Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Yaris 1.4d-4d vs Toyota Yaris 1.3vti

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toyota Yaris 1.4d-4d vs Toyota Yaris 1.3vti

Wat is jullie keuze?
    Voornamelijk korte ritten naar de zaak van 12km heen en 12km terug
    In de weekenden rijd ik wel veel lange afstanden van 200+km.
    Zijn deze afstanden niet schadelijk voor het roetfilter van een diesel?
    Ik heb de 1.3 al prof gereden maar de 1.4 nog niet.
    Is er iemand die ervaring heeft met de 1.4?
    Last edited by atrak; 10/01/2014, 23:16.

Wat is het prijsverschil tussen de twee?

Comment

Een goede 800 euro.

Comment

Ik zou kiezen voor de 1.3 benzine. Die motoren zijn echt bulletproof. Ik denk wel dat de kms die ge rijdt in het weekend voldoende zijn om de roetfilter te regenereren. Daarentegen doet ge te weinig kms door de week. Op 12 km komt zo'n diesel niet op temperatuur.

Comment

Ik lees wel dat de diesel fijner rijdt op verschillende websites en de verdeler kon dit be-amen. Kunt u mij vertellen wanneer een auto gaat regenereren? En hoe vaak dit plaats vindt? Ik heb zelf nog nooit een stoof gehad.

Comment

Als de filter vol zit. Mijn cursus zegt na 600-1000 km. Dit kan een passieve regeneratie zijn, dat wilt zeggen dat het gebeurd als je op hoge snelheid rijdt. Uitlaatgassen zijn heet genoeg om de roet te verbranden. Wordt er niet op hoge snelheid gereden en moet er toch geregenereerd worden (filter vol, grote drukval over de roetfilter) dan gaat de motor extra diesel in spuiten die na de arbeidsslag pas verbrand in de uitlaat om zo de hitte te creëren.

Ik zou wel liever met de benzine rijden.

Comment

Die Toyota benzine motor is echt goed! Gaat je een pak minder in onderhoud kosten

Comment

Zou ook de 1300vvti nemen, eind dit jaar ga ik voor mijn vrouw een Yaris Verso 1300vvti zoeken.
                Haar droomauto , gatlelijk maar handig.
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ik ga morgen proefrijden dus dan weet ik meer, ik hang nog steeds een beetje naar de diesel ik vond de 1.3 niet echt overtuigen.

Comment

Ik vind de diesel toch een pak beter rijden, nu twijfel ik over de eventuele problemen met het dpf.

Comment

Wat is beter? Ik vind een benzine gewoon aangenamer rijden. Maakt geen lawaai, trilt niet. Goede gasrespons zonder turbo lag. Diesel heeft wel het voordeel vlotter te zijn in lage toeren dat is waar.

Comment

Meer koppel en in dit geval rijdt hij een stuk vlotter maar toch rustiger. naar mijn mening is dit het fijnste blok voor de handgeschakelde yaris.
                        Ik heb alleen vrees voor dat roetfilter na wat lezen van verschillende fora, of moet dit geen probleem zijn?

Comment

Roetfilter kan altijd een probleem zijn, maar als je die lange afstanden blijft doen zal het echt wel meevallen. Anders bereken je het zo: Normaal wordt bij x-merk het roetfilter na 160-180dkm vervangen... tegen een 1000 a 1500 euro. Als je bij slecht gebruik aan 2/3 van deze km-stand geraakt, heb je een 1/3de te vroeg deze kost.... Maar nogmaals, met die regelmatige langere afstanden zie ik geen probleem. Wil je zeker zijn (ook gevoelsmatig) ga dan maar voor die benzine en rij uw lange afstanden tegen 100-110km/u en uw algemeen verbruik zal ook wel ok zijn...

Comment

waarom de hybrid niet ? ik dacht dat ze 3000 korting gaven ?

Comment

Elk weekend rijd ik minimaal 500km dus op jaarbasis snel 35000km, ik vroeg me gewoon af of die korte stukjes door de week geen kwaad kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                waarom de hybrid niet ? ik dacht dat ze 3000 korting gaven ?
                                Ik wil liever geen automaat en al helemaal geen cvt.

Comment

35k/jaar = diesel de beste keuze. Door de lange ritten zult ge geen problemen krijgen met uw roetfilter.

Comment

Bij 35dkm/jaar ga je geen probleem hebben... Dan blijf diesel nog steeds de beste keuze

Comment

Alle bedankt voor uw input, ik ga morgen een diesel bestellen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door atrak Bekijk Berichten
                                        Alle bedankt voor uw input, ik ga morgen een diesel bestellen!
                                        Blijf dan wel uw ervaringen posten,aub

Comment

Working...
                                        X