Mededeling

Collapse
No announcement yet.

biv bmw m3 1994

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• biv bmw m3 1994

Kan mij iemand vertellen hoeveel de biv bedraagt van een

Bmw M3 bj 1994(210kw) ? volgens mij kost dit 1550€ (euro 1 ,co 297g/km).

de eigenaar beweerd dat het 240€ is,maar ik betwist dat..
    Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Even chassisnummer vragen aan de eigenaar en intikken in 'simulatie wegentaks en Biv' te vinden via google.

1550 lijkt me realitisch, 240 niet

Comment

Zouden we best niet een topic openen over biv en jaarlijkse taks.
      Vind het maar flauw dat er voor zoiets telkens een nieuw topic word geopend .

Comment

Ik denk dat het vanaf 2014 inderdaad 1500 euro is. Tot het einde van het jaar is dit nog "maar" 1000 euro, dat komt omdat het nu nog in de overgangsfase zit en die tot dit jaar nog voor 2/3 nieuwe regeling 1/3 oude regeling wordt berekend. Maar dat is dus vanaf volgend jaar gedaan. Dan is het pas echt "de volle pot" betalen op dergelijke auto's...(lees + 2000 cc, benzine en van voor 1994, die krijgen het hard te verduren)

Comment

Jij bent juist. 500% zeker.....
          Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten

Geen interesse in onze clio 200 met akrapovic ?

altijd welkom om eens te komen kijken

Comment

Niet te doen die BIV. Ik heb 4 jaar geleden €62,50 betaald voor een E36 M3 van 1993.
              Voor andere auto's is het dan weer een stuk lager geworden. Zo heb ik voor mijn Megane nog €4000 betaald, terwijl dat nu nog amper €500 is.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten

Stel de eigenaar voor dat hij het verschil betaald als hij er toch zo zeker van is.

Bij inschrijving dit jaar is het 1007,82€, 2014 zal je 1552,63€ kosten. Dus snel dit jaar nog inschrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Niet te doen die BIV. Ik heb 4 jaar geleden €62,50 betaald voor een E36 M3 van 1993.
                  Voor andere auto's is het dan weer een stuk lager geworden. Zo heb ik voor mijn Megane nog €4000 betaald, terwijl dat nu nog amper €500 is.
                  vind de biv-brekening ook alles behave logisch...
                  2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                  2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

dat is heel logisch in hun ogen want zij willen iedereen in een moderne milieuvriendelijkere wagen zien. Als alle auto's van 15 jaar en ouder massa's aan belastingen kosten wilt niemand die meer en gaan we allemaal met een modern voertuig rijden. Missie geslaagd! Maar mensen met een klein budget, jongeren bijvoorbeeld die voor 1000-2000€ een auto kopen zitten al meteen in die categorie van zwaar belaste wagens. Dan mag het enkel nog een lichte motor zijn wil je je niet blauw betalen. Een auto kost meer aan belasting dan aankoop..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                      Geen interesse in onze clio 200 met akrapovic ?

altijd welkom om eens te komen kijken
                      Mooi voorstel maar ik heb sinds kort een ibiza evo2 gekocht (en dat na 20j alfa/lancia te hebben gereden )
                      Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

Was dat nu nog maar, dan had ik zo al eentje als weekend kar staan!

Comment

Ik heb vandaag heel veel spijt dat ik mijn E36 M3 verkocht heb. En om er terug eentje te kopen is het idd heel duur aan BIV.
                          OO 00 OO

Comment

Ik heb vandaag heel veel spijt dat ik mijn E36 M3 verkocht heb. En om er terug eentje te kopen is het idd heel duur aan BIV.
                            Verhuis ff naar duitsland zo ver is dat nu toch ook weer niet?
                            Ik overweeg het althans zeer sterk tegen eind 2014...elke paar maanden wisselen van auto niks van BIV...geen (onterecht)gezaag op de keuring.

Als je kijkt naar al onze buurlanden=> daar rekenen ze pas met co2 uitstoot vanaf 2000 [in De pas vanaf 2009 voor een M6 2006 betaal je ocharme 400euro jaarlijkse taks ofzo]alle auto's van ervoor vallen nog onder het oude systeem (veelal zeer goedkoop).
                            Zeer oneerlijk systeem hier!
                            Polo 6n 1.4

Comment

Inderdaad, passie voor auto's wordt in dit land zwaar bestraft. Ze zouden beter wat milderen, dan werd er veel meer gekocht. Nu blijven spaarcenten op de spaarboek staan zonder dat ze veel opbrengen.
                              OO 00 OO

Comment

Working...
                              X