Dat denk ik dus ook niet. Volgens mij zal een basis M4 om en bij de 75k euro gaan kosten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
bmw 435i M-performance of wachten op M4
Collapse
X
-
Eigenlijk kan je als weekendauto beter een E92 M3 met Competition Pack kopen. Dat zou ik liever hebben dan zo'n 435i.
Je hebt keuze in overvloed in DE voor een budget van ca. 50k euro. Je koopt dan een Premium Selection BMW van nog geen jaar oud, met 10k km op de teller, en met de volledige BMW-garantie.
Ik post hier een voorbeeld, maar zo zijn er nog 10-tallen anderen in diverse kleuren.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenEigenlijk kan je als weekendauto beter een E92 M3 met Competition Pack kopen. Dat zou ik liever hebben dan zo'n 435i.
Je hebt keuze in overvloed in DE voor een budget van ca. 50k euro. Je koopt dan een Premium Selection BMW van nog geen jaar oud, met 10k km op de teller, en met de volledige BMW-garantie.
Ik post hier een voorbeeld, maar zo zijn er nog 10-tallen anderen in diverse kleuren.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat...ries=SportsCar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenVoor deze reden ben ik ook voor een M gegaan ipv een 335i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenEen 435i is verre van een M4, laat dat duidelijk zijn. Een M4 heeft een veel betere aandrijflijn met een sperdifferentieel, een betere ophanging, een betere versnellingsbak, een veel directere gasrespons, betere stoelen, betere remmen,... kortom, een M4 is een sportwagen, terwijl de 435i een 420d is met een zwaardere motor.
Ok, een 435i biedt ook veel rijplezier, maar met zo'n vermogen ga je sneller rijden, en het is dan dat een M4 veel beter tot z'n recht zal komen. Ik denk alleen al aan de betere tractie en rijgedrag. Het prijsverschil van de M4 is verantwoord, en vandaar dat ik voor een M4 zou kiezen moest ik de centen hebben.
En ik spreek uit ervaring. Ik had een E93 M3 DKG en heb nu een 135i cabrio DKG. Ze zijn even snel, maar daar stopt dan ook de vergelijking. De M3 is gewoon een compleet andere auto. Ik mis 'm nog elke dag.moest ik terug een sportscar met 2 deuren kunnen kopen (lees kindjes wat ouder) dan zou ik voor een 2de hands porsche gaan zien denk ik. Nieuw laat je toch veel liggen op 2 jaar eigendom.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenTrouwens de nieuwe zf automaten zijn toch pakje beter dan die van de vorige generatie. Nu als de centen niets uitmaken zou ik ook voor de M4 gaan. Zal altijd leuker/exclusiever blijven dan een x35i.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertD Bekijk Berichtencenten maken zeker iets uit zoals voor iedereen denk ik wel ( rijk of arm ) . dat is DE vraag , is het hem allemaal wel waard die meerprijs voor een M4 voor de openbare weg . ????momenteel rij ik met Porsche 996 4S . superwagen maar ik verander zo graag eens na 2 jaar .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertD Bekijk Berichtencenten maken zeker iets uit zoals voor iedereen denk ik wel ( rijk of arm ) . dat is DE vraag , is het hem allemaal wel waard die meerprijs voor een M4 voor de openbare weg . ????momenteel rij ik met Porsche 996 4S . superwagen maar ik verander zo graag eens na 2 jaar .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenJe hebt dus ook al een E9x M3 gehad en dan nu een 996 4S. Ik rij nu met een M135i na mijn E9x M3 en als daily is deze turbo motor wel nice. Maar als je em enkel als weekendcar gaat gebruiken en het mag iets extremers zijn waarom dan geen 996 turbo? Of nog iets anders een Lotus exige s? Dan heb je iets heel anders. Uiteindelijk zal de M4 gewoon een opgepepte versie van de 335i zijn. Uiteraard met veel geupgrade onderdelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertD Bekijk Berichtenik wil al lang eentje met schakelflippers aan het stuur !!! . Wil echt dat hij supersnel schakeld ..... hopelijk verwacht ik er niet teveel van ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenDe zf bak op mijn 1 schakelt even goed en even aggressief als de dkg bak op de M3. Goed een 435i ziet er cooler uit dan een 1 maar ik weet niet of die bak hetzelfde is geprogrammeerd naar aggressiviteit toe. Enigste wat ik nu nog overweeg is een quaife lsd. Waarom twijfel ik nog? Is het zijn geld wel waard. Moest ik er eentje kunnen testrijden en vergelijken op wat bochtige wegen zou ik mss niet meer twijfelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertD Bekijk Berichtenwat bedoel je met " quaife lsd " ken ik niet ????
is nu toch vrij goed bekent.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertD Bekijk Berichtenwat bedoel je met " quaife lsd " ken ik niet ????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk BerichtenIn Belgie is een 435i meer dan voldoende!!!! Zelfs in Duitsland. In hoeveel procent van de tijd kan je die extra pk's van een M echt aanspreken?
Wil je echter iets exclusief, ga dan voor de M3/4!!
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011
Ik geloof wel dat BMW M Gmbh er alles aan zal doen om die sensatie in de "echte" M-modellen naar een hoger niveau zal tillen, dus als je de middelen hebt en je twijfelt: Altijd voor de M gaan! :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk BerichtenIn principe is een 420i/d ook al voldoende in België. Maar als je zo'n smak geld neerlegt wil je ook enige sensatie hebben met +300pk. En ik vrees dat daar net het schoentje gaat wringen bij de 435i: gebrek aan sensatie. Dat is althans mijn beleving na het rijden met een M135i zo'n 2 weken terug. Ook al is de M135i een fractie sneller, ik blijf toch een beetje op mijn honger zitten als dan vergelijk met mijn Z4M. Spijtig dat betere prestaties ten koste gaan van beleving en fun door die turbotechniek.
Ik geloof wel dat BMW M Gmbh er alles aan zal doen om die sensatie in de "echte" M-modellen naar een hoger niveau zal tillen, dus als je de middelen hebt en je twijfelt: Altijd voor de M gaan! :-)
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Greetz,
Canonball
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenNo offense maar hoeveel mensen met zowel een 1/3/435i of een m3/4 gaan de wagen voor 100% benutten op de openbare weg. En dan bedoel ik bochtjes nemen en geen rode licht sprintjes. Ja een M voelt anders aan dan een non M maar heb je er veel aan op de openbare weg? Maar ieder moet voor zich uitmaken wat hij wil uitgeven aan een wagen he. Doe je het voor de looks? Moet het de snelste zijn op papier? Etc etc
V8 sound als ik die 's morgens start
En ik rij er toch wel redelijk sportief mee hoor en ik spreek niet over stoplichtsprintjes want dit is iets waar ik zelden aan deelneem.
Comment
Comment