Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Quaife sper of niet op 135i?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Quaife sper of niet op 135i?

Ik probeer al een tijdje mezelf te overtuigen om een quaife sper te steken op mijn 135. Echter vind ik de kost vrij groot (2300 euro) zonder op voorhand te weten wat het verschil gaat zijn.

Zijn er mensen met ervaring met een quaife ATB sper die wat meer info kunnen geven?

Ik gebruik de wagen hoofdzakelijk op de openbare weg.

Bij normaal gebruik op de openbare weg zou ik dat nooit laten plaatsen, ik had voorheen sperdiferentielen en heb het in feite ook nooit echt gebruikt .

Comment

Nick had toch een quaife op zijn stage 3 335i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lesage Bekijk Berichten
        Bij normaal gebruik op de openbare weg zou ik dat nooit laten plaatsen, ik had voorheen sperdiferentielen en heb het in feite ook nooit echt gebruikt .
        Idd, voor normaal gebruik voldoet het elektronisch wel. Maar uit veel reviews toch gelezen dat als je eens naar het circuit gaat of ardennen het toch een gemis is.
        Auto zal in die omstandigheden natuurlijker aanvoelen als je het wél hebt.
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

voor gewoon dagdagelijks verleer heb je dat hoegenaamd niet nodig. In tegendeel, je wagen zal zich er makkelijker dwars mee zetten.
          In andere omsandigheden krijg je , indien je er de rijcapaciteiten voor hebt (zelfinschattingen) , er meer controle voor terug...

Comment

hou er wel rekening mee dat je dat spel telkens moet demonteren als je naar de keuring moet
            als je na <4j. van auto wisselt is dit geen issue natuurlijk (tenzij bij de keuring voor verkoop dan)
            2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              hou er wel rekening mee dat je dat spel telkens moet demonteren als je naar de keuring moet
              als je na <4j. van auto wisselt is dit geen issue natuurlijk (tenzij bij de keuring voor verkoop dan)
              Hier zat iemand op het forum die een 130i had met zo'n sper. Zei dat ze daar niet naar keken op de keuring..
              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

hier zat nochtans vroeger iemand anders op het forum met een Cayman S met Quaife-sper en die werd wel teruggestuurd van de keuring
                2 maten 2 gewichten zeker?
                2.0 JTDm

Comment

Keuring ...

Sent from my iPhone using Tapatalk
                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

hier zat nochtans vroeger iemand anders op het forum met een Cayman S met Quaife-sper en die werd wel teruggestuurd van de keuring
                    2 maten 2 gewichten zeker?
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                    Keuring ...

Sent from my iPhone using Tapatalk
                    België hé...
                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Het quaife sper wordt gewoon in de standaard behuizing gemonteerd dus daar is gewoon niets aan te zien zonder uw diff uit te bouwen en open te maken.
                      Het zou mij sterk verwonderen mocht dat dus een probleem zijn ... ik heb er iig nooit problemen mee gehad.

Comment

En om dan te antwoord op de topic starter zijn vraag.

Het verschil is ENORM, je krijgt er gewoon een andere auto voor terug.
                        Het quaife sper is ook geen platen sper dus het dient eigenlijk in eerste instantie voor een optimale tractie en dus niet om te driften (alhoewel het ook fantastisch goed gaat met dat diff) dus de opmerking dat de wagen mindere eenvoudig te rijden valt voor een leek is in dit geval niet waar, tegendeel, de wagen heeft gewoon veel meer tractie en verliest dus minder snel grip op de achteras.

IMHO een must en een van de eerste mods die op zo een wagen moeten gebeuren.

Comment

Ik hoor nu ook dat je een sper zal kunnen nabestellen voor je m135i via BMW zelf (bron: http://www.autoweek.nl/videoHD/3831/...ie-bmw-2-serie)
                          Is dat ook een (mogelijk goedkopere) optie, of komt er sowieso een quaife als er een sper komt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                            Ik hoor nu ook dat je een sper zal kunnen nabestellen voor je m135i via BMW zelf (bron: http://www.autoweek.nl/videoHD/3831/...ie-bmw-2-serie)
                            Is dat ook een (mogelijk goedkopere) optie, of komt er sowieso een quaife als er een sper komt?
                            Dat zou een goede ontwikkeling zijn. Als je de reviews zo hoorde waren ze altijd teleurgesteld in het elektronisch sper. Ik weet ook niet wat ze toen dachten bij BMW.. leuke stuurmansauto ≠ elektronisch sper
                            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Idd vanaf de zomer een drexler platen sper verkrijgbaar op de m235i. Ik veronderstel dat deze ook op de m135i zal passen. Prijs zal denk ik niet gunstiger zijn dan een quaife. Ik rij 95% van de tijd met tractie af en vind dat het E-diff toch goed zijn werk doet. Moest ik de wagen met en zonder back to back kunnen testen zou het me mss kunnen overtuigen maar zonder proefrit vind ik het toch veel geld. Reken op 2.3k geplaatst voor een quaife. Bmw sper mogelijks nog iets duurder.

Comment

Working...
                              X