Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
bmw 435i M-performance of wachten op M4
Collapse
X
-
ST Cupra 290 PP - GT86+
-
Als ik in jouw plaats was, de M4, no doubt about it... toch zeker als weekendwagen.
Moest het voor alledaags gebruik zijn dan een 435d.
zoals iemand reeds eerder zei, de 435i is een snelle kilometervreter. Een BMW coupé met een krachtige motor, maar zonder de magie van de M-badge.
Een M koop je voor een groot deel met je hart... zeker als het voornamelijk een weekendwagen wordt zoals je in je eerste post vermeldt.
Is zo'n wagen dan 90k waard... in mijn ogen niet. Ik bedoel ik zou het er ook niet aan kunnen geven... gezien de waardevermindering het eerste jaar.
Een jaartje wachten en dan een jonge occasie lijkt mij de beste optie... voor een 65k moet dat dan wel lukken... eventueel import uit Duitsland waar de keuze uit beschikbare auto's sowieso wat groter zal zijn.
Een C63 in de plaats? Neen, veel te bruut.
Een 997 in de plaats lijkt mij een waardig alternatief, maar ja, dan zit je wel met een ontwerp en techniek die seffes 10 jaar oud is.
Een M4 gaat dan zelfs na dat jaartje wachten nog een nieuwe en zeldzame verschijning zijn op onze Vlaamse wegen.
Comment
-
en wat met vb een nissan GTR? zelf nog nooit mee gereden dus geen idee of die in dezelfde klasse speelt als een M of AMG als je naar het totaalpakket kijkt maar als je iedereen mag geloven geeft die wagen wel ontzettend veel rijgenotlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenen wat met vb een nissan GTR? zelf nog nooit mee gereden dus geen idee of die in dezelfde klasse speelt als een M of AMG als je naar het totaalpakket kijkt maar als je iedereen mag geloven geeft die wagen wel ontzettend veel rijgenot
Puur gemaakt op prestaties, en lelijk, heel lelijk. (maar dat is mijn persoonlijke smaak)
Totaal niet vergelijkbaar met een BMW 4 of M4.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenKomt er een M2... ? Ik dacht dat er bij BMW niet onmiddellijk iemand stond te springen bij de directie om daar geld in te steken.
Dr Friedrich Nitschke (M GmbH Boss) zou niet liever dan een opvolger bouwen.
Ik zou het liefste een auto hebben van +/- 1100kg en een 4in lijn 2l Bi-Turbo van 300pk en 500nm koppel met perfecte 50/50. Een echte moderne opvolger van de E30 M3.
'k Vrees dat het bij dromen gaat blijven!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
Ik zou het liefste een auto hebben van +/- 1100kg en een 4in lijn 2l Bi-Turbo van 300pk en 500nm koppel met perfecte 50/50. Een echte moderne opvolger van de E30 M3.
'k Vrees dat het bij dromen gaat blijven!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenen wat met vb een nissan GTR? zelf nog nooit mee gereden dus geen idee of die in dezelfde klasse speelt als een M of AMG als je naar het totaalpakket kijkt maar als je iedereen mag geloven geeft die wagen wel ontzettend veel rijgenot
Ik heb de indruk dat de GTR vooral populair is bij de PlayStation generatie bij wie het een net bereikbare droom is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenJe begint ze te vinden vanaf 70k euro. Alleszins voor 75k vind je er heel wat binnen het Porsche netwerk.
Waarheid.
Toch wil ik opnieuw benadrukken dat een 435i niet te vergelijken zal zijn met de M4 die zal komen. Ik heb al heel wat test gelezen van de 4335i, en telkens lees ik dat deze wagen alweer comfortabeler is geworden. Hieruit kan je concluderen dat een 435i een snelle kilometervreter.
Een M4 zal veel meer een sportwagen zijn. De rijsensaties zullen van een veel hoger niveau zijn.
Als je waardeverlies wil beperken, dan zou ik geen van beide kopen. 't Is te zeggen, niet nieuw. Zowel de 435i als de M4 zullen sterk in waarde dalen. Best kan je over een paar jaren een mooie tweedehands kopen om zo min mogelijk waardeverlies te hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten200 PK is inderdaad meer dan voldoende voor een daily, maar Geert spreekt hier over een zondagse wagen dus daar gaan wel (hopelijk voor hem ) lange funritten inzitten, en dan zal hij zich inderdaad nog meer amuseren met een 35i of M3 ( aangezien hij nu een 996 heeft met 320 PK )'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenals je het kan betalen waarom zou je dan niet een speciale/duurdere wagen kopen? op de bank zal het ook niks opbrengen hoorDe topicopener spreekt bovendien ook nog van VAA, dus het geld voor de wagen komt voort van een vennootschap die "verplicht" is om verstandig met zijn middelen om te springen
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenEen M4 kopen in de plaats van een 435i gewoon omdat het kan? Je kapitaal weggooien omdat het niet opbrengt? Misschien als je er zelf niet moet voor werken, maar als je zelf voor die centen moet werken dan zoek je toch achter een balans tussen plezier en kosten. En dat maakt eigenlijk niet uit dat dat dan over een handtas gaat of een auto of een frigo of een driewieler voor de kleineDe topicopener spreekt bovendien ook nog van VAA, dus het geld voor de wagen komt voort van een vennootschap die "verplicht" is om verstandig met zijn middelen om te springen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenEen M4 kopen in de plaats van een 435i gewoon omdat het kan? Je kapitaal weggooien omdat het niet opbrengt? Misschien als je er zelf niet moet voor werken, maar als je zelf voor die centen moet werken dan zoek je toch achter een balans tussen plezier en kosten. En dat maakt eigenlijk niet uit dat dat dan over een handtas gaat of een auto of een frigo of een driewieler voor de kleineDe topicopener spreekt bovendien ook nog van VAA, dus het geld voor de wagen komt voort van een vennootschap die "verplicht" is om verstandig met zijn middelen om te springen
Schitterend verwoord man === respect !!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDe gtr is een echt beest met brutale acceleraties, maar mist iets heel cruciaal: klasse. En afwerking en status bij heel veel mensen die enkel "Nissan" horen.
Ik heb de indruk dat de GTR vooral populair is bij de PlayStation generatie bij wie het een net bereikbare droom is.
Dat heb je dikwijls eh... dat het imago/klasse of dikkenek gehalte bij héél veel mensen toch een serieus extra troef is bij de selectie van hun wagen...
Dat soort 'zever' is voor mij de dag van vandaag niet van belang... Eerlijke prijs/kwaliteitsverhouding is prioriteit voor mij, niet de badge of status die sommige merken hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenEen M4 kopen in de plaats van een 435i gewoon omdat het kan? Je kapitaal weggooien omdat het niet opbrengt? Misschien als je er zelf niet moet voor werken, maar als je zelf voor die centen moet werken dan zoek je toch achter een balans tussen plezier en kosten. En dat maakt eigenlijk niet uit dat dat dan over een handtas gaat of een auto of een frigo of een driewieler voor de kleineDe topicopener spreekt bovendien ook nog van VAA, dus het geld voor de wagen komt voort van een vennootschap die "verplicht" is om verstandig met zijn middelen om te springen
Of je hebt de luxe dat de vennootschap supergoed draait en de kosten kan verechtvaardigen... Ik zou dan ook liever een 435i of M4 kopen ipv de Wetstraat te sponsoren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenWelke richting gaat het nu bij jou uit geertD? Al een beetje meer inzicht gekregen naar een bepaalde keuze toe?
aanstaande donderdag testrit met de 435i te bornem bij bmw .
aanstaande zaterdag naar essen voor de stand van M-performance te gaan bekijken voor de extra onderdelen op essen motorshow
eerlijk gezegt gaat het meer en meer richting 435i . heb de M3 E92 gehad , skitterende wagen maar hedentendaage moeilijk tebenutten in het verkeer.
mij Porsche 996 4S nu heeft ook "maar " 320 pk en is toch voldoende om van te genieten. Tuurlijk is een turbo dan nog beter maar ne mens moet toch eens content zijn e . De vennootchap mag goed draaien ,wil daarom niet zeggen dat je alle geld moet verpatsen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenGewoon een wagen hebben voor het weekend die al danig verschilt van je dagelijkse wagen, is dat op zich al niet speciaal genoeg? Zolang het verschil duidelijk voelbaar is tussen je dagelijkse wagen en je weekendkar, bijvoorbeeld diesel tegenover benzine, dan ga je toch al snel genieten van die weekendritjes? Gewoon al het feit dat je tijd kan maken voor plezierritjes is al een enorme luxe in mijn ogen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geertD Bekijk Berichtenaanstaande donderdag testrit met de 435i te bornem bij bmw .
aanstaande zaterdag naar essen voor de stand van M-performance te gaan bekijken voor de extra onderdelen op essen motorshow
eerlijk gezegt gaat het meer en meer richting 435i . heb de M3 E92 gehad , skitterende wagen maar hedentendaage moeilijk tebenutten in het verkeer.
mij Porsche 996 4S nu heeft ook "maar " 320 pk en is toch voldoende om van te genieten. Tuurlijk is een turbo dan nog beter maar ne mens moet toch eens content zijn e . De vennootchap mag goed draaien ,wil daarom niet zeggen dat je alle geld moet verpatsen .
Uiteraard hangt alles af van de financiele situatie eh... als je jaarlijks bv 200k winst moet aangeven, dan is een M4 die op 4 jaar staat al heel wat toegankelijker dan wanneer je je jaar met 10k winst afsluit...Ook al zou je dan veel verliezen op die wagen, percentueel gezien zal het het verschil niet maken als je in die bedragen/getallen zit.
Either way, ik zit niet in zulke luxe positie dus ik kies op basis van budget en verlieswaarde op termijn... de 435i is hier dus de duidelijke winnaar! Veel succes met je proefrit en trip naar Essen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenKlopt inderdaad, maar Geert heeft al een M3 gehad en nu een Porsche 996 dus vermoed ik dat hij toch wel iets speciaals wil ( wat een mooie 435i ook zal zijn : nieuw model )
kleur word wit met 20" blackwheels enALLE carbononderdelen
en ik heb ook nog mijn ander lekker ding die 10 maal leuker is dan M3 ( sorry toere ) maar de fun en X-factor daarvan is onbeschrijvelijk
Comment
Comment