Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Persoonlijk zou ik met een budget van +70k uitkijken voor een Porsche GT3
Ik vrees dat iemand die een 435i of M4 overweegt eerder een wat comfortabeler wagen wil. Dus indien een 911, dan eerder een normale.
'k Vraag me trouwens af, met alle respect, waarom men hier enkel de GT3 in de mond ooit neemt als men het over een 911 heeft. Alsof een gewone 911 te min is... terwijl 99% er zich hier nog niets één kan permitteren.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ik vrees dat iemand die een 435i of M4 overweegt eerder een wat comfortabeler wagen wil. Dus indien een 911, dan eerder een normale.
'k Vraag me trouwens af, met alle respect, waarom men hier enkel de GT3 in de mond ooit neemt als men het over een 911 heeft. Alsof een gewone 911 te min is... terwijl 99% er zich hier nog niets één kan permitteren.
'k Vraag me trouwens af, met alle respect, waarom men hier enkel de GT3 in de mond ooit neemt als men het over een 911 heeft. Alsof een gewone 911 te min is... terwijl 99% er zich hier nog niets één kan permitteren.
Bwa, die gedachtegang kan je voor alle budgetten doortrekken... Een forum is een plaats waar iedereen zijn mening mag geven, het is aan de lezer om te beslissen wat hij ermee doet... En het is niet omdat een andere zijn budget groter is, dat hij de waarheid in pacht heeft. Zo volg ik dit topic, maar zal er geen mening over geven. Zo volg ik ook Lexus, Volvo, Mazda, ea. Maar je zal me zelden zien posten... Ik heb niet de pretentie om alles beter te weten. Hoe je een Porsche 911 tov. een m versie van bmw of alpina moet plaatsen, ik heb er geen benul van. Ik volg het hier graag op. Met de nodige filters. Mensen met een groot budget kopen een dure auto(voor ons), zoals een brood en zijn NIET de referentie. Ze kennen soms enkel de kleur. Zonder te willen veralgemenen. Als je budget beperkt is, ga je zoeken om het maximale uit je investering te halen... Doe jij dat ook niet swede ?
ik wens inderdaad een pak rijplezier . iedereen wil natuurlijk altijd de top . Heb reeds een M3 E92 gehad ( reeds eerder vermeld ) maar dat kom je op den duur ook gewoon . Daarom ben ik het eigenlijk beu om zoveel geld uittegeven. Daarom overweeg ik meer en meer de 435 maar hopelijk verwacht ik er niet te veel van
Waarom heb je de M3 dan weggedaan? Te gewoontjes? Of te duur/onhandig qua verbruik?
Bwa, die gedachtegang kan je voor alle budgetten doortrekken... Een forum is een plaats waar iedereen zijn mening mag geven, het is aan de lezer om te beslissen wat hij ermee doet... En het is niet omdat een andere zijn budget groter is, dat hij de waarheid in pacht heeft. Zo volg ik dit topic, maar zal er geen mening over geven. Zo volg ik ook Lexus, Volvo, Mazda, ea. Maar je zal me zelden zien posten... Ik heb niet de pretentie om alles beter te weten. Hoe je een Porsche 911 tov. een m versie van bmw of alpina moet plaatsen, ik heb er geen benul van. Ik volg het hier graag op. Met de nodige filters. Mensen met een groot budget kopen een dure auto(voor ons), zoals een brood en zijn NIET de referentie. Ze kennen soms enkel de kleur. Zonder te willen veralgemenen. Als je budget beperkt is, ga je zoeken om het maximale uit je investering te halen... Doe jij dat ook niet swede ?
Ik probeer idd altijd een maximum uit mijn budget te halen. Ben dan ook economist tot in de kist
Ik heb ook nergens gezegd dat degene die een groter budget heeft, de wijsheid in pacht heeft. Da's een erg goedkope opmerking van uwentwege die evenzeer in de lijn past van de typische opmerkingen dat iemand die met een dikke Mercedes rijdt per definitie wel een dikke nek moet hebben en hautain moet zijn.
Hetgene waar ik gewoon grijs haar van krijg is al het kleutergedoe van gasten zonder vel over hun gat die, wanneer iemand bvb zijn 911 presenteert, als enig commentaar hebben "woh, ik zou toch nen GT3 genomen hebben want zo ne 911 is toch maar zwakjes"... en ondertussen gaan die zure druiven mennekes het nooit verder schoppen dan een 318d van de Premium Selection...
En dat is niet enkel met de 911 zo, maar met ongeveer elke mooie wagen die hier gepresenteerd wordt. Zelf is men te lam en te laf om zich in te zetten en dezelfde verdienste te proberen halen, maar men moet wel direct de verdienste van de hardwerkende gaan afbreken. Jaloezie en frustratie in het kwadraat... of ik moet eerder zeggen "op zijn Vlaams".
End of rant.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Voor velen is een Boxter/Cayman geen Porsche en zouden ze resoluut alleen een 911 willen. Ze vergeten inderdaad dat ze misschien ooit met alles bijeen te schrapen met een beetje geluk een Boxter zouden kunnen kopen...
Nee, een wagen koop je voor jezelf en wat een ander er van denkt, tja dat is voor die ander... Heb ook al de opmerking gehad: alleé voor dat geld koopte toch iets anders dan nen evo... Ja sure, maar iedereen kiest een auto die het best uitkomt voor hem eh... Budget, daily, zondagse trackcar, comfort, praktische kant, dikke nek gehalte OF net niet, waardeverlies,... enzoverder...
In dit geval denk ik (als het budget voor een M4 er is) bij de keuze op een 435i dat het zal aankomen op: 'tiens zou die M4 nu toch beter geweest zijn?' (prestatie en/of imago/exclusiviteit, een M badge doet dromen eh). Andere kant van de medaille is dan bij de M4 het gigantische verlies dat je gaat moet slikken bij doorverkoop...
Centen genoeg en komt het niet op een paar 10k aan, pak dan de M4 zou ik zeggen... Toch ergens wel een 'beperkter' budget, dan zou ik de 435i nemen.
Je kan de lijn doortrekken naar dit topic waar een 6-in-lijn met 306pk als "emotieloos" wordt bestempeld. Of andere topics waar je blijkbaar 7 of meer 911's ziet voor je de straat uit bent...
Owké dan...
Ik kwam uit een 120d met 163pk en was de eerste weken zelfs lichtjes geïntimeerd door m'n 330d. Laat staan als je zo plots in een 911 of M4 kruipt.
Maar idd, de grootste kritiek komt van diegenen die echt geen recht van spreken hebben.
OT: als geld je echt niet boeit, zou ik de M4 nemen. Heb je een beperkter (als je dat zo kan noemen) budget, dan zie ik geen enkele reden waarom je geen tonnen plezier aan de 435i zou beleven.
Niet de bedoeling om hier af te wijken, maar ik heb echt ook de indruk dat 95% op forums praat alsof 35k niks is...
Oftewel ben ik ivg met al de rest nen dikke sukkelaar, oftewel is er van die 95% zeker 90% dat uit zijn nek lult en aan de buitenwereld probeert te tonen dat hij Rothschild is... Ik vrees dat er (hier) op fora veel blazertjes zitten die echt willen doen alsof maar in the real life, nog niet 10% zijn van wat ze hier uitstralen. (qua financiele background).
Ik heb ooit iemand horen zeggen: een Porsche kopen kan iedereen, mits hij hard genoeg werkt en spaart. Maar een echt rijk individu gebruikt hem als dagelijkse wagen, niet om alleen zondags buiten te halen en te gaan toeren in Knokke...
Eigenlijk best grappig dat kanonnen zoals een 435i hier worden aanzien als een "softe" auto. Nog niet zo gek lang geleden moest je voor een 5s auto al vrij exclusief gaan.
dit hoor ik u graag zeggen!!!! waar stopt het allemaal op den duur .ge kunt toch niet zeggen dat een 435i met perfomance upgrade geen prachige wagen zal worden !!! ????
momenteel heb ik 320 pk met mjn Porsche 996 4S en dit is voor openbare weg ruim voldoende
[QUOTE=Canonball;5220582]Waarom heb je de M3 dan weggedaan? Te gewoontjes? Of te duur/onhandig qua verbruik?
ik ben iemand die zeer graag eens veranderd omdat ik echte autoliefhebber ben en de restwaarde zeer belangrijk is . en toen was het moment er dat ik er weinig op verloor
dit hoor ik u graag zeggen!!!! waar stopt het allemaal op den duur .ge kunt toch niet zeggen dat een 435i met perfomance upgrade geen prachige wagen zal worden !!! ????
momenteel heb ik 320 pk met mjn Porsche 996 4S en dit is voor openbare weg ruim voldoende
+1.
Ik zou zelfs durven zeggen dat 200pk al meer dan genoeg is om gewoon in het verkeer vooruit te gaan...
dit hoor ik u graag zeggen!!!! waar stopt het allemaal op den duur .ge kunt toch niet zeggen dat een 435i met perfomance upgrade geen prachige wagen zal worden !!! ????
momenteel heb ik 320 pk met mjn Porsche 996 4S en dit is voor openbare weg ruim voldoende
Zal zeker een mooie auto worden, nieuw model en 35i motor ...maar het is geen M3, en aangezien je van een M3 "droomt".
Wel weet je op voorhand dat die M3 u altijd veel meer geld gaat kosten ...( zonder de duurdere aankoopprijs dan nog mee te rekenen)
Verstandelijk en budgetair gezien de slimste keuze! En je gaf het zelf ook al aan: de 435i gaat meer dan power/handling genoeg hebben...
PS: mocht je alsnog de m4 nemen, wil je hem dan in het wit nemen en zeer goed verzorgen? Dan koop ik hem binnen een paar jaar wel over aan +-30/35k Merci eh!
+1.
Ik zou zelfs durven zeggen dat 200pk al meer dan genoeg is om gewoon in het verkeer vooruit te gaan...
200 PK is inderdaad meer dan voldoende voor een daily, maar Geert spreekt hier over een zondagse wagen dus daar gaan wel (hopelijk voor hem ) lange funritten inzitten, en dan zal hij zich inderdaad nog meer amuseren met een 35i of M3 ( aangezien hij nu een 996 heeft met 320 PK )
Comment