Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Laguna kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Laguna kopen?

Hallo,

mijn nicht wil een nieuwe auto kopen om haar overjaarse VW Golf 4 te vervangen.
    Ze wil wel niet veel geld uitgeven aan een nieuwe. Via een vriend kan ze een Renault Laguna 2.0cdi initiale (200 Grandtour kopen.

De auto heeft nu 210.000km en moet zo'n 3.000 euri kosten.

Ze wil er 3 jaar mee rijden en doet niet zo veel kilometers. Het zal zo'n 50.000km worden in die 3 jaar.

Welke kosten kan ze verder nog verwachten?
    - schokdempers? 300 euro per set?
    - roetfilter? 1500 euro?
    - andere?

Waar moet ze nog op letten?

Ik vind dat precies geen verbetering... kan je evengoed nog drie jaar proberen verder te rijden met die Golf.

Voorspellen wat er in de toekomst bij die Laguna allemaal kapot gaat gaan kan je alleen doen als je over een glazen bol beschikt. Wat wel zo is: een auto die redelijk veel gereden heeft op korte tijd (210.000 km op 5 jaar) en dan opeens overschakelen naar een pak minder km's/jaar is vaak "gevaarlijk" voor problemen allerhande.
    Last edited by Tigra; 23/11/2013, 15:54.

Comment

Ik vind het zelf veel geld.
      De 2,0's zijn iets beter, maar ook nog steeds niet goed. (turbo's ed.)
      Werken die ook met zo'n sleutelkaart? Want die zijn duur en fragiel.

Comment

ik heb de gebruikersreviews op autoweek.nl bekeken en hij blijkt toch vrij betrouwbaar.
        ik kan wel enkel reviews vinden tot 200.000km wat erachter komt? geen idee.

mijn buikgevoel zegt 'niet doen'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
          ik heb de gebruikersreviews op autoweek.nl bekeken en hij blijkt toch vrij betrouwbaar.
          ik kan wel enkel reviews vinden tot 200.000km wat erachter komt? geen idee.

mijn buikgevoel zegt 'niet doen'.
          Mijn buikgevoel zegt net hetzelfde, beter een passat zoeken met wat kilometers

Comment

Msxx heeft een hele tijd met zo eentje gereden. Dacht dat die 300.000km gedaan heeft zonder problemen.
            Mijn ervaring met Renault: als ze veel rijden, blijven ze goed tot 300-350.000km, daarna ist gedaan. Als ze weinig rijden 200-250.000km, daarna komen kosten.

In dit geval zit je ertussen. Het is een dubbeltje op zijn kant. Ik zou het doen wanneer je zeker bent dat de wagen steeds rustig warm is gereden en de turbo nog goed is.
            Anderzijds, 3000 euro is echt geen geld, er mag al eens iets misgaan.

Wat Ralphke zegt van die kaarten, daar ben ik niet echt mee akkoord. Wij hebben er zo al een hoop gehad, nog geen enkele maal een probleem.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik heb al 1 gehad en direct klodden mee. 2 vrienden van me ook beide miserie met de kaarten. Mijn dealer heeft eerlijk toegegeven dat het niet het beste systeem is. Je zal er wat chance mee moeten hebben zeker?

Sent from my V370 using Tapatalk
              Last edited by Ralphke; 25/11/2013, 22:29.

Comment

Een tweedehands met die kms is altijd een risico,maar kan soms best meevallen. De tweeliter van Renault-Nissan is bovendien een heel goede motor naar wat ik weet en veel beter dan de 2.0TDI van VAG
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ja, inderdaad, dit is een zeer goede moter. Ik zou de wagen durven kopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ja, inderdaad, dit is een zeer goede moter. Ik zou de wagen durven kopen...
                    Ik ook!
                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Op het eerste zicht lijkt 3.000 EUR schandalig veel geld voor een auto die 100% afeschreven is. Wat is het bouwjaar van de wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        Ik vind het zelf veel geld.
                        De 2,0's zijn iets beter, maar ook nog steeds niet goed. (turbo's ed.)
                        Werken die ook met zo'n sleutelkaart? Want die zijn duur en fragiel.
                        Waar haal jij je infomatie? De 2.0 dCi motoren zijn bij de beste op de markt momenteel. Je zal je kennis toch beetje moeten bijschaven vrees ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Waar haal jij je infomatie? De 2.0 dCi motoren zijn bij de beste op de markt momenteel. Je zal je kennis toch beetje moeten bijschaven vrees ik...
                          Neenee, mijn ex-renaultdealer zal dan maar zijn kennis moeten bijschaven.
                          Alles wat hier in dit topic staat komt oftewel uit eigen ervaring OF uit zijn mond.

Comment

vraag gewoon de historiek op via de carpass en dan kan je onmiddellijk zien of het een probleem auto is geweest. Als alles bleef bij de normale oliewissel met hier en daar eens een occasioneel stuk dat vervangen moest worden, dan zou ik geen schrik hebben om dergelijke wagen te kopen. Ik vermoed trouwens dat die bijna alleen maar autostrade gezien heeft op die vijf jaar en dat zijn net km's waar een auto weinig op afziet. De roetfilter zou ik dan ook geen schrik voor hebben. Ge kunt altijd eens nakijken op het internet of informeren bij een dealer of de roetfilter aan onderhoud onderhevig is en wat dat ongeveer kost. Er zijn trouwens alternatieven genoeg tegenwoordig voor de roetfilter waar je niet voor bij de dealer langs moet.
                            't is niet omdat het frans is dat het daarom rommel is zoals hier door zovelen op het forum wordt aangehaald. Lange termijn onderzoeken tonen net het omgekeerde aan.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Inderdaad,dat gezever dat Franse wagens slecht zijn moet maar eens stoppen,ik heb me daar ook al aan geergert. Ieder zijn smaak,ik vind Franse wagens niet de mooiste en ook niet echt mijn rijbeleving maar Franse constructeurs weten zeker wel hoe ze auto moeten maken en hebben heel wat betrouwbare en langlevende auto's in hun catalogus. Dus wie valt voor de stijl rn het rijgedrag van een Laguna,Espace,Latidude,....doen!
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

3000 voor een laguna van 2008 is echt niet veel, kan je je broek niet aan scheuren (op autoscout wordt snel 5000 euro gevraagd voor iets vergelijkbaar, en dan nog vaak met 1.5 dci motor). Hoge kmstand hoeft ook geen probleem te zijn indien goed onderhouden. Zou het dus ook doen.

Comment

@Korre: Ik heb zelf een Laguna van 11 jaar oud en één van 6 jaar. Ik ken onderhand de problemen ervan. Maar ik zie nergens het bouwjaar in je eerste post. Dat is wel belangrijk. De eerste Laguna II's , van 2001, tot 2005, denk ik, waren heel slecht. Is het een Laguna II of III ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkDM Bekijk Berichten
                                    @Korre: Ik heb zelf een Laguna van 11 jaar oud en één van 6 jaar. Ik ken onderhand de problemen ervan. Maar ik zie nergens het bouwjaar in je eerste post. Dat is wel belangrijk. De eerste Laguna II's , van 2001, tot 2005, denk ik, waren heel slecht. Is het een Laguna II of III ?
                                    Aangezien het een 2.0 Dci is, is het de Laguna III.
                                    En bouwjaar is 2008
                                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

2.0 dci bestond ook in Laguna 2, maar ik geloof met 175 pk. Inderdaad, is Laguna 3, die werkelijk heel betrouwbaar zijn!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                        Inderdaad,dat gezever dat Franse wagens slecht zijn moet maar eens stoppen,ik heb me daar ook al aan geergert. Ieder zijn smaak,ik vind Franse wagens niet de mooiste en ook niet echt mijn rijbeleving maar Franse constructeurs weten zeker wel hoe ze auto moeten maken en hebben heel wat betrouwbare en langlevende auto's in hun catalogus. Dus wie valt voor de stijl rn het rijgedrag van een Laguna,Espace,Latidude,....doen!
                                        Wij hebben hier een stuk of elf van die franse rommelbakken rond rijden en zijn daar alvast erg tevreden van!

Toegeven, de meeste zijn bestelwagens, maar laten dat net wagens zijn die het enorm zwaar te verduren krijgen. En net die doen het zoveel beter dan hun concurrenten. Zeker in vergelijking met de Duitse rivalen.
                                        Het is een klasse waar de Fransen al de rest lik op stuk geven.

Naar mijn gevoel zijn hun personenwagens er ook enorm op vooruit gegaan. Tussen 2000 en 2008 hebben ze even een dipje gehad bij de introductie van wat chinese onderdelen (bijvoorbeeld lagers in hun versnellingsbakken) en dat was het wat minder, maar vanaf 2005 zijn die er stap voor stap uit gegaan en tegenwoordig zijn die echt weer top. Naast de bestelwagens hebben we nog twee senic's bollen, een Dacia en vroeger nog een Laguna III (wel een 2.0T, geen diesel) en ze rijden allemaal foutloos en goedkoop, ondanks ze allemaal door vrouwen bereden worden.

Voorheen hebben we evenwel ook altijd Renaults gehad in ons wagenpark en toen ook nooit miserie gehad.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X