Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 518d of A6-163pk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw 518d of A6-163pk

    Binnen een maand of 4 moet ik mijn auto vervangen.

    Na een paar offertes te hebben geprobeerd tov het budget komen bovenste 2 er als haalbaar uit.
    Bij alletwee kan ik de opties nemen die ik echt belangrijk vind, en dat zijn:
    • Break
    • automaat
    • Adaptive Cruise control
    • Drive assistant of Lane assistant
    • grote GPS met eventueel RTI (BMW)

    Liefst zou ik de 520d nemen met al dat lekkers, maar dat schijnt niet te lukken, tenzij er nog een dikke promo of extra actie uitkomt.
    Aanvankelijk heb ik ook de V70 overwogen, maar dat lukt niet onwille van de 181pk in de D4. De oude 5cyl van Volvo heeft helaas een te hoge co2.

    Verder stel ik prijs op een laag geluidsniveau, goede zetels, en een ruime achterbank. Ik zit regelmatig in Duitsland en durf wel eens doorduwen naar de 200.

    Ik ga zeker nog eens proefrijden met de 518, en met de A6, maar had toch graag geweten wat jullie zouden kiezen.
    45
    518Da
    40,00%
    18
    A6 Multitronic 163pk
    60,00%
    27

    The poll is expired.


  • #2
    Recent stond er in de Autogids een vergelijkende test van de A6 2.0 tdi 136, BMW 518d en E200 cdi.
    De 518d kwam er niet zo goed uit eigenlijk.

    Als je een A6 binnen je budget in 163pk kunt krijgen zou ik zeker niet twijfelen.
    Een A6 is een auto waar je niets kunt mee misdoen imho
    2.0 JTDm

    Comment


    • #3
      De 518d natuurlijk. Voor mij de meest aangename en geraffineerde 2 liter diesel (tov de a6); de schitterende 8 traps automaat en een véél knapper interieur. Dat alles is natuurlijk IMO.
      -

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
        de meest aangename en geraffineerde 2 liter diesel
        Toch niet volgens de testen die je leest...

        Nu ja, testrijden is hier de boodschap
        Een BMW-fanboy gaat nooit een Audi kopen en vice versa
        2.0 JTDm

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Binnen een maand of 4 moet ik mijn auto vervangen.

          Na een paar offertes te hebben geprobeerd tov het budget komen bovenste 2 er als haalbaar uit.
          Bij alletwee kan ik de opties nemen die ik echt belangrijk vind, en dat zijn:
          • Break
          • automaat
          • Adaptive Cruise control
          • Drive assistant of Lane assistant
          • grote GPS met eventueel RTI (BMW)
          Liefst zou ik de 520d nemen met al dat lekkers, maar dat schijnt niet te lukken, tenzij er nog een dikke promo of extra actie uitkomt.
          Aanvankelijk heb ik ook de V70 overwogen, maar dat lukt niet onwille van de 181pk in de D4. De oude 5cyl van Volvo heeft helaas een te hoge co2.

          Verder stel ik prijs op een laag geluidsniveau, goede zetels, en een ruime achterbank. Ik zit regelmatig in Duitsland en durf wel eens doorduwen naar de 200.

          Ik ga zeker nog eens proefrijden met de 518, en met de A6, maar had toch graag geweten wat jullie zouden kiezen.
          1. 518 is 136 PK, de A6 is blijkbaar 163 PK. Punt in voordeel A6 dus.

          2. Soms zijn er flinke acties op de pakketten bij BMW (ook bij audi trouwens). Info hierover heb je meestal pas écht bij een offerte.

          3. Waarom gaat de D4 vd V70 niet ? Te hoge BIV ?
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

          Comment


          • #6
            1. Akkoord, maar als je naar de cijfers kijkt, is de Audi maar 1s sneller op de sprint, en maar 4 km/h in topspeed.

            2. Klopt....

            3. De BIV speelt natuurlijk een rol, maar vooral de terugneemwaarde. Ik heb een offerte van de V70 die netto 2000€ lager ligt dan de A6, en toch is de Volvo 80€ per maand te duur. Blijkbaar zakt de Volvo te snel in waarde.

            Comment


            • #7
              Lekker belangrijk 0-100 en topsnelheid!
              Multitronic gaat wel een pak sneller zijn in de hernemingen.
              Zwakste punt van de 518d is dat die 2 liter zodanig is teruggeknepen dat er geen koppel is onder de 2000 toeren en hij daardoor niet altijd aangenaam rijdt.
              2.0 JTDm

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                Lekker belangrijk 0-100 en topsnelheid!
                Multitronic gaat wel een pak sneller zijn in de hernemingen.
                Zwakste punt van de 518d is dat die 2 liter zodanig is teruggeknepen dat er geen koppel is onder de 2000 toeren en hij daardoor niet altijd aangenaam rijdt.
                waar haal jij die info eigenlijk ? Ik heb alleen maar goeie ervaringen met de 18d's (x1, e87, e90). In een 5 zeker geen bom, maar om nu te zeggen dat dat in een 5 ronduit niks geeft onder de 2000 toeren lijkt me wat ver gegrepen ...
                en als je alles moet geloven wat ze in autogids schrijven ... Die mannen hanteren imo soms echt twee maten en gewichten.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  Toch niet volgens de testen die je leest...

                  Nu ja, testrijden is hier de boodschap
                  Een BMW-fanboy gaat nooit een Audi kopen en vice versa
                  Wij hebben de 5, a6 en XF zeer grondig test gereden. We waren er unaniem over akkoord dat de x18/20d van bmw de meest stille, meest geraffineerde van de 3 was.
                  Ik lees testen in het voordeel van de a6, maar ook evenveel in het voordeel van de 5. Goed test rijden en zelf kijken welke jij het leukst vindt zou ik zo zeggen! Wij zijn nog steeds enorm tevreden dat we voor de 5 zijn gegaan.
                  -

                  Comment


                  • #10
                    Of FWD vs RWD...en dan weet ik wat de TS zal kiezen, zonder hem persoonlijk te kennen...maar gezien zijn voorkeur voor de noodzakelijke opties toch logischer wijze net voor de ander zou moeten kiezen...
                    Antwoorden zelf in te vullen.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #11
                      De nagel op de kop, El Greco.
                      Ik heb nog nooit RWD gehad, maar wel al gereden, en was telkens aangenaam verrast door het zuiver stuurgevoel.

                      Als ik nu RWD wil, dan moet ik iets laten vallen wat ik belangrijk vind, ofwel de Drive Assistant, ofwel ca 30 pk, ofwel de break.
                      Als alternatieve oplossing is er nog de 3GT, maar de verhalen over bouwkwaliteit en afwerking interieur doen me denken in de richting van deze 2.

                      En by the way, wanneer komt je Shooting Break?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        Lekker belangrijk 0-100 en topsnelheid!
                        Multitronic gaat wel een pak sneller zijn in de hernemingen.
                        Zwakste punt van de 518d is dat die 2 liter zodanig is teruggeknepen dat er geen koppel is onder de 2000 toeren en hij daardoor niet altijd aangenaam rijdt.

                        Wij hebben ook met een 120d alvorens de 116d te rijden en uiteindelijk aan te schaffen (voor budgettaire redenen, want de 120d was idd leuker ) . Maar hetgeen je zegt over het koppel klopt absoluut niet, die dichtgeknepen versies hebben weliswaar minder koppel, maar het komt wel vroeger vrij.

                        Die ZF 8 traps is rete snel, daarom begint iedereen die te gebruiken, ik denk dat deze ook sneller is dan de CVT van audi
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          De nagel op de kop, El Greco.
                          Ik heb nog nooit RWD gehad, maar wel al gereden, en was telkens aangenaam verrast door het zuiver stuurgevoel.

                          Als ik nu RWD wil, dan moet ik iets laten vallen wat ik belangrijk vind, ofwel de Drive Assistant, ofwel ca 30 pk, ofwel de break.
                          Als alternatieve oplossing is er nog de 3GT, maar de verhalen over bouwkwaliteit en afwerking interieur doen me denken in de richting van deze 2.

                          En by the way, wanneer komt je Shooting Break?

                          Ik zou die drive assistent laten vallen dan.
                          En wij hebben met onze 1 reeks ook terug een RWD (na 5 jaar alleen FWD's te hebben hier thuis) en ik heb het toch serieus gemist hoor, zoals je zegt het loepzuiver stuurgevoel zonder koppelreacties of andere, zalig. Voor de Renault komt ook zeker een RWD of AWD in de plaats!
                          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                          2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb een maand of 6 terug een deftig vergelijk gemaakt tussen een 5 touring en een A6 avant met dat verschil dat het bij beide de 3 liter motorisatie was ( diesels ) , beiden heel goede wagens zonder twijfel. Uiterlijk gezien vond/vind ik de 5 de meest geslaagde van de 2 , qua interieur stak voor mij persoonlijk de A6 met kop en schouders er boven uit.
                            Ik heb beide wagens ruim kunnen testrijden en toen ik een namiddag een 530 kon testrijden moest ik naar een klant in Oostende , op het stuk A10 tussen Jabeke en Oostende was ik zwaar teleurgesteld in het rijgedrag van die wagen, er stond best wel wat wind en op een ietwat hogere snelheid mocht ik meer corrigeren aan mijn stuur op dat stukje snelweg dan dat ik met m’n A6 moet doen tussen Roeselare en Oostende… vraag me niet aan wat dat lag maar het was gewoonweg teleurstellend…
                            Verder is dit een keuze die alleen jij kan maken, smaken verschillen nu eenmaal en de beste manier om te kiezen is gewoon met beiden een goede testrit gaan doen. Een standaard A6 zou ik qua interieur eigenlijk ook niet direct nemen, de standaard zetels kan ik niet direct schitterend noemen en de alu inleg is ook niet direct m’n smaak, maar soit , jij kan dit evengoed heel mooi vinden natuurlijk.
                            Motorisch zullen beiden toch wel goed zijn, die 518 zal misschien geen wonderen verrichten maar die A6 is nu ook geen spurtbom, met beiden zal je in het huidige verkeer wel meekunnen, dat is nu eenmaal de huidige bedrijfswagen.

                            Comment


                            • #15
                              Schiet aub niet op de boodschapper.
                              Autotests zijn inderdaad altijd subjectief maar cijfers niet en in de hernemingen 90-120 was de 518d nu eenmaal de traagste en werd de motor door de testers een gebrek aan respons verweten onder de 2000 toeren. Het ergste was eigenlijk nog dat die 518d in de praktijk niet minder verbruikte dan de 520d.
                              En de vergelijkingen hier met de 1- en 3-reeks die deze motor ook gebruiken slaan helemaal nergens op want die zijn veel lichter dan de 518d die 1,7 ton op de weegschaal zet.
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • #16
                                een 518d zou ik ook enkel doen als prestaties niet belangrijk zijn. Hij is niet sneller dan een 116d en dat zou ik niet pikken van zo een dure wagen.

                                Ik heb een 316i (ook 136pk) en dat is geen slak, maar mijn 116i met zelfde motor en 100kg minder gewicht, voelde toch vlotter aan.

                                Comment


                                • #17
                                  Ben zelf BMW fan, maar zou geen moeite hebben een Audi te kopen. Bere goeie auto's.

                                  In jouw geval zou ik de A6 nemen. 136pk is gewoon weinig in zo auto's.

                                  Neem zeker wel leder! De restwaarde voor een 5 of A6 met stoffen zetels ligt gevoelig lager. Het ziet er ook nog eens ridicuul uit.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Initieel is er niks om dolletjes op te zijn bij dit soort auto: een diesel, CVT, FWD...
                                    Test de wagens niet te oppervlakkig, ik maak de fout om alleen maar de grenzen op te zoeken, dan weet je enerzijds wel wat het spel waard is... maar zo gebruik je 'em achteraf niet (of ik toch niet bij deze). Dan heb ik in het verleden al zitten kakken op de CVT, blijkt dat in de dagdagelijkse praktijk een zalig apparaat te zijn om van A naar B te rijden. Let wel, ook niet meer dan dat he, als je de sportieve toer op wil zit je sowieso bij de verkeerde auto's.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ongetwijfeld de Audi!

                                      Een BMW 4 cilinder diesel rijdt niet beter dan een doordeweekse Kia of Ford diesel. Live with it.

                                      ...Heb ik gehoord van een specialist.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ongetwijfeld de Audi!

                                        Een BMW 4 cilinder diesel rijdt niet beter dan een doordeweekse Kia of Ford diesel. Live with it.

                                        ...Heb ik gehoord van een specialist.
                                        De audi wel dan?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X