Oorspronkelijk geplaatst door Canonball
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
bmw 435i M-performance of wachten op M4
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenEn opnieuw een M3 tweedehands? Akkoord BIV en taksen zijn niet om te lachen, maar als je een goed exemplaar koopt voor 40k, heb je wel 50k over voor inschrijving,verzekering, taksen,etc...
Comment
-
Als je bij sportauto's begint te rekenen, .... Dan koop je beter niks.
Als het een zondagsauto wordt, reken je beter helemaal niet hoeveel dat kost per km. Misschien kan je dan beter af en toe iets huren....
Koop,waar je zin in hebt, en zorg dat je nadien niet over de kosten moet nadenken.
Comment
-
als het nu nog ene v8 was zou het een logische keuze zijn om te wachten en meer te spenderen.
nu vind ik 30k moeilijk te verdedigen voor een auto die wel exclusiever gaat zijn, maar niet per definitie veel meer karakter gaat hebben. maar dat is heel persoonlijk, ik kan het mis hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk BerichtenIn Belgie is een 435i meer dan voldoende!!!! Zelfs in Duitsland. In hoeveel procent van de tijd kan je die extra pk's van een M echt aanspreken?
Wil je echter iets exclusief, ga dan voor de M3/4!!
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011
Een 435i M-Performance gaat ook exclusief zijn, een M4 nog exclusiever.
De meeste zullen 420d's en sommigen 428i's zijn.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenals het nu nog ene v8 was zou het een logische keuze zijn om te wachten en meer te spenderen.
nu vind ik 30k moeilijk te verdedigen voor een auto die wel exclusiever gaat zijn, maar niet per definitie veel meer karakter gaat hebben. maar dat is heel persoonlijk, ik kan het mis hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenals het nu nog ene v8 was zou het een logische keuze zijn om te wachten en meer te spenderen.
nu vind ik 30k moeilijk te verdedigen voor een auto die wel exclusiever gaat zijn, maar niet per definitie veel meer karakter gaat hebben. maar dat is heel persoonlijk, ik kan het mis hebbenOorspronkelijk geplaatst door geertD Bekijk Berichtenjij snapt mijn keuzeprobleem !!!!
Dan zou ik zeker voor de 435i gaan.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertD Bekijk Berichtenjij snapt mijn keuzeprobleem !!!!
conclusie 435i of dat geld uitgeven aan een exclusiever speeltje van vorige generatie zoals sommige hier al opperden.
het enigste pro m4 is dat als je hem besteld je een paar maanden zeer exclusief gaan rondrijden, maar dat is het dan weer. 90% zijn in staat een gewone bmw met m pakket als 'exclusiever' te bestempelen omdat die bv toevallig in een specialer kleurke staat.
Comment
-
Das een moeilijke,
De 435i is dus buiten M-pack en performance onderdelen vrij basic.
Als je de M4 ook basic neemt "naakt" schat ik deze op 77k, geloof ik nooit dat het verschil 30k zal zijn.
Wordt de 435i volledig M-performance uitgerust?
Incl. Performance remmen, PPK, interieurlijsten, stuur,....
Full akrapovic exhaust ipv de performance uitlaat.
Dan zal het een vrij schaarse geile ketel worden!
Alleen betwijfel ik of je toekomt met 60k.
Bovengenoemde opties zal snel oplopen tot 70k.
Het verschil met de "naakte" M4 zal, schat ik eerder max 10k zijn.
Mss toch de B4 overwegen, standaard veel opties, bakken power en exclusief.
Basisprijs schat ik op een 71k
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk BerichtenIn Belgie is een 435i meer dan voldoende!!!! Zelfs in Duitsland. In hoeveel procent van de tijd kan je die extra pk's van een M echt aanspreken?
Wil je echter iets exclusief, ga dan voor de M3/4!!
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Last edited by Elwood; 10/11/2013, 21:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenM is meer dan pk's alleen. Hierin volg ik Elwood.
Je mag de 435i nog vol performance parts steken, het zal nooit rijden, sturen, voelen als een echte M.
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIk zou voor de Alpina B4 gaan. Ga dat spel ééns testrijden en je bent verkocht.
Alpina's rijden zalig, als je met de B4 redelijk blijft in opties ( zit er standaard toch al warmpjes in, akrapovic exhaust btw.! )
Klok je met korting af op 71k.
Daar laat ik een 435i M-performance voor staan 😉
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenM is meer dan pk's alleen. Hierin volg ik Elwood.
Je mag de 435i nog vol performance parts steken, het zal nooit rijden, sturen, voelen als een echte M.
Comment
-
Een 435i is verre van een M4, laat dat duidelijk zijn. Een M4 heeft een veel betere aandrijflijn met een sperdifferentieel, een betere ophanging, een betere versnellingsbak, een veel directere gasrespons, betere stoelen, betere remmen,... kortom, een M4 is een sportwagen, terwijl de 435i een 420d is met een zwaardere motor.
Ok, een 435i biedt ook veel rijplezier, maar met zo'n vermogen ga je sneller rijden, en het is dan dat een M4 veel beter tot z'n recht zal komen. Ik denk alleen al aan de betere tractie en rijgedrag. Het prijsverschil van de M4 is verantwoord, en vandaar dat ik voor een M4 zou kiezen moest ik de centen hebben.
En ik spreek uit ervaring. Ik had een E93 M3 DKG en heb nu een 135i cabrio DKG. Ze zijn even snel, maar daar stopt dan ook de vergelijking. De M3 is gewoon een compleet andere auto. Ik mis 'm nog elke dag.Last edited by BMWMB; 10/11/2013, 22:14.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Voor mij geen 30 000 verschil waard maar als je het kan, denk ik adat je spijt krijgt als je de 4 koopt van zodra je de m4 1x in het echt hebt gezien. ..
Maar die 30000 verschil krijg je er in restwaarde nooit extra uit
Sent from my GT-I9105P using TapatalkLast edited by metalpe; 10/11/2013, 22:36.
Comment
-
Geloof nooit dat het verschil 30k gaat zijn.
Neem je een basis 435i met m-pakket zal het verschil een 20 k zijn tov een basis M4.
Je zei dat de dealer je wist te zeggen dat de M4 rond de 90k zou gaan dan is deze zeker niet basic.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
Comment