Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330D vs BMW 335D xdrive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 330D vs BMW 335D xdrive

    Beste forumleden,


    Ik twijfel tussen voormelde wagens.

    Het zou ofwel een full-option 330D worden (met HUD, adaptive cruise control, adaptive headlights, adaptieve sportophanging, ... enfin de hele meuk) oftewel een weinig aangeklede 335D xdrive. (bv. enkel de sat nav pro)

    Het voordeel van de 335D xdrive

    Die aandrijving op de 4 wielen vind ik subliem. Geeft een veiliger gevoel en je kan het vermogen (313pk) ook effectief en efficiënt op de weg overbrengen. Op een nat wegdek m.a.w. geen/weinig last van 'wheelspin' en je hoeft geen schrik te hebben dat de achterkant 'uitbreekt'.
    +
    Je hebt echt het idee een 'sportwagen' onder Uw gat te hebben (0-100 in 4.8 sec)

    De concessie die ik dien te maken is een hele reeks opties te laten vallen en me beperken tot het absolute minimum.

    Enkel de navigatie professional bijvoorbeeld.


    Wat zouden jullie kiezen? alle opties in een 330D RWD of een 335D xdrive zonder.

    Guldenmiddenweg 330D xdrive?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

  • #2
    De gulden middenweg is meestal de beste. 330D xdrive it is.

    Comment


    • #3
      2nd that

      Maar misschien is een 525d (x) ook geen slechte keuze. Comfortabeler, beter afgewerkt, en ook geen trage bak.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        De gulden middenweg is meestal de beste. 330D xdrive it is.
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        2nd that

        Maar misschien is een 525d (x) ook geen slechte keuze. Comfortabeler, beter afgewerkt, en ook geen trage bak.
        Ik sluit mij hier ook bij aan. Als er toch te kiezen moet, graag die met de x uiteraard. Net als bij Tommie, laat een paar opties vallen, weet niet hoeveel km's je maakt maar je zal meer fun halen uit de Xdrive dan uit je optielijst.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #5
          335xd please . Dat is een raket en onnodige opties daar heb je toch niets aan. Het is de motor waarvoor je een wagen koopt.

          Comment


          • #6
            Idem, 335xd

            Of Alpina D3 😊

            Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

            Comment


            • #7
              335xd met Xenon en Navi Pro of een 335i...
              "If in doubt, flat out" - Colin McRae

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                335xd please . Dat is een raket en onnodige opties daar heb je toch niets aan. Het is de motor waarvoor je een wagen koopt.

                Zo denk ik er ook over. Maar wat zijn onnodige opties? HUD? Adaptive Cruise control? Adaptive headlights? Adaptive M suspension?

                Wanneer je een wagen hebt met al die toeters en bellen aan, dan wil je in de toekomst misschien niets anders meer.

                Ach ja, uiteindelijk is het (voor mij) een kwestie van.. meer luxe (opties) in de wagen of een meer potente motor.

                Een 335d xdrive, dat is een sleeper, toch? geen logotje erop vanachter en aan de buitenkant zou je evengoed in een 316d kunnen zitten..
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                  Zo denk ik er ook over. Maar wat zijn onnodige opties? HUD? Adaptive Cruise control? Adaptive headlights? Adaptive M suspension?

                  Wanneer je een wagen hebt met al die toeters en bellen aan, dan wil je in de toekomst misschien niets anders meer.

                  Ach ja, uiteindelijk is het (voor mij) een kwestie van.. meer luxe (opties) in de wagen of een meer potente motor.

                  Een 335d xdrive, dat is een sleeper, toch? geen logotje erop vanachter en aan de buitenkant zou je evengoed in een 316d kunnen zitten..
                  Adaptive headlights zijn compleet nutteloos op onze fel verlichte wegen. HUD zou ik laten, super handige optie (zeker icm gps).
                  Power went en ik vind een auto zonder opties, of met zo goed als geen heel saai en dat zou me na 'n tijd harder vervelen dan het gebrek aan (nog meer) power. Want een 330d is al belachelijk snel.

                  Xdrive of niet moet je zelf overwegen. Van het moment dat het wat glad ligt heb je inderdaad wel een groot voordeel met xdrive, zeker als je wat power onder de kap hebt, maar echt nodig is het zeker niet.
                  -

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Zo denk ik er ook over. Maar wat zijn onnodige opties? HUD? Adaptive Cruise control? Adaptive headlights? Adaptive M suspension?

                    Wanneer je een wagen hebt met al die toeters en bellen aan, dan wil je in de toekomst misschien niets anders meer.

                    Ach ja, uiteindelijk is het (voor mij) een kwestie van.. meer luxe (opties) in de wagen of een meer potente motor.

                    Een 335d xdrive, dat is een sleeper, toch? geen logotje erop vanachter en aan de buitenkant zou je evengoed in een 316d kunnen zitten..
                    Echt? Geen één van allen zou ik nemen.
                    Ben niet zeker maar dacht dat de M suspension de xDrive 10mm lager legt. Nu ja, als je het daar van moet hebben...
                    Kopen die 335D xDrive, misschien toch maar met de HUD omdat het een groot show/info gehalte heeft.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #11
                      Komende van een E91 320d ga je sowieso al blown away zijn van een F30 330d. Geef mij maar de dik uitgeruste 330d. Want zoals aangegeven vermogen went sowieso. Beiden zijn 6-cyl diesels met enorme powerband, je kan geen slechte keuze maken tenzij je er te veel opties moet voor laten vallen, imo hé.

                      Comment


                      • #12
                        Sowieso de 335 XD , heb er vorige week testrit mee gedaan, wat een wagen!

                        Comment


                        • #13
                          Hangt er ook een beetje van af, hoe ijdel ben je?

                          Een 330d badge op de baan zal al begerige blikken uitlokken, maar van een 335d gaan de monden toch net iets verder openvallen me dunkt, want toch weer net exclusiever.

                          Tenzij je geen badge op het kofferdeksel wil natuurlijk...

                          Comment


                          • #14
                            Power went idd zeer snel, toch zou ik hier voor de 335xd gaan. Had ik niet zo'n sterke offerte gekregen onze 530d xDrive had het een 535d of B3 geworden.

                            Toch kan ik genieten van het koppel dat vrij bruut wordt vrijgegeven door de single turbo, de 35d is veel lineairder.

                            Power heb je met beide wagens meer dan genoeg.

                            Voor de gescheiden pijpjes moet je het ook niet meer doen, de links / rechts uitlaat is enkel gereserveerd voor de 335i !!

                            Echter zou ik de xDrive als familiewagen niet meer willen missen, deze heeft zich vanmorgen weer eens bewezen op de sterk bevroren ondergrond.
                            Kwa tractie in bochten is het ook een waar plezier, zowel in de zomer, regen en winter 😊



                            Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                              Echter zou ik de xDrive als familiewagen niet meer willen missen, deze heeft zich vanmorgen weer eens bewezen op de sterk bevroren ondergrond.

                              Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
                              Zwaar bevroren ondergrond?

                              Ik hoop dat ge ook beseft als daar ijzel of ijs op die bevroren grond zal liggen (niet altijd vlot zichtbaar), geen enkele Xdrive, tractiecontrole of winterband u zal beletten van daar volledig over te schuiven.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Zwaar bevroren ondergrond?

                                Ik hoop dat ge ook beseft als daar ijzel of ijs op die bevroren grond zal liggen (niet altijd vlot zichtbaar), geen enkele Xdrive, tractiecontrole of winterband u zal beletten van daar volledig over te schuiven.



                                dat is waar, gek mag je niet doen en steeds voorzichtig zijn is de boodschap. Ijs en ijzer straft snel af.
                                De xDrive maakt het je iets makkelijker

                                Ik neem nooit onnodige risico's.
                                Toch duidelijk de xDrive voelen werken vanmorgen, en maakt het net iets makkelijker om weg te geraken. I.c.m. winterbanden wel te verstaan.





                                Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Zonder twijfel een goed geladen 330d.
                                  Met winterbanden kom ja al een heel eind in België. Voor de rest van de 9 maanden heb je dan het volle plezier van je RWD.
                                  En op termijn ga je meer hebben aan je extra opties dan aan je extra pk's.
                                  ... en een 330d is echt niet traag te noemen natuurijk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                    Hangt er ook een beetje van af, hoe ijdel ben je?

                                    Een 330d badge op de baan zal al begerige blikken uitlokken, maar van een 335d gaan de monden toch net iets verder openvallen me dunkt, want toch weer net exclusiever.

                                    Tenzij je geen badge op het kofferdeksel wil natuurlijk...

                                    Liefst GEEN BADGE ofwel een 316d badge
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

                                    Comment


                                    • #19
                                      Liefst wel een badge, dat we zien dat hij een ferme motor heeft.

                                      Heeft de 335 xd naast navigatie ook de (imho essentiële) opties leder, zetelverwarming, cruise control, parkeersensoren, metaalkleur ?
                                      Zo ja 335
                                      Zo nee 330
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                        Liefst wel een badge, dat we zien dat hij een ferme motor heeft.

                                        Heeft de 335 xd naast navigatie ook de (imho essentiële) opties leder, zetelverwarming, cruise control, parkeersensoren, metaalkleur ?
                                        Zo ja 335
                                        Zo nee 330
                                        Ik zou buiten business pakket ( navi , handfree , usb ) het m pakket nemen dan heb je stoffen sportzetels en die zitten veel beter als leder . Voor de rest heb je standaard genoeg opties en gratis lak.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X