Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Door de bomen het bos ... lijstje aan het opstellen
Er is een goede reden waarom deze nog niet in Europa is gelanceerd, kwaliteit ligt ver beneden hetgeen wij als Europeanen gewend zijn van bv. de huidige Mondeo.
Het is dus niet voor niks dat Ford recent met een "premium" concept hiervan op de proppen kwam.
Als ik moest kiezen tussen die XF/V70/A6/5-reeks of (even oneerbiedig overdreven gezegd) "Amerikaanse plastieken bucht" dan wist ik het wel.
De Duitse drie zijn uiteraard aanraders (ik neig dan het meest naar de BMW) maar persoonlijk zou ik eerder naar XF of V70 gaan,dan kan je enkele leuke opties of uitrustingen hebben voor de prijs van een kalere Duits)
Dat is ook zoiets waar ik aan twijfel bij een wissel van wagen: Een nieuwe of een jonge 2dehands?
Bij een Nieuwe weet je meestal wat je koopt en heb je minimum 2 jaar garantie in geval van...
Een 2dehands kun je voor zelfde bedrag een beter uitgeruste kopen of zelfs een trapje hoger in klasse gaan, maar je weet niet altijd wat je koopt. Wat je uitspaart op verzekering kan je dan weer gebruiken voor onderhoud.
Ik ben ook nog opgegroeid met de gedachte als je 2dehands gaat moet je de wagen kennen, zo niet koop je dikwijls de myserie van een ander.
Daarom is zo een forum als dit handig: je komt veel te weten over allerhande onderwerpen.
Nadeel is een beetje zoals autosalon: je weet op den duur niet meer wat nemen.
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Op zo'n 2de hands wagen van een officiële dealer zit meestal ook nog meer dan 2 jaar garantie. (wat er nog over schiet van de wettelijke garantie + de dealer die je nog een jaar extra geeft)
Het hangt er wat vanaf wat je wil denk ik, sowieso zijn er altijd enorme koopjes te doen bij jonge occasies, langs de andere kant is een nieuwe een nieuwe en da's ook fijn!
Op zo'n 2de hands wagen van een officiële dealer zit meestal ook nog meer dan 2 jaar garantie. (wat er nog over schiet van de wettelijke garantie + de dealer die je nog een jaar extra geeft)
Het hangt er wat vanaf wat je wil denk ik, sowieso zijn er altijd enorme koopjes te doen bij jonge occasies, langs de andere kant is een nieuwe een nieuwe en da's ook fijn!
Ja de geur van een nieuw interieur, alles nog spik en span en wat stroef. Het gevoel van de eerste kilometers. Altijd een beetje spannend vind ik.
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment