Niet mijn gewoonte om rond te vragen zonder enige intenties, maar hier toch een threadje. Welke autos voldoen aan de volgende voorwaarden:
- lichtgewicht. minder dan 1000kg. bonuspunten voor alles onder de 900kg
- 100-150pk
- ietwat kwalitatieve wagen. voor interpretatie vatbaar.
- betaalbaar en eenvoudig om wissel- of herstelstukken voor te krijgen. geen obscure dinges, of uitspattingen zoals Lotus.
- een beetje praktisch. ik weet niet of ik als alleenstaande mijn leven kan bolwerken met een MX5. ook kun je er niet zomaar een LPG tank in proppen.
- ouder dan 25 is bonuspunt. oude wagens zijn fijn, en zo goed als vrij van taksen.
Ik dacht aan een Golf 2 GTI. Liefhebbers jagen de prijzen wat omhoog, maar als ik Ken bezig zie dan zijn onderdelen zeer eenvoudig te krijgen.
Honda CRX lijkt ook geschikt.
Een roadster ligt moeilijk. Nogal héél klein, als je maar 1 auto hebt.
Mazda MX5: een droom.
Fiat Barchetta: absoluut géén voorwielaandrijving als er een alternatief in achterwielaandrijving is. bovendien is Fiat geen kwalitatief merk.
MG F valt af. betrouw dat merk niet.
Toyota MR2: ken ik helemaal niet. MX5 vind ik mooier, als ik ga voor dat segment.
- lichtgewicht. minder dan 1000kg. bonuspunten voor alles onder de 900kg
- 100-150pk
- ietwat kwalitatieve wagen. voor interpretatie vatbaar.
- betaalbaar en eenvoudig om wissel- of herstelstukken voor te krijgen. geen obscure dinges, of uitspattingen zoals Lotus.
- een beetje praktisch. ik weet niet of ik als alleenstaande mijn leven kan bolwerken met een MX5. ook kun je er niet zomaar een LPG tank in proppen.
- ouder dan 25 is bonuspunt. oude wagens zijn fijn, en zo goed als vrij van taksen.
Ik dacht aan een Golf 2 GTI. Liefhebbers jagen de prijzen wat omhoog, maar als ik Ken bezig zie dan zijn onderdelen zeer eenvoudig te krijgen.
Honda CRX lijkt ook geschikt.
Een roadster ligt moeilijk. Nogal héél klein, als je maar 1 auto hebt.
Mazda MX5: een droom.
Fiat Barchetta: absoluut géén voorwielaandrijving als er een alternatief in achterwielaandrijving is. bovendien is Fiat geen kwalitatief merk.
MG F valt af. betrouw dat merk niet.
Toyota MR2: ken ik helemaal niet. MX5 vind ik mooier, als ik ga voor dat segment.
Comment