Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bmw 435i M-performance of wachten op M4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    200 PK is inderdaad meer dan voldoende voor een daily, maar Geert spreekt hier over een zondagse wagen dus daar gaan wel (hopelijk voor hem ) lange funritten inzitten, en dan zal hij zich inderdaad nog meer amuseren met een 35i of M3 ( aangezien hij nu een 996 heeft met 320 PK )
    Uiteraard en laten we niet vergeten dat de Porsche met 320pk als wagen op zich scherper is en ook lichter dan een 4 reeks. 335i of m4: je kan hier eigenlijk geen verkeurde keuze maken eh? (buiten het financiele aspect dan).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
      +1.
      Ik zou zelfs durven zeggen dat 200pk al meer dan genoeg is om gewoon in het verkeer vooruit te gaan...
      Kennis heeft een gt86 gekocht na zijn merc amg, tot groot hilariteit van zijn collega's. Hij mist het koppel daar is ie heel duidelijk in, maar hij durft verder gaan: de financiële gevolgen van een crash zijn veel kleiner geworden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
        Ik heb al dikwijls gevraagd in welke straat de mensen dan wonen die dit schrijven maar nog nooit een antwoord op gehad...
        Ik begrijp je volledig. Al kom ik hier op den boerenbuiten (Sint Katelijne Waver) in straal van 5km veel meer 997 (4-5 Turbo's) tegen dan Bv: M3 E90/92/93 of GTR.
        Als de wagen enkel dient voor af en toe (niet veel kilometers per jaar) zou k persoonlijk eerder recente 997 kopen ipv nieuwe M4 of 435i , waar je minder waardeverlies op gaat hebben binnen paar jaar.
        Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
        www.musclecarrent.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Ik probeer idd altijd een maximum uit mijn budget te halen. Ben dan ook economist tot in de kist

Ik heb ook nergens gezegd dat degene die een groter budget heeft, de wijsheid in pacht heeft. Da's een erg goedkope opmerking van uwentwege die evenzeer in de lijn past van de typische opmerkingen dat iemand die met een dikke Mercedes rijdt per definitie wel een dikke nek moet hebben en hautain moet zijn.

Hetgene waar ik gewoon grijs haar van krijg is al het kleutergedoe van gasten zonder vel over hun gat die, wanneer iemand bvb zijn 911 presenteert, als enig commentaar hebben "woh, ik zou toch nen GT3 genomen hebben want zo ne 911 is toch maar zwakjes"... en ondertussen gaan die zure druiven mennekes het nooit verder schoppen dan een 318d van de Premium Selection...
          En dat is niet enkel met de 911 zo, maar met ongeveer elke mooie wagen die hier gepresenteerd wordt. Zelf is men te lam en te laf om zich in te zetten en dezelfde verdienste te proberen halen, maar men moet wel direct de verdienste van de hardwerkende gaan afbreken. Jaloezie en frustratie in het kwadraat... of ik moet eerder zeggen "op zijn Vlaams".

End of rant.
          Ik versta je meer dan goed. Maar om niet iedereen over dezelfde kam te scheren, ik rijd zelf met een 320d en ik GENIET van dikke wagens rond me, zonder ze zelf te hoeven bezitten. Niet iedere 318d rijder komt zo uit de hoek zoals jij beschrijft. Dus ik lees je postings reeds lange tijd met een brede smile. Je maakt op deze manier de beste reclame voor bmw. Zelfs anti- reclame is reclame. Ze zouden je een korting moeten geven bij de aankoop van een nieuwe auto. ;-) Nb: Je kan deze commentaren met een brede smile lezen hoor, lukt me nu al een tijdje met de uwe ;-) en ik moet zeggen; ik lees terug met plezier autoforum. ;-))))) Al je andere commentaren vind ik dan weer waardevol, als dit je enige negatieve kant is; ben je al bij al wel ne toffe pee.
          Terug ontopic; Het idee van een auto 2dehands te kopen binnen deze klasse, om waardeverlies te beperken is een goed idee. Tenzij uitstoot ea. een meebepalende factor zijn.
          Last edited by ; 23/11/2013, 20:49.

Comment

• [QUOTE=-krikke-;5220757]Niet de bedoeling om hier af te wijken, maar ik heb echt ook de indruk dat 95% op forums praat alsof 35k niks is...

Ik begrijp dat ook niet.
            Jonge gasten op het werk zijn ook altijd over 2de hands M3's van 35.000€ bezig alsof het niks is.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
              Niet de bedoeling om hier af te wijken, maar ik heb echt ook de indruk dat 95% op forums praat alsof 35k niks is...
              Ik begrijp dat ook niet.
              Jonge gasten op het werk zijn ook altijd over 2de hands M3's van 35.000€ bezig alsof het niks is.
              Een lening kan haast iedereen aangaan hé, ze compleet afbetalen, dat zijn er al een pak minder.

Comment

• [QUOTE=alanus;5220849]
                Niet de bedoeling om hier af te wijken, maar ik heb echt ook de indruk dat 95% op forums praat alsof 35k niks is...

Ik begrijp dat ook niet.
                Daar komen ze pas achter als hij reeds gekocht is, en ze hem weer moeten verkopen; wegens te duur. Dan zie je; wegens aankoop huis; auto te koop. Bij mij staat wonen op de eerste plaats (al dan niet kopen), dan alle andere primaire behoeftes en alle investeringen om te gaan werken. En als kers op de taart een leuke auto. Als je bij de kers begint, en het geld op is voor de taart.... Sommigen moeten die levensles eerst ondervinden, om hem te begrijpen.
                Last edited by ; 23/11/2013, 22:36.

Comment

• Mmm de lening is niet het enige.

3.000 per jaar voor BA + full omnium, wegenbelasting, onderhoud, dure benzine meerdere keren per maand/week, banden aan 6-700 euro het stuk,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Mmm de lening is niet het enige.

3.000 per jaar voor BA + full omnium, wegenbelasting, onderhoud, dure benzine meerdere keren per maand/week, banden aan 6-700 euro het stuk,...
                    +1, lenen voor een wagen doe ik persoonlijk niet, maar het is inderdaad handig altijd eerst een realistisch kostenplaatje te maken voor je een wagen koopt want daar kan je soms van verschieten Op die manier weet je welk bedrag je ieder jaar of per maand zeker aan de kant moet leggen zonder nog maar te spreken van onverwachte kosten..

On-topic: De keuze die je moet maken is inderdaad niet simpel. Ik zou zeker eens testritten met een 435i. Wat misschien ook een optie is, is om nu een 435i te kopen en dan binnen 2 jaar over te schakelen naar een jonge tweedehands M4... Dan zal het eerste grote waardeverlies al verdwenen zijn. Ik denk persoonlijk wel dat je op een 435i ook redelijk veel verlies zal maken na 2 jaar als je die nieuw koopt.
                    2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

• Intressante discussie. Nu heb ik nog niet met een 435i gereden maar zou me kunnen indenken dat zo een 435i een beetje soft is. Dat is niet hetzelfde als traag hé, beide rechtdoor en in de bochten. Dat is vandaag zelden het probleem de dag van vandaag. Eerder omgekeerd, je moet met vele moderne wagens al vaak belachelijk snel rijden om iets rijdynamisch te beleven. Dan lijkt een 435i me een duidelijke achteruitgang op een analoge 996 ook al is het vermogen vergelijkbaar.

Wil men echter een aangename auto met een breed repertoire zowel qua comfort en prestaties is de 435i perfect lijkt me. Een uitgebreide testrit voor de topicstarter zal dat snel uitklaren vermoed ik.

Alternatief: wil men de beleving van de originele E30 M3 in een modern coupe jasje kan men ook 'trage' eerder genoemde GT86 kopen. Lekker goedkoop 24k nieuw nu, een echt sportautootje en enorm veel mogelijkheden die zelf aan te kleden indien gewenst, maar je moet ervan houden. Zit zelf op meerdere fora en is toch opmerkelijk dat een aanzienlijk deel van de eigenaars voorheen (veel) straffer spul in hun garage hadden, maar het vaak beu waren veel te betalen voor iets wat ze nauwelijks mochten nuttigen irl.

Maar hangt dus volledig vanaf van wat je zoekt in je wagens, ik kan dan ook de meest uiteenlopende keuzes van autos apprecieren zolang men zelf tevreden is en niet andere mensen in gevaar brengt... hoe die keuzes betaald worden, mn leven is te kort om me daarmee bezig te houden
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• of een AMG :p
                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Vind je die voor deze prijs?
                          Je begint ze te vinden vanaf 70k euro. Alleszins voor 75k vind je er heel wat binnen het Porsche netwerk.

Kan je wel volgen...

Voor velen is een Boxter/Cayman geen Porsche en zouden ze resoluut alleen een 911 willen. Ze vergeten inderdaad dat ze misschien ooit met alles bijeen te schrapen met een beetje geluk een Boxter zouden kunnen kopen...

Nee, een wagen koop je voor jezelf en wat een ander er van denkt, tja dat is voor die ander... Heb ook al de opmerking gehad: alleé voor dat geld koopte toch iets anders dan nen evo... Ja sure, maar iedereen kiest een auto die het best uitkomt voor hem eh... Budget, daily, zondagse trackcar, comfort, praktische kant, dikke nek gehalte OF net niet, waardeverlies,... enzoverder...

In dit geval denk ik (als het budget voor een M4 er is) bij de keuze op een 435i dat het zal aankomen op: 'tiens zou die M4 nu toch beter geweest zijn?' (prestatie en/of imago/exclusiviteit, een M badge doet dromen eh). Andere kant van de medaille is dan bij de M4 het gigantische verlies dat je gaat moet slikken bij doorverkoop...

Centen genoeg en komt het niet op een paar 10k aan, pak dan de M4 zou ik zeggen... Toch ergens wel een 'beperkter' budget, dan zou ik de 435i nemen.
                          Waarheid.

Toch wil ik opnieuw benadrukken dat een 435i niet te vergelijken zal zijn met de M4 die zal komen. Ik heb al heel wat test gelezen van de 4335i, en telkens lees ik dat deze wagen alweer comfortabeler is geworden. Hieruit kan je concluderen dat een 435i een snelle kilometervreter.
                          Een M4 zal veel meer een sportwagen zijn. De rijsensaties zullen van een veel hoger niveau zijn.

Als je waardeverlies wil beperken, dan zou ik geen van beide kopen. 't Is te zeggen, niet nieuw. Zowel de 435i als de M4 zullen sterk in waarde dalen. Best kan je over een paar jaren een mooie tweedehands kopen om zo min mogelijk waardeverlies te hebben.
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            of een AMG :p
                            Absoluut de moeite om mee in overweging te nemen. Een tweedehands C63 AMG, eventueel als coupé. Ik heb wel geen idee wat die dingen tweedehands kosten. Wel moet je rekening houden met een hogere gebruikskost. Maar het rijplezier zal wel van een zeer hoog niveau zijn. Ooit wil ik dat eens gehad hebben.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Een 6,3 liter…. ben je meestal mee getrouwd als je die koopt, vrees ik, alhoewel dit zeker een machtige auto is, helaas fiscaal afgestraft.
                              Denk dat de 435 of de m4, voor de meesten onder ons… in het huidig verkeer, meer dan goed genoeg is. Alleen zal de enen exclusiever zijn… en duurder. En als geld geen rol speelt m4, maar de 435 zou ik persoonlijk kopen (met mij inkomen) want ik heb nog andere goestjes dan autootjes alleen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lesage Bekijk Berichten
                                Een 6,3 liter…. ben je meestal mee getrouwd als je die koopt, vrees ik, alhoewel dit zeker een machtige auto is, helaas fiscaal afgestraft.
                                Denk dat de 435 of de m4, voor de meesten onder ons… in het huidig verkeer, meer dan goed genoeg is. Alleen zal de enen exclusiever zijn… en duurder. En als geld geen rol speelt m4, maar de 435 zou ik persoonlijk kopen (met mij inkomen) want ik heb nog andere goestjes dan autootjes alleen.
                                +1 500% gelijk

Comment

• Ik heb gelezen dat de komende M2 het onderstel van de M e90/e92 heeft....

Comment

• C63 is absolute max, maar als je zakelijk koopt is het niet te doen van VAA...

Prachtwagen!

Comment

• Hangt inderdaad af van wat je echt wil. Iedereen moet zijn prio's zelf bepalen natuurlijk.
                                      Wil je een plezierige wagen die zeer snel is maar je toch alle comfort geeft, de 435i. Wil je echt eerder een sportwagen en kan je het geld er voor neerleggen ga dan voor de M4.

Ikzelf zou deze wagens waarschijnlijk nooit kunnen aanschaffen, moest ik het toch kunnen en ik zou de keuze hebben tussen deze twee rekening houdend met de meerkost zou ik nog twee jaar wachten en dan een tweedehands M4 aanschaffen. Zulke auto's dalen gigantisch in waarde.

Voor dat budget is er uiteraard een zeer brede markt, maar een 4serie lijkt me een mooie keuze.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Ik heb gelezen dat de komende M2 het onderstel van de M e90/e92 heeft....
                                        Komt er een M2... ? Ik dacht dat er bij BMW niet onmiddellijk iemand stond te springen bij de directie om daar geld in te steken.

Dr Friedrich Nitschke (M GmbH Boss) zou niet liever dan een opvolger bouwen.

Ik zou het liefste een auto hebben van +/- 1100kg en een 4in lijn 2l Bi-Turbo van 300pk en 500nm koppel met perfecte 50/50. Een echte moderne opvolger van de E30 M3.

'k Vrees dat het bij dromen gaat blijven!
                                        Last edited by Alfa-Beemer; 25/11/2013, 12:46.
                                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Ik heb al dikwijls gevraagd in welke straat de mensen dan wonen die dit schrijven maar nog nooit een antwoord op gehad...
                                          Bredabaan in Brasschaat, Brechtsebaan in Schoten,...

C63 is absolute max, maar als je zakelijk koopt is het niet te doen van VAA...

Prachtwagen!

prachtkar
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X