Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLS 250 cdi SB of audi A7 3.0 tdi multitronic ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes CLS 250 cdi SB of audi A7 3.0 tdi multitronic ?

Tijd voor een nieuwe wagen, tijd voor een nieuw dilemma….

Gezien de hogere prijs van de Mercedes zou ik de CLS shooting brake heel jong tweedehands kopen (NNC), de Audi zou ik nieuw aanschaffen. Over smaken kan gediscuteerd worden; maar beiden vallen serieus in de smaak. Ik ben ook op zoek naar net iets anders als een gewone doordeweekse break of berline.

De Audi heeft een fantastische motor, en de multitronic versnellingsbak schakelt heel fijn. De mercedes is natuurlijk een 4cyl en geen 6cyl, maar is voldoende snel en super comfortabel.

Ik twijfel alleen nog steeds als ik mij niet te jong voel voor de CLS.(36j). Misschien raar uitgedrukt, maar de Audi voelt jonger aan…..

De Audi voor mij, nochtans als E 250 cdi rijder maar niets slaat een 6 cylinder.

Comment

Lastige keuze.. Beiden mits smaakvol samengesteld héél dikke wagens. De A7 ben ik met verloop van tijd enorm gaan appreciëren, de CLS trekt me nog wel altijd iets meer aan, maar een 4-cylinder vind ik niet echt in dit concept passen.. Dus toch maar de A7 dan

Comment

Meer fan van de A7, de CLS is wel mooi, maar zie toch liever de A7

Comment

cls

v6 is overroepen, en die v6 zou dan het argument pro a7 moeten zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ISO Bekijk Berichten
            Ik ben ook op zoek naar net iets anders als een gewone doordeweekse break of berline.
            Je ziet tegenwoordig toch steeds minder berlines heb ik de indruk. Heel veel SUV-achtigen (groot en klein), coupé-achtigen en natuurlijk de onvermijdelijke monovolumes en breaks maar de klassieke 'sedan' is toch zwaar op de terugweg.

Leeftijd is hier niet echt relevant vind ik.
            Waarom zou je nu te jong zijn voor een cls en binnen pakweg 5j. ineens niet meer?
            Vind persoonlijk de A7 meer bompa dan een CLS
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

De CLS, zonder twijfel.

De A7 ziet er echt te gewoon uit, en toont voor mij zeker ouder.

Comment

CLS natuurlijk!
                2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

Ga morgen nog eens kijken en prijs laten opmaken voor beiden. De CLS is natuurlijk iets praktischer qua kofferruimte, maar voor die paar keer per jaar dat je het volledige koffervolume benut nu ook weer niet doorslaggevend.

Outsider bij de keuze was de A6 Allroad, maar die is minder gunstig qua VAA. BMW 5 is ook mooi, maar zie je wel heel veel rijden.
                  Last edited by ; 18/12/2013, 23:07.

Comment

Zelf heb ik getwijfeld tussen een 530D touring en een A7 3.0TDI quattro. CLS shooting break vind ik schitterend qua lijn maar ik wou per se een zescilinder, en de 350 CDI van de CLS is een stuk duurder en ook ongunstiger qua CO2.
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

A7 !!

Comment

Zonder twijfel de CLS SB. A7 is een van de lelijkste wagens van Audi sinds lang.

Comment

De A7, tenzij de motor van geen enkel belang is.

Comment

Ik vind beide lelijk. Persoonlijk zou ik voor een 6reeks gran coupe gaan.

Comment

Gran coupe is inderdaad mooi, maar veeeeeel te duur........

Comment

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                                2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

Ik zou met allebei misschien even wachten gezien zowel de facelift van de A7 als de CLS eraan zit te komen... (tenzij je liever met een pre-fl rondrijdt, dan zijn er nu misschien mooie deals te maken)

Comment

Huidige renting loopt af dus daar is geen tijd meer voor vrees ik.

Andere alternatieven, die wel reeds opgefrist zijn?

Comment

Moeilijke keuze maar ik denk dat ik voor de Audi zou gaan. Had de CLS een gewone geweest had ik die gekozen maar SB vind ik iets minder knap.
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

geen enkel merk heeft stijlvolle coupés als Mercedes.
                                        van multitronic aandrijving heb ik al wel heel lovende dingen gehoord
                                        hou wel rekening dat de A7 voorwielaandrijving is. veel minder sportief dan achterwielaandrijving.
                                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                                        X