Oorspronkelijk geplaatst door Doa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Benzine of Diesel
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtenverwarmingsketels.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtentenzij je naar de grotere 3L V6 en hoger gaat kijken rijd een benzine totaal niet beter dan een diesel. de eerste 4 cilinder benzine die echt deftig rijd moeten ze nog uitvinden
Comment
-
Ik zou in dit geval voor de diesel gaan. En al zeker, maar dat moet je eens vragen in de garage, als deze 1.5 dci ook uitgerust is met een vijfde injecteur. Die dient voor de regeneratie, zodat die ook in niet ideale omstandigheden kan doorgaan. Onze Scenic 1.5 dci doet bijna nooit autostrade en steeds korte afstanden. Door die 5de injecteur nooit probs... En die 1.5 dci rijdt vele aangenamer dan z'n benzinebroertje vind ik zelf. Verbruik is ook erg laag. En wat velen vergeten, de restwaarde blijft in dit land toch nog steeds hoger voor een diesel. Iedereen vergeet hiermee rekening te houden bij z'n berekeningen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk BerichtenRiiiight :') alle hothatches hebben een potente 4cilinder die zeker beter rijdt dan een diesel. Diesel is voor camions, boten, tracteurs en verwarmingsketels.lets have some more member berries
Comment
-
Ik vind een 4cyl bezine toch zoeter en minder bokkig rijden dan een 4cyl diesel hoor...
Ook is bij een zelfde cylinderinhoud de koppeling van een diesel zwaarder en minder vlot te bedienen.
Een 4cyl diesel heeft gewoon zijn koppel mee op de lage toeren.. das al...
Los daarvan staan de 4cyl diesels de dag vanvadaag op een hoog niveau, en is het knap om te zien hoe dat allemaal geevolueerd is.
Ik heb altijd enorm graag met mijn 120D gereden en het zou zeker geen straf zijn van er terug mee op de baan te rijden..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenEen 4cyl diesel heeft gewoon zijn koppel mee op de lage toeren.. das al...
Los daarvan staan de 4cyl diesels de dag vanvadaag op een hoog niveau
Zowat iedereen vergelijkt hier appels met peren.
Plaats naast die diesels eens een benzine mét turbo, en wat mij betreft dan liefst met lage druk, zoals de Zweden vroeger leverden. Mijn 2.0t-tje was zalig vanaf 1500 tpm hoor, en ging door tot meer dan 6000, zonder iets van trilling, roet, edm.
Of anderzijds, een 6-cil. benz zonder turbo is heerlijk. Een 6-cil. diesel...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenJa, maar wat velen vergeten, is dat een diesel geen euro waard is als er geen turbo op zit.
Zowat iedereen vergelijkt hier appels met peren.
Plaats naast die diesels eens een benzine mét turbo, en wat mij betreft dan liefst met lage druk, zoals de Zweden vroeger leverden. Mijn 2.0t-tje was zalig vanaf 1500 tpm hoor, en ging door tot meer dan 6000, zonder iets van trilling, roet, edm.
Of anderzijds, een 6-cil. benz zonder turbo is heerlijk. Een 6-cil. diesel...?
Comment
Comment