Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb al ooit met adaptive cruise gereden, en ook eens met de lane assistant.
Voor mij zijn het net die dingen die je comfort sterk verhogen, en dat is wel belangrijk als je 50k per jaar doet.
Momenteel hoop ik eigenlijk dat BMW de 520d een beetje bradeert, dan zou de keuze echt makkelijk zijn. Maar ja, ergens loop je altijd tegen je budgetgrenzen aan.
Keuzes keuzes, voor jou zal het deze zijn voor anderen weer wat anders. Persoonlijk geef ik niets om die line assistant, als je die nodig hebt zou je beter van de weg wegblijven. Ook adaptieve is geen must. Je kan dit gemakkelijk zelf aanpassen door je CC een (lange)tik naar beneden te geven zodat je tien/uur minder doet. Voor situaties in de file of zoals gisteren met de mist-ramp, wel volledig akkoord. Het is maar waar je prioriteiten liggen. Probeer voor jezelf uit te zoeken wat je echt nodig hebt om binnen je budget te blijven al wat jezelf moet bijleggen is feitelijk "verloren" geld.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Noem het ook maar een stukje smaak, maar een E spreekt me echt niet zo aan.
Persoonlijk vind ik de echt mooie Mercedessen een stukje te duur... (CLS, S,...)
Buiten de A zijn ALLE Mercedessen feitelijk te duur ten opzichte van de concurrentie. Maar ja, onderscheidt moet er zijn hé. (zal het zelf maar schrijven voordat Stebenz dit zou doen).
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Die Lane assist en adaptive cruise zat ook op 1 van de 2 A6'en die ik heb testgereden voor een dag, en ik moet eerlijk toegeven dat zelfs al zat dat er standaard op ik het zeer weinig tot niet zou gebruiken... er geld aangeven zou ik dus al zeker niet doen. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik wel vrij veel baan doe ( toch minstens 40.000km op jaarbasis ) maar die km's doe ik voor een groot deel s'morgens zeer vroeg en s'avonds laat, ik rij dus weinig file en zelfs behoorlijk veel in vrij rustig verkeer waar ik met een normale CC eigenlijk helemaal niks mis, een beetje anticiperend rijden met een gewone CC werkt eigenlijk perfect. In drukke verkeersomstandigheden liggen de zaken misschien ietwat anders.
In jouw plaats zou ik dus aangezien je het liefste voor een BMW gaat gewoon deze opties laten vallen en de 520 nemen.
Buiten de A zijn ALLE Mercedessen feitelijk te duur ten opzichte van de concurrentie. Maar ja, onderscheidt moet er zijn hé. (zal het zelf maar schrijven voordat Stebenz dit zou doen).
En volgens anderen zijn bmw's duur omdat ze meer opties op hun volvo's en hyundai's kunnen zetten . Er zijn genoeg mensen uit alle rangen .
Iemand die een benz wilt en het geld ook heeft koopt dat ook .
Buiten de A zijn ALLE Mercedessen feitelijk te duur ten opzichte van de concurrentie. Maar ja, onderscheidt moet er zijn hé. (zal het zelf maar schrijven voordat Stebenz dit zou doen).
Een benz krijgt doorgaans wel iets meer standaarduitrusting mee..
Ik heb een 518DA waar ik elke dag mee in de file sta. De start/stop zou ik niet meer willen missen in de file. Ik heb niet de adaptive cruise control en nu ik in de handleiding lees dat dit de start/stop uitschakelt ben ik blij dat ik dit niet genomen heb.
Ik heb een 518DA waar ik elke dag mee in de file sta. De start/stop zou ik niet meer willen missen in de file. Ik heb niet de adaptive cruise control en nu ik in de handleiding lees dat dit de start/stop uitschakelt ben ik blij dat ik dit niet genomen heb.
Wat kan je nu zo positief vinden aan een start/stop buiten het feit dat je daar een paar tienden van een liter mee uitspaart en je achterliggers minder kans op longkanker geeft?? Zo'n start/stop bij een BMW 5 diesel is wat mij betreft een verschrikkelijk ergerlijk ding waarvan de hele kist door mekaar schudt. Bij de Audi valt dat beter mee, maar toch...
Mijn start-stop is discreet hoor, veel stiller dan die in de Sharan van miss Charles.
Als ik echt in een file zou staan (gebeurt maar 2x per jaar) zou ik het wel afzetten.
2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Wat kan je nu zo positief vinden aan een start/stop buiten het feit dat je daar een paar tienden van een liter mee uitspaart en je achterliggers minder kans op longkanker geeft?? Zo'n start/stop bij een BMW 5 diesel is wat mij betreft een verschrikkelijk ergerlijk ding waarvan de hele kist door mekaar schudt. Bij de Audi valt dat beter mee, maar toch...
Door elkaar schudden? Waar haal je dat vandaan? Het enige waar ik het aan merk, is het geluid.
En volgens anderen zijn bmw's duur omdat ze meer opties op hun volvo's en hyundai's kunnen zetten . Er zijn genoeg mensen uit alle rangen .
Iemand die een benz wilt en het geld ook heeft koopt dat ook .
Een benz krijgt doorgaans wel iets meer standaarduitrusting mee..
2 x waar.
Vb, enkele breaks basisprijs:
MB-E 350D 4MATIC = € 61831 / BMW 530D xDrive =€ 59500 / AUDI A6 3.0L QUATTRO = € 55970 (laatste kan nog goedkoper als je de 204pk zou nemen = € 52020).
Voor zij die tijd & zin hebben, vergelijk de standaard verschillen & optieprijslijst.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik heb een 518DA waar ik elke dag mee in de file sta. De start/stop zou ik niet meer willen missen in de file. Ik heb niet de adaptive cruise control en nu ik in de handleiding lees dat dit de start/stop uitschakelt ben ik blij dat ik dit niet genomen heb.
Wat kan je nu zo positief vinden aan een start/stop buiten het feit dat je daar een paar tienden van een liter mee uitspaart en je achterliggers minder kans op longkanker geeft?? Zo'n start/stop bij een BMW 5 diesel is wat mij betreft een verschrikkelijk ergerlijk ding waarvan de hele kist door mekaar schudt. Bij de Audi valt dat beter mee, maar toch...
Mijn start-stop is discreet hoor, veel stiller dan die in de Sharan van miss Charles.
Als ik echt in een file zou staan (gebeurt maar 2x per jaar) zou ik het wel afzetten.
Niet voor het verbruik, maar vooral voor de rust als je stil staat in de file.
Van BMW weet ik het niet, maar het verschil bij de ML of de A6 merk ik wel. Bij de ML start deze een fractie van een seconde sneller op, maar wat belangrijker is, bij de MB stabiliseert ie zich veel sneller dan bij Audi. Met als gevolg dat de carrosserie van de ML minder lang trilt, dan bij de A6.
Echt hinderlijk is dit allemaal niet natuurlijk maar als we het niet vergeten na 450 km autosnelweg, zetten we het toch ook af. Komen we in een stad terecht of tijdens de file, gaat ie zoiezo uit. De rust is dan een meer dan welkom gegeven.
Hoe zit/werkt dat dan feitelijk in de GS, want die is als vanzelf fluisterstil.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Bij BMW F reeksen is de auto start/stop in combinatie met de 8traps automaat veel te agressief. Je staat een fractie van een seconde stil om een straat in te rijden en het ding valt al uit. Iedereen klaagt er over en toch hebben de testrijders dat zelf niet ervaren??
Waarom geen delay van zo een seconde of 3 eer je stil valt?
Ik heb het nu ook op mijn VW met DSG, en dat stoort me niet.
Ik kan het wel sturen door de rem net niet te ver in te trappen bij het stoppen.
Het zou me pas storen als het pas na 3 sekonden zou werken.
Hoe zit/werkt dat dan feitelijk in de GS, want die is als vanzelf fluisterstil.
Bij de Toyota en Lexus hybrides merk je daar bijna niets van, om twee redenen: benzine geeft sowieso al veel minder trillingen dan diesel, en bovendien heeft dat hybride systeem geen klassieke startmotor.
Valt me ook altijd op in het donker als ik achter zo'n sjieke dieselende premiumkar sta met een klassiek start/stop systeem, aan een verkeerslicht bijvoorbeeld, dan zie je in een fractie aan de achterlichten wanneer hij terug opstart. Ik vind dat nogal sullig en goedkoop overkomen. Maar ja, dan ben ik aan het muggenziften, hé. Anyway, ik zou dat systeem in ieder geval in een diesel gewoon afzetten wegens mateloos irritant.
Comment