Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLS 250 cdi SB of audi A7 3.0 tdi multitronic ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    cls

    v6 is overroepen, en die v6 zou dan het argument pro a7 moeten zijn
    Als Audi V6 rijder ben ik benieuwd in welk opzicht dat die MB 4cilinder motor dan als voordeel heeft tov die Audi V6 , ikzelf heb met die MB motor 0.0 ervaring maar ik neem aan gezien hetgene je schrijft dat jij met beide al wat ervaring hebt dan ?

    Los van dit alles zou ik zeker die SB nooit boven een A7 kiezen , had het een CLS geweest zou ik wel heel hard twijfelen... Die is in mijn ogen een mooie CLS die ze proberen oppompen hebben, het is me maar niks...

    Comment


    • #22
      Shooting break. Geen twijfel. Dat is dr mooiste break die er is. De achterkant van de a7 kan mij niet bekoren, dan vind ik de a6 allroad veel mooier, maar nog steeds niet zo mooi als de shooting break..

      Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

      Comment


      • #23
        De shooting break ook hier! De 250 cdi is een motor die een V6 waardig is, zowel stock maar al zeker gechipt een heeeel erg prima motor. Ik rijd dikwijls (al dan niet mee) met een ML250 cdi en zelfs voordat hij gecjipt was ging dat meer dan vlot genoeg overal tussen mee!

        De Shooting Brake vind ik ook een heel erg coole wagen, en al zeker met de houten koffervloer :p! De A7 vind ik persoonlijk maar knap als hij heel dik is aangekleed. Maar dan nog is minder mijn smaak dan de SB

        Last edited by ; 19/12/2013, 13:14. Reden: Typo!

        Comment


        • #24
          Zo een houten plankenvloer in de koffer is mooi maar zou ik niet moeten hebben.

          Al uw bagage moet nogal schuiven daarop, tenzij je alles vastlegt.

          En de 250cdi motor is een prima motor (ik rij met een) doch klinkt rauw bij belasting.

          Comment


          • #25
            *kijkt naar boven op de pagina*

            Jawel, dit is wel degelijk een autoforum. Dus waarom is die poll dan nodig? Geen vergelijking mogelijk voor een autoliefhebber tussen deze twee.

            Punt.
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #26
              de gewone CLS!
              en neem een 350, ik vind die 250 in de E coupe al een serieus minpunt
              lets have some more member berries

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Ik vind beide lelijk. Persoonlijk zou ik voor een 6reeks gran coupe gaan.
                Oorspronkelijk geplaatst door ISO Bekijk Berichten
                Gran coupe is inderdaad mooi, maar veeeeeel te duur........

                D'r zijn er hier inderdaad die eens een realitycheck moeten doen.


                Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                geen enkel merk heeft stijlvolle coupés als Mercedes.
                van multitronic aandrijving heb ik al wel heel lovende dingen gehoord
                hou wel rekening dat de A7 voorwielaandrijving is. veel minder sportief dan achterwielaandrijving.
                Ja, want zo een 2.0 of 2.1 diesel in een BMW 5 of Mercedes E, dat is echt sportief. Lichtvoetig, onderstuurt nooit, hangt goed aan het gas,...
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #28
                  CLS uiteraard.
                  1976 Porsche 924 (verkocht)
                  2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                  2011 Volvo V60 T6 AWD
                  2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk Berichten
                    De 250 cdi is een motor die een V6 waardit is, zowel stock maar al zeker gechipt een heeeel erg prima motor.
                    Een 250 cdi in zo'n wagen is geen slechte motor, maar om dat ding te gaan vergelijken met een zescilinder?
                    Ooit al eens back-to-back met een 250 en een 320 of 350 gereden?
                    Komaan zeg.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door ISO Bekijk Berichten
                      Ik twijfel alleen nog steeds als ik mij niet te jong voel voor de CLS.(36j). Misschien raar uitgedrukt, maar de Audi voelt jonger aan…..
                      Vind het een heel moeilijke.
                      Waar ik over struikel is het vlees noch vis gehalte van beide auto's in deze uitvoeringen, maar dat is de schade die het 'VAA' aanricht tegenwoordig.
                      Geen van de twee raakt voor mij een sweet spot, maar het zou kunnen dat de Audi perfect je ding is omwille van de ietwat 'speciale' aandrijflijn (daar kan ik je ook in volgen hoor).
                      De A7 zal de meest comfortabele aandrijflijn hebben (V6 icm multitronic), maar heeft als klein minpuntje: voorwielaandrijving.
                      De CLS z'n achillespees is ook duidelijk, maar vormt geen groot struikelblok, alles in acht genomen een sterk alternatief.
                      En het laatste argument waar je over twijfelt is voor mij zeker geen decisive factor, allebei qua profiel even jong/oud.

                      De basis van zo'n A7 is niet anders dan van een A6.
                      Soortgelijk verhaal bij de Mercedes.
                      Komt daarbij dat beide een facelift verwelkomen, dan weet ik toch wel heel zeker dat ik met datzelfde budget zou shoppen binnen een ander gamma (E,5,A6,XF, enzovoorts).
                      But that's me.

                      Comment


                      • #31
                        De voordelen van die 4-cilinder maken voor mij de voordelen van de 6-cilinder terug ongedaan. Ikzelf zou ook een V6 kopen hoor. Maar om niet voor de CLS te kiezen door de 4-cilinder? Nope, prima motor en niet minderwaardig.

                        Je haalt er 240pk uit gechipt, 580nm koppel en dat allemaal met een verbruik van 9l in een ML met een zware voet? Dat haal ik met moeite in m'n Alfa 159 2.4...

                        Ik heb redelijk wat kilometers gemaakt met een vorige Ml320, met de huidige 320 motor heb ik (nog) niet gereden en kan ik dus niet over oordelen. Mijn voorkeur gaat uit naar 6-cilinders, maar ik ben niet tegen de 4-cilinder.

                        Comment


                        • #32
                          240pk en 9L met zware voet in een ML? Als je je voet in een X1 20d neerzet, haal je verdekke 11 L. Idem in een E220 CDi waarmee je doorduwt.

                          Ik zie de voordelen niet van de 4 cilinder om eerlijk te zijn. Hij maakt een kabaal van jewelste en geeft je het ware taxi gevoel met zijn on-off karakter. Ik hoor graag je logica.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • #33
                            zus ook ml 250 na ml 320 daarvoor ml 270, behalve wat geratel aan de buitenkant extra (en het besef tss de oren) weinig verschil

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk Berichten
                              De shooting break ook hier! De 250 cdi is een motor die een V6 waardig is, zowel stock maar al zeker gechipt een heeeel erg prima motor. Ik rijd dikwijls (al dan niet mee) met een ML250 cdi en zelfs voordat hij gecjipt was ging dat meer dan vlot genoeg overal tussen mee!

                              De Shooting Brake vind ik ook een heel erg coole wagen, en al zeker met de houten koffervloer :p! De A7 vind ik persoonlijk maar knap als hij heel dik is aangekleed. Maar dan nog is minder mijn smaak dan de SB

                              Moest het dan nog echt (massief) hout zijn... .
                              De V6 van de audi is natuurlijk aanlokkelijk voor een autoliefhebber. Onlangs reed ik met een Multitronic, is een mooi stuk techniek maar het neemt nog meer dan bij een DSG of klassieke automaat de beleving weg. Waar bij een DSG of andere automaat de motor sleurt in een bepaald toerenbereik met vaste overbrenging is die beleving volledig weg bij een Multitronic. Als dat je geen lor kan schelen ben je beter af met de Multi, zonder schokken en altijd een laag comfortabel toerental.

                              Een CLS SB met 250cdi... Ik zou me schuldig voelen met zo'n slecht huwelijk. Wat niet weg neemt dat het voor sommige mensen een goede combinatie kan zijn. Maar voor mij is het als een topmodel met een pamper.

                              Een A7 3.0TDi, S of tiptronic graag en quattro.
                              Last edited by ; 19/12/2013, 15:34.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                                Moest het dan nog echt (massief) hout zijn... .
                                De V6 van de audi is natuurlijk aanlokkelijk voor een autoliefhebber. Onlangs reed ik met een Multitronic, is een mooi stuk techniek maar het neemt nog meer dan bij een DSG of klassieke automaat de beleving weg. Waar bij een DSG of andere automaat de motor sleurt in een bepaald toerenbereik met vaste overbrenging is die beleving volledig weg bij een Multitronic. Als dat je geen lor kan schelen ben je beter af met de Multi, zonder schokken en altijd een laag comfortabel toerental.

                                Een CLS SB met 250cdi... Ik zou me schuldig voelen met zo'n slecht huwelijk. Wat niet weg neemt dat het voor sommige mensen een goede combinatie kan zijn. Maar voor mij is het als een topmodel met een pamper.

                                Een A7 3.0TDi, S of tiptronic graag en quattro.
                                Ik zou liever een C hebben met een 3l omdat ik voor de performance kies ipv de klasse of wat dan ook. Anderen verkiezen een auto voor z'n voorkomen of zijn comfort. Het is maar wat je wilt en niemand moet zware motoren kopen tegen z'n gedacht voor mij.

                                Dat hout is echt hoor. Hef het maar eens op :-)! Net zoals het marmer in een CL (welliswaar maar 2mm dik, maar marmer it is!). Het is niet zoals die (verschrikkelijk lelijke) houten inleg in welk andere Benz ook die je kan bestellen.

                                Z'n boordcomputer geeft dat toch aan. Neem nu nog 9,5-10l. Onze XC-90 zit met m'n ma's voet aan 12l, met mijn rijstijl aan 14! Als je 2 cilinders moet opgeven voor 4l? Waarom niet, de autoliefhebber kan het niet over z'n hart krijgen. De rationele mens zal eens goed lachen met ons 'autohart'.

                                En de CLS is zo goed geisoleerd dat je toch bijna niets hoort van het 'geratel' (dat er naar mijn mening al bijna niet meer is. Maar kom, als je vergelijkt met V6 is het er natuurlijk wel...).

                                Comment


                                • #36
                                  Een zeer jonge Audi A7 met Quattro & S-tronic.

                                  Of een Jaguar XF (Sportbrake) met de 3-liter diesel V6.
                                  "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk Berichten
                                    De shooting break ook hier! De 250 cdi is een motor die een V6 waardig is, zowel stock maar al zeker gechipt een heeeel erg prima motor. Ik rijd dikwijls (al dan niet mee) met een ML250 cdi en zelfs voordat hij gecjipt was ging dat meer dan vlot genoeg overal tussen mee!

                                    De Shooting Brake vind ik ook een heel erg coole wagen, en al zeker met de houten koffervloer :p! De A7 vind ik persoonlijk maar knap als hij heel dik is aangekleed. Maar dan nog is minder mijn smaak dan de SB

                                    Zelfs al krijg je die plankenvloer gratis dan nog zou ik hem niet moeten, lijkt me toch allesbehalve functioneel... En als je een SB koopt dan neem ik aan dat je die kofferruimte toch zal gebruiken, anders kan je beter de ( veel mooiere ) CLS kopen...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Zelfs al krijg je die plankenvloer gratis dan nog zou ik hem niet moeten, lijkt me toch allesbehalve functioneel... En als je een SB koopt dan neem ik aan dat je die kofferruimte toch zal gebruiken, anders kan je beter de ( veel mooiere ) CLS kopen...
                                      Als het voor de koffer is zou ik een E kopen, een SB zou ik kopen voor de exclusiviteit en de looks :-)! Want ik vind de SB net knapper. En aangezien dat de andere keus een A7 is lijkt het me niet dat hij die extra ruimte nodig heeft.

                                      Maar goed, over smaken vallen niets te betwisten :-)! Wat ik cool vind zal jij hoogstwaarschijnlijk dwaas vinden en omgekeerd. Al een geluk, of het werd een saaie bedoening op de weg !

                                      Comment


                                      • #39
                                        Hum hum, mag ik ook?

                                        Zééér moeilijke keuze. CLS SB = Zelf staat hij hier ook nog op het kandidatenlijstje.
                                        De 4 cyl. voldoet, maar is dus NIET te vergelijken met de V6 uit de Audi. Beide motorisaties hebben we hier rondbollen. Waarschijnlijk zal je de mindere cilinders niet merken in de CLS SB maar in bvb een ML komt ie toch "te kort" t.o.v. van de V6 uit de A6. Helemaal niets mis mee met die 4 cilinders hé daar niet van maar meer luchtinhoud + meer cilinders voel je wel degelijk. Als je dat niet merkt zou ik voor een Ligier gaan.

                                        Als je je kan verzoenen met de 4 cyl. zéker voor de CLS SB 250 gaan, alleen al voor de looks en laat het scheepsdeck maar voor wat het is. Voor dat geld koop je beter een andere/extra optie. Kan je je gedachten echter niet van de V6 houden moet je toch maar voor de A7 gaan ondanks zijn fwd en multitronic. Want ook daar is opzicht niets mis mee maar je moet het wel even "anders beleven". Succes!
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Die teak vloer is mooi, maar is zeker niet standaard. Kost dat geen 3-4k€ ?
                                          Speelt in elk gevoel geen rol in deze keuze dus.
                                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                          Comment

                                          Working...
                                          X