Stel je moet voor een nieuwe daily kiezen. Gaat zo'n 50000km per jaar doen en moet tegelijk discreet, sportief en praktisch zijn. Wat kiezen jullie uit het lijstje en waarom?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
D3 vs 330D vs 530D
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenMooiste, best afgewerkte, meest comfortabele zetels, prachtig dashboard enz………...
De 5 dus.BMW F10 520dA 2014
Porsche Cayman 2.7i 2007
Comment
-
5 vind ik wat lomp en op het saaie af, 3 is tegenwoordig ook comfortabel maar blijft wat wendbaarder. Daarboven is hij goedkoper, zuiniger en sneller. D3 is leuker waarschijnlijk, maar je moet voor jezelf uitmaken of hij de meerprijs waart is. Voor mij is een 330d snel genoeg.
Comment
-
Ik zou voor de D3 (eventueel touring) gaan. Biedt het meeste rijplezier, en is ruim en comfortabel genoeg. Als je echter nog meer ruimte en comfort wil, dan blijft de 5 de meest voor de hand liggende keuze.
Mijn keuze: D3OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Nu de eerste feedback gekomen is ... even die van mij erbij en de situatie wat verder toelichten.
De argumenten die spelen:
- M'n huidige 3-reeks is de 4e op een periode van 10 jaar tijd. Het is eens tijd voor iets anders.
- Gemiddeld doe ik tussen de 40.000-50.000km per jaar. Dus -> Diesel.
- Sportief. Qua rijplezier overtreft m'n huidige 335D alles wat ik ooit tevoor gehad heb. Ik zoek iets gelijkwaardig.
- Fiscaal interessant. Ik snap dat in het segment waarin ik zoek er een aardig VAA zal komen bij kijken. Maar het moet 'verantwoordbaar' blijven.
- Het is een wagen waarmee ik als zelfstandige ook bij klanten toe kom. Het moet dus een beetje 'discreet' zijn - maar liefst ook geen 'grijze muis'.
- Enkele dagen per week breng ik de kids weg ... dus ik moet er 2 kinderzitjes in kwijt.
- Er is nog een tweede auto die ruim genoeg is en als gezinswagen kan dienen.
Initieel stonden enkel de 430D en 530D/535D Touring op de shortlist ... en toen kwam Alpina met een (zescilinder) D3 ...
De 4 ben ik gaan bekijken en de kids er achteraan inlepelen is echt dat niet. Geschrapt dus.
Na een behoorlijk tijdje met de 5 gereden te hebben kwam ik tot volgende conclusie:
- Enorm comfortabel. Absoluut ver boven dat van m'n 3 uit. Maar daardoor mis ik wat karakter / sportiviteit.
- Groot. Ik heb die ruimte echt niet nodig.
- Misschien toch iets te 'oud' voor mij. Dit zou eerder iets zijn waar ik mezelf op m'n 45e mee zie rijden. (no offense naar iemand toe - dit is gewoon een gut feeling)
Een gewone 3 zou de 5e op rij zijn en dat zou ik willen vermijden. Misschien dat de Alpina D3 wel de perfecte match is ...
Binnenkort een proefrit met een D5 op de agenda staan ... en hopelijk kort daarop ook met een D3.
Zaken waar ik aan twijfel als het op Alpina aankomt:
- Betrouwbaarheid: is deze even/meer/minder betrouwbaar dan een standaard BMW 3
- Onderhoud / Wisselstukken: gaat dit even vlot als met een standaard BMW 3
- Restwaarde: meer/minder/gelijkwaardig aan een standaard 3?
En qua prijs ... op basis van de offertes die ik liggen heb is het verschil tussen een D3 en 5 peanuts. D3 een pak duurder dan een 'gewone' 3 dus.
Comment
-
Allereerst, bedankt om een topic te openen voor datgene waar ik (als oude 45 jarige ) de laatste tijd ook van wakker lig Enfin zit net met hetzelfde profiel (40 - 45 k kms/jaar, 2 kids etc), behalve dat ik nu reeds met F11 530D Touring rij. En als keuze ook nog heb, restwaarde betalen en met blijven rijden..
Ben zeer aangetrokken door D3 (X-Drive Touring) (D5 is echt te duur, ook dankzij VAA) Heb schrik om in te boeten aan comfort / plaats enerzijds, maar wat dat 'iets saaiere van een 5 betreft' , dat klopt. Als het niet al te lange autostrade is, vindt ik Mini One D (getuned) van mijn vrouw soms leuker... Heeft veel te maken met het probleem dat die F11 gewoon zo fantastisch goed is, maar mijn huidige F11 vervangen door .. hetzelfde.. is dan ook weer tsja.. Bon, kan ne 530 XD pakken in een ander kleurtje... Of ne 535XD (maar wordt wat te duur).
Maar naar de praktische kant toe - een 3 is kleiner, maar ik zit 75% van die 45000 km alleen in die 5 (en kinderen naar school brengen, dat doe ik ook geregeld in een Mini). De andere 25% is misschien naar buitenland met pak bagage. En bon als het echt te gortig is kan ik gesloten aanhanger meenemen... Wat me eraan doet denken, die 3's stabiliseren zich niet zoals een 5 denk ik - voor mij misschien nog een punt (geregeld op weg naar circuits met aanhanger).
En voorts inderdaad, die Alpina is een dure wagen, maar wel exclusief... maar service naverkoop is belangrijk als er toch eens wat problemen zijn.. (heb ik met mijn E61 ondervonden...).
Maar.. dan kijk je naar die D3 op fotootjes, lees je die specs... en dan... (vindt D5 achteraan iets minder).
Laats zeker weten wat je van je testrit en onthaal bij JMM etc vindt. Eerstdaags ga ik er toch ook eens langslopen.
PS Heb toch voor D3 in jouw geval gekozen -> je hebt de ruimte niet nodig én je komt nog niet van een 5, dus je weet niet wat je mist :-)2014 BMW (F31) 335 d
2011 Mini One D
2007 Kawasaki ZX6R
1997 Honda VFR
1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R
Comment
-
Waarom geen 335d? Is wel een xDrive.
Ik zou zelf ook geneigd zijn voor een 3-reeks te gaan. Ik heb het niet echt voor grote wagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk BerichtenNu de eerste feedback gekomen is ... even die van mij erbij en de situatie wat verder toelichten.
De argumenten die spelen:
- M'n huidige 3-reeks is de 4e op een periode van 10 jaar tijd. Het is eens tijd voor iets anders.
- Gemiddeld doe ik tussen de 40.000-50.000km per jaar. Dus -> Diesel.
- Sportief. Qua rijplezier overtreft m'n huidige 335D alles wat ik ooit tevoor gehad heb. Ik zoek iets gelijkwaardig.
- Fiscaal interessant. Ik snap dat in het segment waarin ik zoek er een aardig VAA zal komen bij kijken. Maar het moet 'verantwoordbaar' blijven.
- Het is een wagen waarmee ik als zelfstandige ook bij klanten toe kom. Het moet dus een beetje 'discreet' zijn - maar liefst ook geen 'grijze muis'.
- Enkele dagen per week breng ik de kids weg ... dus ik moet er 2 kinderzitjes in kwijt.
- Er is nog een tweede auto die ruim genoeg is en als gezinswagen kan dienen.
Initieel stonden enkel de 430D en 530D/535D Touring op de shortlist ... en toen kwam Alpina met een (zescilinder) D3 ...
De 4 ben ik gaan bekijken en de kids er achteraan inlepelen is echt dat niet. Geschrapt dus.
Na een behoorlijk tijdje met de 5 gereden te hebben kwam ik tot volgende conclusie:
- Enorm comfortabel. Absoluut ver boven dat van m'n 3 uit. Maar daardoor mis ik wat karakter / sportiviteit.
- Groot. Ik heb die ruimte echt niet nodig.
- Misschien toch iets te 'oud' voor mij. Dit zou eerder iets zijn waar ik mezelf op m'n 45e mee zie rijden. (no offense naar iemand toe - dit is gewoon een gut feeling)
Een gewone 3 zou de 5e op rij zijn en dat zou ik willen vermijden. Misschien dat de Alpina D3 wel de perfecte match is ...
Binnenkort een proefrit met een D5 op de agenda staan ... en hopelijk kort daarop ook met een D3.
Zaken waar ik aan twijfel als het op Alpina aankomt:
- Betrouwbaarheid: is deze even/meer/minder betrouwbaar dan een standaard BMW 3
- Onderhoud / Wisselstukken: gaat dit even vlot als met een standaard BMW 3
- Restwaarde: meer/minder/gelijkwaardig aan een standaard 3?
En qua prijs ... op basis van de offertes die ik liggen heb is het verschil tussen een D3 en 5 peanuts. D3 een pak duurder dan een 'gewone' 3 dus.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Voor mij de 530D.2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk zou voor de D3 (eventueel touring) gaan. Biedt het meeste rijplezier, en is ruim en comfortabel genoeg. Als je echter nog meer ruimte en comfort wil, dan blijft de 5 de meest voor de hand liggende keuze.
Mijn keuze: D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk BerichtenAllereerst, bedankt om een topic te openen voor datgene waar ik (als oude 45 jarige ) de laatste tijd ook van wakker lig Enfin zit net met hetzelfde profiel (40 - 45 k kms/jaar, 2 kids etc), behalve dat ik nu reeds met F11 530D Touring rij. En als keuze ook nog heb, restwaarde betalen en met blijven rijden..
Ben zeer aangetrokken door D3 (X-Drive Touring) (D5 is echt te duur, ook dankzij VAA) Heb schrik om in te boeten aan comfort / plaats enerzijds, maar wat dat 'iets saaiere van een 5 betreft' , dat klopt. Als het niet al te lange autostrade is, vindt ik Mini One D (getuned) van mijn vrouw soms leuker... Heeft veel te maken met het probleem dat die F11 gewoon zo fantastisch goed is, maar mijn huidige F11 vervangen door .. hetzelfde.. is dan ook weer tsja.. Bon, kan ne 530 XD pakken in een ander kleurtje... Of ne 535XD (maar wordt wat te duur).
Maar naar de praktische kant toe - een 3 is kleiner, maar ik zit 75% van die 45000 km alleen in die 5 (en kinderen naar school brengen, dat doe ik ook geregeld in een Mini). De andere 25% is misschien naar buitenland met pak bagage. En bon als het echt te gortig is kan ik gesloten aanhanger meenemen... Wat me eraan doet denken, die 3's stabiliseren zich niet zoals een 5 denk ik - voor mij misschien nog een punt (geregeld op weg naar circuits met aanhanger).
En voorts inderdaad, die Alpina is een dure wagen, maar wel exclusief... maar service naverkoop is belangrijk als er toch eens wat problemen zijn.. (heb ik met mijn E61 ondervonden...).
Maar.. dan kijk je naar die D3 op fotootjes, lees je die specs... en dan... (vindt D5 achteraan iets minder).
Laats zeker weten wat je van je testrit en onthaal bij JMM etc vindt. Eerstdaags ga ik er toch ook eens langslopen.
PS Heb toch voor D3 in jouw geval gekozen -> je hebt de ruimte niet nodig én je komt nog niet van een 5, dus je weet niet wat je mist :-)
Gisteren ben ik nog naar een klant geweest in Luxemburg. Ik heb daar 100km over kleine bochtige wegen gereden. op zo'n momenten vind ik mijn 5 te zwaar en te steriel, een zou zo'n D3 veel meer rijplezier bieden. En in de ogen van de klant blijft het toch een gewone 3. Eigenlijk perfect dus. Zo'n D3 is eigenlijk een M3 diesel.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
Comment