocht op zijn potentieel als mobiele brandstof (dus om energie in een tank mee te pakken) en ondanks het feit dat ge alles dat lekt voorgoed kwijt zijt (want de planeet kan zoiets lichts niet vasthouden) is er genoeg om te blijven gebruiken tot de zon uitdooft.

                  In zo een lange termijnscenario kunt ge zonneenergie opvangen en via electrolyse bufferen in waterstof. Heeft laag rendement zo een systeem maar het werkt.
                  Dat het overgrote deel en massa van de aarde onbereikbaar is doet er helemaal niet toe zeker.. Het is veel belangrijker te weten wat er op het aardeoppervlak aan grondstoffen te vinden is. Massa's water voor waterstofgas te produceren.

                  Een belangrijke zin die iedereen die geïnteresseerd is in hernieuwbare energie moet onthouden, waterstofgas is een energiedrager. Het is feitelijk gewoon een manier om elektriciteit op te slaan en later weer te gebruiken om je elektrische wagen aan te drijven door middel van een brandstofcel.

                  Comment


                  • #29
                    Benzine. Dat een diesel auto goedkoper is, is passé. Tenzij je echt heel lange afstanden moet afleggen. Voor jouw traject zeker en vast benzine!

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      Dat het overgrote deel en massa van de aarde onbereikbaar is doet er helemaal niet toe zeker.. Het is veel belangrijker te weten wat er op het aardeoppervlak aan grondstoffen te vinden is. Massa's water voor waterstofgas te produceren.

                      Een belangrijke zin die iedereen die geïnteresseerd is in hernieuwbare energie moet onthouden, waterstofgas is een energiedrager. Het is feitelijk gewoon een manier om elektriciteit op te slaan en later weer te gebruiken om je elektrische wagen aan te drijven door middel van een brandstofcel.
                      Helemaal mee akkoord, benzine is natuurlijk een gemakkelijke energiedrager (allez, ruwe olie), de energie die erin gestoken werd hebben wij niet moeten doen, het is 'goedkoop' oogsten. Zelf waterstof maken kost ook energie waardoor het zowiezo weer duurder wordt, buiten als we echt goed werkende systemen hebben zoals met die genetisch gemanipuleerde superorganismen of het winnen van de onvoorstelbare energie onder ons aardoppervlak (onvoorstelbare warmte) en erboven, waar de zon, maan (getijden) en wind toch voor heel wat potentieel zorgen IMO.

                      Maar in de tussentijd denk ik dat de topicstarter beter een benzine neemt, verschil in ECHT verbruik valt redelijk mee met de nieuwe wagens (bij benzine ligt het echt verbruik altijd veel dichter bij het theoretisch verbruik dan bij diesel) en de benzineprijs is redelijk gunstig. Op lange termijn zal de regering toch iets moeten doen aan de fiscale afstraffing van het milieuvriendelijkere (op gebied van fijn stof) benzine vs de vervuilende diesel.

                      Aangezien onze PS regering (walen hebben federaal nog altijd de meerderheid, na de verkiezingen waarschijnlijk nog altijd aangezien ze NVA uit de federale zullen weren en met een kleine versplinterde vlaamse fractie zitten) liever belast dan bespaart zullen ze het oplossen door meer taksen te heffen op diesel en ze gelijk te houden op benzine.

                      Allez, succes met de aankoop...

                      Comment


                      • #31
                        Wie koopt nu nog een dieselstoof ? Benzine is bij productie goedkoper ,niet kankerverwekkend, en leuker om te rijden ! Nog even geduld en onze politici zijn even slim of zwitsers die al lang weten geen kankerverwekkende, stinkende diesels te subsidieren.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                          Wie koopt nu nog een dieselstoof ? Benzine is bij productie goedkoper ,niet kankerverwekkend, en leuker om te rijden ! Nog even geduld en onze politici zijn even slim of zwitsers die al lang weten geen kankerverwekkende, stinkende diesels te subsidieren.
                          Geen enkel fossiele brandstof is goed voor de gezondheid, en daar moet je geen Zwitser voor zijn. Het is zoals kiezen tussen de cholera en de pest.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Geen enkel fossiele brandstof is goed voor de gezondheid, en daar moet je geen Zwitser voor zijn. Het is zoals kiezen tussen de cholera en de pest.
                            Inderdaad... Benzine (i.e. benzeen) niet kankerverwekkend ?

                            Maar soit, in dit geval, voor deze afstanden, zou ik toch ook voor benzine (of gas) gaan.

                            Comment


                            • #34
                              Benzine is zeker geen benzeen.

                              Benzeen is zeer kankerverwekkend!

                              Comment


                              • #35
                                Benzine is geen benzeen maar bevat nog altijd benzeen voor zover ik weet.

                                Benzinedampen bevatten normaal gezien o.a. benzeen en hexaan dacht ik.

                                Comment


                                • #36
                                  Zonder hier alles gelezen te hebben.
                                  kijk gewoon wat je het liefst hebt en /of dat haalbaar is voor jou financiele situatie
                                  Ik lees altijd graag die berekeningen van : "vanaf dan rendeerd dit of dat"... Moest je morgen zeggen ik rijd 80.000 km per jaar.. jah dan wel... Maar 20.000 km.. das nu ni echt om over naar huis te schrijven he.

                                  Ik zelf rijd met een benzine slurper en ik rijd toch dik 100 a 120 km per dag (als ik moet werken). Ik heb mijn wagen van december 2013 gekocht met 62K km op de teller, en momenteel zit ik al aan 79K Km.. en ik zit gemiddeld aan 10.5 a 11 l.
                                  En ik heb mij dat nog geen dag beklaagd.. intengendeel.. zelfs gewoon starten in de garage is elke keer opnieuw tof...

                                  Soms moet ne mens gewoon zijn hart volgen...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik rij nu diesel, heb de auto van juli 2010, toen gekocht met een dikke 12000 km op de teller, nu staan er 50500 km op.
                                    Ik heb veel moeten horen dat ik het mij dik ging beklagen met een diesel omdat ik zo weinig kilometers doe.
                                    Wel, tot op heden, ben ik nog altijd heel tevreden met de wagen, ook nog geen kosten aan gehad (behalve het normale onderhoud).
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                      Soms moet ne mens gewoon zijn hart volgen...
                                      Inderdaad

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                                        Wie koopt nu nog een dieselstoof ? Benzine is bij productie goedkoper ,niet kankerverwekkend, en leuker om te rijden ! Nog even geduld en onze politici zijn even slim of zwitsers die al lang weten geen kankerverwekkende, stinkende diesels te subsidieren.
                                        tenzij je naar de grotere 3L V6 en hoger gaat kijken rijd een benzine totaal niet beter dan een diesel. de eerste 4 cilinder benzine die echt deftig rijd moeten ze nog uitvinden
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • #40
                                          Hangt allemaal van je persoonlijke voorkeur af. Benzine en diesel zijn gewoon verschillend. Er zijn uitstekende diesels, en er zijn even goede en heel leuke benzinemotoren, ook 4-cil.
                                          Als ik niet toevallig een uitzonderlijk aanbod voor een diesel had gekregen, dan was mijn huidige in elk geval weer een benzine geweest.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X