Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 518d of A6-163pk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Testrit + .... goed nadenken!
    Hoe langer je deze wagens gaat houden, hoe dieper je de opties moet bestuderen (heb ik al gezegd elders).
    Ik vind persoonlijk de 5 iets hoger in te schatten dan de A6. De 5 rijdt wat leuker en smaakt mij gewoon beter (deze 5 komt dan ook dichter in de buurt van een benz E - profiel ) terwijl de A6 IMO weer een zoveelste A6 is.

    Maar let wel: zet er een E klasse naast en ge moogt ze natuurlijk beide afvoeren. In de E - koffer bv

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      ...Heb ik gehoord van een specialist.
      Je bedoelt die Belg die zichzelf Zweed noemt maar in Frankrijk woont en met Britse nummerplaten rondrijdt?
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ongetwijfeld de Audi!

        Een BMW 4 cilinder diesel rijdt niet beter dan een doordeweekse Kia of Ford diesel. Live with it.

        ...Heb ik gehoord van een specialist.
        Hahahahaha een BMW 320d veegt de vloer aan met een Kia man. Van welke planeet kom jij? Trol.

        De 328i is ook een viercilinder.

        Haha Kia. Lol. Nu moet ik wel even gaan zitten.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Hahahahaha een BMW 320d veegt de vloer aan met een Kia man. Van welke planeet kom jij? Trol.

          De 328i is ook een viercilinder.

          Haha Kia. Lol. Nu moet ik wel even gaan zitten.
          Leer lezen man, heb ik niet gezegd hoor.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
            Ik vind persoonlijk de 5 iets hoger in te schatten dan de A6. De 5 rijdt wat leuker en smaakt mij gewoon beter (deze 5 komt dan ook dichter in de buurt van een benz E - profiel ) terwijl de A6 IMO weer een zoveelste A6 is.
            Dat is een goeie reden om de E te bestellen, maar de 5 zie je nog 't meest van al rondrijden.
            Dan gaat mijn voorkeur meer uit naar de XF (moest dat een rol spelen).

            Comment


            • #26
              De E zal zeker geen slechte auto zijn, maar dan denk ik dat er helemaal niks over blijft als ik een break kies met automaat. En al zeker geen 163pk...

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                De nagel op de kop, El Greco.
                Ik heb nog nooit RWD gehad, maar wel al gereden, en was telkens aangenaam verrast door het zuiver stuurgevoel.

                Als ik nu RWD wil, dan moet ik iets laten vallen wat ik belangrijk vind, ofwel de Drive Assistant, ofwel ca 30 pk, ofwel de break.
                Als alternatieve oplossing is er nog de 3GT, maar de verhalen over bouwkwaliteit en afwerking interieur doen me denken in de richting van deze 2.

                En by the way, wanneer komt je Shooting Break?
                Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                Ik zou die drive assistent laten vallen dan.
                En wij hebben met onze 1 reeks ook terug een RWD (na 5 jaar alleen FWD's te hebben hier thuis) en ik heb het toch serieus gemist hoor, zoals je zegt het loepzuiver stuurgevoel zonder koppelreacties of andere, zalig. Voor de Renault komt ook zeker een RWD of AWD in de plaats!
                Inderdaad Tommie nr.1, zoals Vlammenbaareg hierboven schrijft, persoonlijk zou ik dan ook het drive assistent systeem laten vallen. Dat heb je absoluut niet nodig. Als autoliefhebber denk ik dat je daar heel weinig aan hebt. Autorijden moet je vooral zelf doen en niet laten afhangen van allerlei hulpmiddelen.
                Als ik je wel een zeer kleine tip mag geven, probeer een versie te kopen die het "parkhill-systeem" heeft. Daar heb je dus wel plezier van.

                Shooting Break, Shooting Break? jij ligt daar blijkbaar meer wakker van dan ik! (we hebben nog tijd genoeg, vanmiddag kwam er toch weer eentje voor mijn wielen rijden zeker in het Brussels, een witte 250).
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #28
                  BMW F11 518dA
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • #29
                    Tegen zo'n argumentatie kunnen we niet op
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

                    Comment


                    • #30
                      Ik vind de A6 een zeer knap machien, maar de 5 net iets knapper.
                      De Multitronic van Audi vind ik een verschrikkelijke versnellingsbak. Dat schakelt gewoonweg niet. Ideaal voor comfort, maar wel 0,0 beleving.
                      Neen, ondanks het feit dat de 518d underpowered is, kies ik toch voor deze wagen.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • #31
                        Vond de post zonder argumentatie beter.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Inderdaad Tommie nr.1, zoals Vlammenbaareg hierboven schrijft, persoonlijk zou ik dan ook het drive assistent systeem laten vallen. Dat heb je absoluut niet nodig. Als autoliefhebber denk ik dat je daar heel weinig aan hebt. Autorijden moet je vooral zelf doen en niet laten afhangen van allerlei hulpmiddelen.
                          Als ik je wel een zeer kleine tip mag geven, probeer een versie te kopen die het "parkhill-systeem" heeft. Daar heb je dus wel plezier van.

                          Shooting Break, Shooting Break? jij ligt daar blijkbaar meer wakker van dan ik! (we hebben nog tijd genoeg, vanmiddag kwam er toch weer eentje voor mijn wielen rijden zeker in het Brussels, een witte 250).
                          Ik heb al ooit met adaptive cruise gereden, en ook eens met de lane assistant.
                          Voor mij zijn het net die dingen die je comfort sterk verhogen, en dat is wel belangrijk als je 50k per jaar doet.

                          Momenteel hoop ik eigenlijk dat BMW de 520d een beetje bradeert, dan zou de keuze echt makkelijk zijn. Maar ja, ergens loop je altijd tegen je budgetgrenzen aan.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Ik heb al ooit met adaptive cruise gereden, en ook eens met de lane assistant.
                            Voor mij zijn het net die dingen die je comfort sterk verhogen, en dat is wel belangrijk als je 50k per jaar doet.

                            Momenteel hoop ik eigenlijk dat BMW de 520d een beetje bradeert, dan zou de keuze echt makkelijk zijn. Maar ja, ergens loop je altijd tegen je budgetgrenzen aan.
                            Heb zelf niet voor de adaptieve cruise control gekozen en toch wat spijt van. Beetje irritant om op de snelweg altijd die cruise aan en uit te zetten of trager en sneller.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Voor mij zijn het net die dingen die je comfort sterk verhogen, en dat is wel belangrijk als je 50k per jaar doet.
                              .. en weet dat je daarom voor een E moet gaan

                              Comment


                              • #35
                                'Gewone' cruise control kun je tegenwoordig tijdens de spits al bijna niet meer gebruiken. Vroeger was adaptieve een gadget maar tegenwoordig bijna een noodzaak voor wie veel op de baan is

                                Comment


                                • #36
                                  In een handgeschakelde E in basisversie met 136pk en stoffen zetels is comfort, maar zeker ook rijplezier ver te zoeken.

                                  Comment


                                  • #37
                                    nu ja, voor mij is een automaat comfort en rijplezier is ook subjectief.
                                    136pk 200cdi is een 163/170 die minder hoge toptoeren draait en dus lager uitkomt in pk's. Koppel is even hoog.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Noem het ook maar een stukje smaak, maar een E spreekt me echt niet zo aan.
                                      Persoonlijk vind ik de echt mooie Mercedessen een stukje te duur... (CLS, S,...)

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        De nagel op de kop, El Greco.
                                        Ik heb nog nooit RWD gehad, maar wel al gereden, en was telkens aangenaam verrast door het zuiver stuurgevoel.

                                        Als ik nu RWD wil, dan moet ik iets laten vallen wat ik belangrijk vind, ofwel de Drive Assistant, ofwel ca 30 pk, ofwel de break.
                                        Als alternatieve oplossing is er nog de 3GT, maar de verhalen over bouwkwaliteit en afwerking interieur doen me denken in de richting van deze 2.

                                        En by the way, wanneer komt je Shooting Break?
                                        Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                        .. en weet dat je daarom voor een E moet gaan
                                        Wel een basic modelleke dan.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Combinatie Adaptive Cruise Control en automaat is wel zalig.

                                          Heb dit eens uitgetest in een Golf VII en dat was zeer aangenaam en comfortabel. (rest van de golf trouwens ook, maar helaas het uiterlijk..) Zou het zeker nemen als het mogelijk is binnen budget.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X