Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 330D vs BMW 335D xdrive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Liefst wel een badge, dat we zien dat hij een ferme motor heeft.

    Heeft de 335 xd naast navigatie ook de (imho essentiële) opties leder, zetelverwarming, cruise control, parkeersensoren, metaalkleur ?
    Zo ja 335
    Zo nee 330
    Hoe ik het draai of keer:

    De 330D kan ik premium selection vinden voor 39000 euro (330D xdrive)
    De 330D voor 36000
    de 335D xdrive zou ik dan nieuw kopen (ongeveer 50.000) en dan met enkel de basic options (navi, cruise control)

    Met andere woorden een zeer groot prijsverschil dat ik niet echt kan verantwoorden, of ik zou nog een jaar moeten wachten tot de 335d xdrive ook in premium selection komt

    Nu vandaag een testrit gedaan met een 335i xdrive. Ben ik ook helemaal van onder de indruk en die kan je vinden voor 38000 euro (xdrive).

    Natuurlijk is het verbruik wel een stuk hoger.


    Komende zaterdag heb ik aansluitende testrit met de 335d xdrive/ 335i xdrive en 330D

    Als ik er dan nog niet uit ben dan weet ik het ook niet meer
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
      Liefst wel een badge, dat we zien dat hij een ferme motor heeft.
      Sorry, maar een badge heb ik nooit begrepen. Op een corsa schrijven ze dan 'corsa', op een 207 '207' etc... leg het nut met daar een keer van uit

      Anderzijds is het misschien beter geen 'badge' te hebben, kwestie van geen ongewenste aandacht (diefstal..) te trekken?
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • #23
        plak er 316d op

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          Sorry, maar een badge heb ik nooit begrepen. Op een corsa schrijven ze dan 'corsa', op een 207 '207' etc... leg het nut met daar een keer van uit

          Anderzijds is het misschien beter geen 'badge' te hebben, kwestie van geen ongewenste aandacht (diefstal..) te trekken?
          ook mijn mening

          Comment


          • #25
            330d xDrive
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Komende zaterdag heb ik aansluitende testrit met de 335d xdrive/ 335i xdrive en 330D

              Als ik er dan nog niet uit ben dan weet ik het ook niet meer
              En, ben je er ondertussen uit?

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                En, ben je er ondertussen uit?
                Neen nog niet. Integendeel zelfs.

                Er is nog een optie bijgekomen. Een Audi A5. En de 335i.

                Het nadeel van de a5 is dat die wagen aan het einde van zijn loopbaan is en er volgend jaar ? Een nieuw model zal komen, waardoor de waarde van de wagen nog harder zal dalen dan wagens sowieso al doen..

                het nadeel van de 335i dat het verbruik volgens mij gevoelig hoger zal liggen dan een 330d/a5 en zelfs 335d.

                Rationeel is de juiste keuze mijn inziens een 330d met wat leuke opties Mss moet ik daar maar eens bij laten
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

                Comment


                • #28
                  330D met een aftermarket sper
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                  Comment


                  • #29
                    BMW 330D vs BMW 335D xdrive

                    Ik twijfelde ook voor de 335xd, maar ik vind dat bij een krachtige BMW je RWD moet hebben. Ja ja xdrive is efficiënter als het nat is en vanaf 0 tot 100 ben je wat sneller, maar xdrive draagt weinig bij bij de hernemingen en vooral de fun.

                    Neem de full option 330d en pleur er de M performance power kit op. Heb je 286pk en 600Nm. Als dat niet genoeg is, ga je bij Schnitzer langs en heb je 309pk en 670Nm koppel. Dan is je 80-200 bijna even snel als de M550xd.

                    Just saying.

                    Daarnaast, sinds de launch control standaard op de versies met sportautomaat zit, kan je er vanuit gaan dat die 4.8s mét launch control werd gedaan. Tenzij je dus bij elke stoplichtsprint je bak met meer dan 2.000km wil laten slijten, ga je gang.
                    Last edited by ; 10/01/2014, 23:19.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Ik twijfelde ook voor de 335xd, maar ik vind dat bij een krachtige BMW je RWD moet hebben. Ja ja xdrive is efficiënter als het nat is en vanaf 0 tot 100 ben je wat sneller, maar xdrive draagt weinig bij bij de hernemingen en vooral de fun.

                      Neem de full option 330d en pleur er de M performance power kit op. Heb je 286pk en 600Nm. Als dat niet genoeg is, ga je bij Schnitzer langs en heb je 309pk en 670Nm koppel. Dan is je 80-200 bijna even snel als de M550xd.

                      Just saying.

                      Daarnaast, sinds de launch control standaard op de versies met sportautomaat zit, kan je er vanuit gaan dat die 4.8s mét launch control werd gedaan. Tenzij je dus bij elke stoplichtsprint je bak met meer dan 2.000km wil laten slijten, ga je gang.
                      dank voor je interessante bijdrage
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Neen nog niet. Integendeel zelfs.

                        Er is nog een optie bijgekomen. Een Audi A5. En de 335i.

                        Het nadeel van de a5 is dat die wagen aan het einde van zijn loopbaan is en er volgend jaar ? Een nieuw model zal komen, waardoor de waarde van de wagen nog harder zal dalen dan wagens sowieso al doen..

                        het nadeel van de 335i dat het verbruik volgens mij gevoelig hoger zal liggen dan een 330d/a5 en zelfs 335d.

                        Rationeel is de juiste keuze mijn inziens een 330d met wat leuke opties Mss moet ik daar maar eens bij laten
                        Begrijp me niet verkeerd een A5 is een degelijke en steengoede wagen. Maar wanneer een autoliefhebber en kenner twijfelt tussen een A5 of 335(x)d,i dat begrijp ik echt niet. Als je gevoelsmatig of rationeel kiest voor een A5 dan is een 335 toch geen alternatief. Andersom, als je je zinnen hebt gezet op een 335 dan is een A5 toch geen alternatief? De beleving, focus is zo anders tussen deze 2 modellen. Ik begrijp echt niet dat je kan twijfelen tussen deze 2 als een geinformeerde consument die meer weet dan wat reclamekes willen laten geloven.

                        Elke autozot moet toch duidelijk de verschillen weten en daardoor een voorkeur hebben? Het is hier op AF al zo veel aan bod gekomen: A5 of 3'er, blabla... ... . No offence maar ik vat het echt niet.

                        Comment


                        • #32
                          @landroverboy: persoonlijk begrijp ik niet waarom het - volgens U - onmogelijk zou zijn te twijfelen tussen een A5 en 335D?

                          Het klopt inderdaad dat de focus/beleving geheel anders is, maar dat is toch geen reden om de twee niet in overweging te nemen?

                          Misschien houd ik wel van het eerder beschaafde/relaxte van de A5 maar ook van het eerder brutale/sportieve van de 335d.
                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                          current : BMW 330D F30

                          Comment


                          • #33
                            Als we dan toch benzine motoren overwegen, mss een S5?

                            Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                            Comment


                            • #34
                              Uit fiscaal standpunt is de 325d in 204 pk versie veruit de interessantste momenteel en bovendien makkelijk te tunen tot niveau van de 330d.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Daarnaast, sinds de launch control standaard op de versies met sportautomaat zit, kan je er vanuit gaan dat die 4.8s mét launch control werd gedaan. Tenzij je dus bij elke stoplichtsprint je bak met meer dan 2.000km wil laten slijten, ga je gang.
                                Bij mijn weten zit er géén launch control op de F30 330d ..... of anders hebben ze die bij mij vergeten te installeren
                                2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                                2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
                                  Uit fiscaal standpunt is de 325d in 204 pk versie veruit de interessantste momenteel en bovendien makkelijk te tunen tot niveau van de 330d.
                                  Rijgevoel 2 liter tov 3 liter, wereld van verschil, mag nog evenveel pk hebben..

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
                                    Bij mijn weten zit er géén launch control op de F30 330d ..... of anders hebben ze die bij mij vergeten te installeren
                                    Wanneer ze gemaakt zijn vanaf juli 2013 hebben ze dat wél, net zoals de iDrive knop die touch gevoelig is.

                                    Comment


                                    • #38
                                      de 2L zal lichter aanvoelen en meer "racy" zijn? Of wat mag ik hieronder verstaan? Geluid zal bij beiden toch niet spectaculair zijn.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                        de 2L zal lichter aanvoelen en meer "racy" zijn? Of wat mag ik hieronder verstaan? Geluid zal bij beiden toch niet spectaculair zijn.
                                        De 330d/35d. Klinkt echt niet slecht in vergelijking met de 4 cilinders.

                                        Persoonlijk denk ik niet dat er veel verschil is tussen de 320d en 325d. Die 20pk ga je echt niet merken en de 330d kan je ook tunen als je wil
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                          Rijgevoel 2 liter tov 3 liter, wereld van verschil, mag nog evenveel pk hebben..
                                          Nog niet volledig mee met de F reeks precies. Dacht dat het nog de 3l was van in de E9X... Excuus!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X