Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lichtgewicht sportieve auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• lichtgewicht sportieve auto

Niet mijn gewoonte om rond te vragen zonder enige intenties, maar hier toch een threadje. Welke autos voldoen aan de volgende voorwaarden:
    - lichtgewicht. minder dan 1000kg. bonuspunten voor alles onder de 900kg
    - 100-150pk
    - ietwat kwalitatieve wagen. voor interpretatie vatbaar.
    - betaalbaar en eenvoudig om wissel- of herstelstukken voor te krijgen. geen obscure dinges, of uitspattingen zoals Lotus.
    - een beetje praktisch. ik weet niet of ik als alleenstaande mijn leven kan bolwerken met een MX5. ook kun je er niet zomaar een LPG tank in proppen.
    - ouder dan 25 is bonuspunt. oude wagens zijn fijn, en zo goed als vrij van taksen.

Ik dacht aan een Golf 2 GTI. Liefhebbers jagen de prijzen wat omhoog, maar als ik Ken bezig zie dan zijn onderdelen zeer eenvoudig te krijgen.
    Honda CRX lijkt ook geschikt.

Een roadster ligt moeilijk. Nogal héél klein, als je maar 1 auto hebt.
    Mazda MX5: een droom.
    Fiat Barchetta: absoluut géén voorwielaandrijving als er een alternatief in achterwielaandrijving is. bovendien is Fiat geen kwalitatief merk.
    MG F valt af. betrouw dat merk niet.
    Toyota MR2: ken ik helemaal niet. MX5 vind ik mooier, als ik ga voor dat segment.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Een golf g60 weegt ook minder als 1000kg denk ik.

Comment

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Die CR-X van Avantus die te koop staat!

Comment

Kies maar

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
          2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
          2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Peugeot 106 GTI / Citroën Saxo VTS 16v
            Wel moeilijk om een exemplaar te vinden dat niet in tjoenershanden in gevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
              Die CR-X van Avantus die te koop staat!
              Die steekt mijn ogen uit!

Comment

Da's nu toch een no-brainer...kijk eens in de Te Koop sectie hier

Alleen spijtig dat het een grijze is en geen rode (zwart had ook gemogen)
                2.0 JTDm

Comment

106'en ken ik een beetje. op het forum rijdt er ene met een 106 rallye rond. prachtige auto, maar er zijn véél reacties dat hij een van de zeldzame goede exemplaren heeft. bijne allemaal in snot gereden, helemaal opgereden of kapot getuned :/

R5 turbo is geniaal, maar lijkt me ook zeldzaam en aan de dure kant.
                  in mijn handen moeten er geen collector's items komen. ik heb geen garage en spaar mijn voertuigen niet.
                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Totdat je praktische zei, wilde ik absoluut een MX-5 voorstellen, die voldoet het meeste aan al je andere eisen (leeftijd nog net niet).

Toyota Celica?
                    Mijn vader heeft eentje van de laatste versie, ik moet zeggen: dat is een HEEL praktische wagen.
                    Kinderen kunnen vlot achteraan zitten, koffer is gewoon groot voor een wagen van die lengte en rijdt zeer goed.
                    Zijn er ook te vinden ouder dan 25j en die zijn ook best praktisch en kunnen nog steeds betrouwbaar zijn (goed uitkijken natuurlijk!)

Comment

Ford fiesta xr2i (1600 turbo of 1800cc NA) , heb er zo 1 gehad, echt veel plezier aan gehad totdat de distributieriem een paar tanden versprong op de E40
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

een kart?
                        lets have some more member berries

Comment

Golf 3 2.0 16v ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                            106'en ken ik een beetje. op het forum rijdt er ene met een 106 rallye rond. prachtige auto, maar er zijn véél reacties dat hij een van de zeldzame goede exemplaren heeft. bijne allemaal in snot gereden, helemaal opgereden of kapot getuned :/
                            Klopt ma ne GTi is minstens even leuk als ne Rallye, iets meer comfort, maar ook verdomd snel.
                            Of ne 306 GTI-6, of als t ouder mag/moet 205GTI 309GTI(16)

Comment

Renault 5 GT Turbo
                              Peugeot 205 GTI 1.9
                              Ford Fiesta RS Turbo
                              Honda Civic 1.6i VT (niet de CRX)
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Waarom valt lotus elise / opel speedster direct af?
                                  Enigste dure daaraan is als je ergens tegenknalt... De body en aluminium chassis is schandalig duur. Maar als je handig bent met polyester (wat gemakkelijk te leren valt) vallen herstellingen dan weer goedkoop uit
                                  Motorisch is het een toyota motor bij lotus en een vectra c motor bij de speedster.

Meer dan puur rijden bestaat er niet! Zalige wagentjes, heb een jaar lang een Opel Speedster gehad voor dagelijkse wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                                    Enigste dure daaraan is als je ergens tegenknalt... De body en aluminium chassis is schandalig duur. Maar als je handig bent met polyester (wat gemakkelijk te leren valt) vallen herstellingen dan weer goedkoop uit
                                    Motorisch is het een toyota motor bij lotus en een vectra c motor bij de speedster.

Meer dan puur rijden bestaat er niet! Zalige wagentjes, heb een jaar lang een Opel Speedster gehad voor dagelijkse wagen.
                                    Kwam vandaag deze tegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                                      Vanwege de voorwaarde :

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                      - een beetje praktisch.
                                      kleine karren met middenmotor zijn niet praktisch. Zelf niet een heel klein beetje. Ze zijn gigantisch onpraktisch. Trust me... De mijnen is dan nog een stuk praktischer dan een Speedster of Elise, en zelf dat is geen pretje.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Hangt af wat je in een wagen wil... Heb een jaar lang met een speedster gereden (+/-25000km), door weer een wind, naar winkel, op reis geweest,... Ging allemaal perfect. Maar verwacht geen luxe van een audio a6 ofzo he.

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

Working...
                                        X