Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Door de bomen het bos ... lijstje aan het opstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Door de bomen het bos ... lijstje aan het opstellen

Hoi,

Na lang interessante topics mee te lezen, hierbij mijn eerste post om advies te vragen… gedaan en al veel informatie gevonden, toch deze post om alles samen te gooien

Situatie is als volgt: nieuwe wagen op eigen zaak begin 2014, dus zowel aankoopprijs, VAA en restwaarde zijn factoren waar ik toch enigszins rekening wil mee houden. Maximum budget is 40k-45k (netto aankoopprijs incl. btw), maar zoals juist vermeld: het is mijn vennootschap, dus het budget moet niet op hé …

Ik sta open voor zowel nieuwe auto’s via officiële dealer, parallel-import of jonge 2e hands zoals NNC (zolang btw deels aftrekbaar is)

Bedoeling van deze topic is om een lijst met kandidaten op te stellen, waarna ik bij de dealer of op het www even in detail naar de auto’s zal kijken. Nadien zal ik een shortlist maken met 2-3 kandidaten om te gaan testrijden, wil nu gewoon alle mogelijke alternatieven in kaart brengen (berline, break, SUV, you name it)

Belangrijk voor mij in een auto:
    • Doe zo’n 40k tot 50k km per jaar, waarvan 75% alleen => mag een “leuke” motor zijn, automaat hoeft niet
    • Andere 25% met vrouwlief & 2 kids op de achterbank => voldoende plaats achteraan. Break mag voor kofferruimte maar is geen absolute noodzaak
    • Aantal opties zoals gps, bluetooth, parkeersensoren, iPod-aansluiting absolute must!
    • Trekhaak (liefst inklapbaar/afneembaar)
    • Leuke opties indien mogelijk: xenon lichten, donkere ruiten achteraan etc…
    Alvast bedankt!

Laat de shortlist maar komen, pro’s & contra’s zijn ook altijd welkom.
    K hou jullie zeker op de hoogte van de toekomstige shortlist

Of deze bijvoorbeeld;

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Heb je een voorkeur voor een bepaald merk?
    Wat heb je nu?
    BMW F10 520dA 2014
    Porsche Cayman 2.7i 2007

Comment

Of deze;

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
      BMW F10 520dA 2014
      Porsche Cayman 2.7i 2007

Comment

Of;

BMW F10 520dA 2014
        Porsche Cayman 2.7i 2007

Comment

Of;

BMW F10 520dA 2014
          Porsche Cayman 2.7i 2007

Comment

Iets anders dan de voorgaande;

BMW F10 520dA 2014
            Porsche Cayman 2.7i 2007

Comment

Ook niet mis;

BMW F10 520dA 2014
              Porsche Cayman 2.7i 2007

Comment

Die V70 is écht knap!

Nog ne schone 3-reeks gevonden :http://nl.autoscout24.be/Details.asp...978&asrc=st|sr

Comment

Wow - thanks voor de vlugge reacties!
                  Als ik dit goed bekijk zouden jullie allemaal kiezen voor een jonge 2e hands ipv nieuwe, wat zijn voornaamste redenen?

Rij nu met Opel Insignia,
                  voorkeur voor merk niet, wil allerlei ideeën opdoen ... Al steek ik niet weg dat ik nog nooit Duitse premium heb gehad, dus zullen deze zeker in detail bekeken worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Obelixke Bekijk Berichten
                    Als ik dit goed bekijk zouden jullie allemaal kiezen voor een jonge 2e hands ipv nieuwe, wat zijn voornaamste redenen?
                    De reden om dat te doen is dat iemand anders het waardeverlies voor jou al heeft genomen

Allerlei ideeën ok, maar wat is er dat je graag hebt of minder graag hebt aan je huidige wagen bijvoorbeeld? Want er is niet zoiets als een duitse "Premium", of een break, of een comfortabele wagen en zeker al niks dat alles combineert

Een 320d met M-Pack is een prachtige wagen, maar mij doet hij niks omdat de dingen waar hij goed in is mij niks doen. Een V70 is ook een prachtige wagen die mij wel past, maar die is in niks vergelijkbaar met een 320d met M-Pack, buiten dat het een break is met een gelijkaardige prijs.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Rij nu met Opel Insignia,
                      voorkeur voor merk niet, wil allerlei ideeën opdoen ... Al steek ik niet weg dat ik nog nooit Duitse premium heb gehad, dus zullen deze zeker in detail bekeken worden...
                      Wat vind je van de nieuwe Insignia facelift? Als het een leuke motor mag zijn, de 2.0 cdti biturbo (195 pk en125g co2), je hebt nog gunstigere alternatieven, waaronder de 2.0 cdti (140pk en 99 g co2)

Bijgevoegde Bestanden
                      Last edited by lele; 27/11/2013, 13:19.
                      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

vind hem wel geslaagd, had ook al eens bekeken (maar nog niet live gezien)
                        Motorisatie wel ok + nieuwe infotainment ziet er ook wel goed uit
                        Anderzijds, verandering van spijs ...

Comment

2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

vind hem wel geslaagd, had ook al eens bekeken (maar nog niet live gezien)
                            Motorisatie wel ok + nieuwe infotainment ziet er ook wel goed uit
                            Anderzijds, verandering van spijs ...
                            Ik zou nooit 2 keer dezelfde auto na elkaar kiezen, ook al is het dan een facelift ... Maar ook dat is weer persoonlijk natuurlijk ...
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Nieuwe Skoda Octavia RS TDI (eventueel met DSG, daarnet 1 samengesteld met quasi alle opties en komt uit op +-41000€)

Extra uitrusting: "Intelligent Park Distance Assistant", "Simply Clever" ( voor comfort-telefonie ), Adaptive Cruise Assistant,
                              Afneembare trekhaak, Asbak voor- en achteraan, Binnenbekleding - Leder, Binnenverlichting voor de voetruimte voor- en achteraan, Black Design Package, incl. "Black Design" dakrails, Comfort telefonie (Bluetooth) met spraakbediening en draadloze verbinding en buitenantenne, Crew Protect Assist, DAB - digitale radio-ontvangst, Elektrische opening en sluiting van de achterklep, Hoofd en zijdelingse airbags achteraan, Infotainment navigatiesysteem "Columbus" met geintegreerde kaarten - Europa en Maxi-DOT scherm in kleur, Intelligent Light Assistant, Lichtmetalen velgen 7,5J x 18" - "Gemini" - Anthraciet, Mistlichten vooraan met bochtverlichting, Panoramisch open dak, Performance Mode Selection, Soundsystem "Canton", Versterkte onderstelbescherming, Verwarmbare ruitensproeiers vooraan, Verwarmde voorzetels,
                              Volumetrisch en perimetrisch alarm met sleepdetectie & Safe-Systeem, Voorruitverwarming

Binnen uitrustingen

Inleg - RS
                              Dorpellijsten in deuropeningen vooraan
                              Deur- en zijbekleding - kunstleder - zonder uitnembare vuilnisbakje
                              Kunstlederen versnellingshendelmanchet
                              Chroompakket
                              Lederen handremgreep
                              Lederen versnellingshendelknop
                              Aluminium pedalen
                              Sport-comfortstoelen vóór
                              Vloertapijten in textiel
                              Lederen multifunctie-sportstuurwiel - RS , met tiptronic

Buiten uitrustingen
                              Sierlijsten, zwart
                              Buitenspiegelhuis en diverse aanbouwdelen in carrosseriekleur
                              Lichtmetalen velgen 7,5J x 17" - "Dorado"
                              Bumper sport - RS
                              Banden 225/45 R17 91W
                              Wieldoppen voor lichtmetalen velgen
                              Buitenspiegel rechts, convex
                              Buitenspiegel links, convex
                              Uitlaatpijp aan de zijkant, achter

Veiligheid, functioneel, comfort

2 leeslampjes vooraan
                              3 hoofdsteunen achteraan
                              8 luidsprekers (passief)
                              Centrale armsteun vooraan "Jumbo Box"
                              Indicatie sproeiervloeistofpeil
                              Knie-airbag bestuurder
                              Zijdelingse airbags vooraan met hoofdairbags
                              ISOFIX-bevestigingssysteem voor kinderzitjes
                              Antenne voor AM/FM-ontvangst, diversity
                              Elektronische wegrijblokkering
                              Geïntegreerde hoofdsteunen voor sportzetels vooraan
                              Hill Hold Control - Wegrijhulp op een helling (HHC)
                              Dakreling, zwart
                              Standaard wielbouten
                              Gekoeld dashboardkastje
                              Automatische airconditioning bi-zone "Climatronic"
                              Wagensleutels incl. afstandsbediening voor centrale deurvergrendeling
                              Bedieningselement voor radio en telefoon
                              Middenconsole - opbergvak met deksel - S&C - zonder Phone Box - met MultiMedia-houder
                              Tire Pressure Warning Light - Bandenspanningscontrolesysteem
                              Bagageruimte-afdekking, verschuifbaar
                              Neerklapbare achterbank en rugleuning achterbank 1/3-2/3 met centrale armsteun met opbergruimte
                              Ontgrendeling op afstand van de rugleuning van de achterzetels vanuit de kofferruimte
                              Van binnen te ontgrendelen achterklep/kofferdeksel (elektrisch)
                              Bagageruimteverlichting
                              Dagrijverlichting met hulprijverlichting en "Coming-home" functie
                              ESC
                              Opbergvak onder de passagierszetel vooraan
                              Ruitwisser achteraan "AERO"
                              Ruitenwisserintervalschakeling met licht-/regensensor
                              Extra waarschuwingslampjes (bij portieren) vóór
                              Automatische en dynamische regeling van de lampen met bochtenverlichting (AFS)
                              Schijfremmen achter (Geomet D) - RS
                              Zijruiten van warmtewerend glas, vanaf B-stijl en achteraan donker gekleurd
                              GreenTec
                              Automatisch uitschuifbare koplampsproeiers
                              Met CD-LW en SD-kaarten
                              Elektrisch bediende ruiten voor- en achteraan
                              MDI (Mobile Device Interface)
                              Make-up spiegel links, met afdekking
                              Make-up spiegel rechts
                              Wagengereedschap
                              Opbergpakket 1
                              Voorruit van warmtewerend glas
                              Parking Distance Control achteraan - parkeersensoren achteraan
                              "Bi-Xenon" koplampen + AFS functie + "LED Day Lights"
                              Mistlichten vooraan
                              Brilhouder
                              12 volt stopcontact in bagageruimte
                              Verlengde onderhoudsintervallen
                              Radio Entry (Gen1)
                              Gordelcontrole, optisch en akoestisch, e-contact
                              Snelheidsregelaar - Cruise Control
                              Zelfdimmende binnenspiegel
                              Elektrisch bediende, verwarmde, zelfdimmende en inklapbare buitenspiegels
                              Binnenbekleding - Leder/Stof
                              Comfort telefonie, zonder verbinding voor buitenantenne
                              Sportuitvoering
                              Pechkit
                              Maxi-DOT scherm in kleur voor de boordcomputer
                              Cargo-elementen (rechts)
                              Centrale vergrendeling met afstandsbediening en binnenbediening zonder safebeveiliging
                              Last edited by eXoz; 27/11/2013, 13:41.

Comment

Van een Insignia zou ik niet naar een BMW 3 serie gaan, want ik vermoed dat de Insignia toch wel een stuk ruimer is dan een 3 serie.
                                Waarom geen jonge F10 ?( 5 serie)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                  Van een Insignia zou ik niet naar een BMW 3 serie gaan, want ik vermoed dat de Insignia toch wel een stuk ruimer is dan een 3 serie.
                                  Waarom geen jonge F10 ?( 5 serie)
                                  BMW F10 520dA 2014
                                  Porsche Cayman 2.7i 2007

Comment

Jaguar XF Sportbrake voldoet aan uw wensen
                                    Bvb. http://powercars.be/wagen_detail.php?id=1240
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

en als berline zelfs nog iets goedkoper

2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                      X