Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine of Diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    tenzij je naar de grotere 3L V6 en hoger gaat kijken rijd een benzine totaal niet beter dan een diesel. de eerste 4 cilinder benzine die echt deftig rijd moeten ze nog uitvinden
    Riiiight :') alle hothatches hebben een potente 4cilinder die zeker beter rijdt dan een diesel. Diesel is voor camions, boten, tracteurs en verwarmingsketels.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
      verwarmingsketels.
      Zelfs hiervoor ben je beter af met gas

      Comment


      • #43
        Inderdaad, maar de gas ligt nog niet overal he.

        Comment


        • #44
          Klopt, maar ik heb in de tuin een gastank onder grond...

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            tenzij je naar de grotere 3L V6 en hoger gaat kijken rijd een benzine totaal niet beter dan een diesel. de eerste 4 cilinder benzine die echt deftig rijd moeten ze nog uitvinden
            U heeft dus al met alle viercilinder benzinemotoren die op de markt zijn gereden ?

            Comment


            • #46
              Ik zou in dit geval voor de diesel gaan. En al zeker, maar dat moet je eens vragen in de garage, als deze 1.5 dci ook uitgerust is met een vijfde injecteur. Die dient voor de regeneratie, zodat die ook in niet ideale omstandigheden kan doorgaan. Onze Scenic 1.5 dci doet bijna nooit autostrade en steeds korte afstanden. Door die 5de injecteur nooit probs... En die 1.5 dci rijdt vele aangenamer dan z'n benzinebroertje vind ik zelf. Verbruik is ook erg laag. En wat velen vergeten, de restwaarde blijft in dit land toch nog steeds hoger voor een diesel. Iedereen vergeet hiermee rekening te houden bij z'n berekeningen.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                Riiiight :') alle hothatches hebben een potente 4cilinder die zeker beter rijdt dan een diesel. Diesel is voor camions, boten, tracteurs en verwarmingsketels.
                kwa prestaties in snelheid en optrekken heb je gelijk maar als dat je enige criteria zijn voor een goed rijdende motor...
                lets have some more member berries

                Comment


                • #48
                  Ik vind een 4cyl bezine toch zoeter en minder bokkig rijden dan een 4cyl diesel hoor...
                  Ook is bij een zelfde cylinderinhoud de koppeling van een diesel zwaarder en minder vlot te bedienen.
                  Een 4cyl diesel heeft gewoon zijn koppel mee op de lage toeren.. das al...
                  Los daarvan staan de 4cyl diesels de dag vanvadaag op een hoog niveau, en is het knap om te zien hoe dat allemaal geevolueerd is.

                  Ik heb altijd enorm graag met mijn 120D gereden en het zou zeker geen straf zijn van er terug mee op de baan te rijden..

                  Comment


                  • #49
                    Goh ben nochtans zeer tevreden van mijn 4-pitter Tis eens wat anders dan zo'n stinkende roetstoof

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                      Een 4cyl diesel heeft gewoon zijn koppel mee op de lage toeren.. das al...
                      Los daarvan staan de 4cyl diesels de dag vanvadaag op een hoog niveau
                      Ja, maar wat velen vergeten, is dat een diesel geen euro waard is als er geen turbo op zit.
                      Zowat iedereen vergelijkt hier appels met peren.
                      Plaats naast die diesels eens een benzine mét turbo, en wat mij betreft dan liefst met lage druk, zoals de Zweden vroeger leverden. Mijn 2.0t-tje was zalig vanaf 1500 tpm hoor, en ging door tot meer dan 6000, zonder iets van trilling, roet, edm.

                      Of anderzijds, een 6-cil. benz zonder turbo is heerlijk. Een 6-cil. diesel...?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                        Ja, maar wat velen vergeten, is dat een diesel geen euro waard is als er geen turbo op zit.
                        Zowat iedereen vergelijkt hier appels met peren.
                        Plaats naast die diesels eens een benzine mét turbo, en wat mij betreft dan liefst met lage druk, zoals de Zweden vroeger leverden. Mijn 2.0t-tje was zalig vanaf 1500 tpm hoor, en ging door tot meer dan 6000, zonder iets van trilling, roet, edm.

                        Of anderzijds, een 6-cil. benz zonder turbo is heerlijk. Een 6-cil. diesel...?
                        exact, een benzine met turbo heeft ook veel koppel op lage toeren, maar in tegenstelling tot een diesel die aan 1000 toeren meer zijn max pk bereikt en daar blijft, kan een benzine meestal tot 6000 toeren of zelfs nog een stuk hoger blijven lineair versnellen ipv op hetzelfde vermogen te blijven.

                        Comment

                        Working...
                        X