Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford, Volvo, Audi of VW : welke kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford, Volvo, Audi of VW : welke kiezen?

Ik heb een vraagje over mijn volgende firmawagen. Aangezien ik voor een Duits bedrijf werk mag ik binnenkort met een Duitse nummerplaat door het leven. Momenteel rijd ik met een Skoda Superb Ambition greenline (dus 105pk), tot volle tevredenheid (superauto!). Helaas mag ik geen Skoda meer kiezen omdat ik door een functieverandering rechtstreeks afhang van het duits filiaal. Ik doe ongeveer 65000km per jaar.

Mijn keuze is de volgende :
    - beperkt tot de merken Audi, Volkswagen, Ford of Volvo
    - Max aankoopbudget van 44000€
    - Verplichte optie : wintervelgen (dus niet alleen banden!)
    - twee kleine kinderen, waarvan 1 nog in de wieg/buggy
    - regelmatig vakantie met de auto (maar dakkoffer is geen probleem, familie verhuurt ze zelfs)
    - belastingen zijn nog steeds Belgisch, dus VAA speelt mee

Zelf kwam ik tot een lijstje van de volgende auto's en gedachten gebaseerd op werkelijk niets behalve eerste indruk :
    - Passat variant Highline 140pk, met allerhande opties zoals navigatie en adaptieve cruise control : praktisch en groot maar saai
    - Audi A6 Avant 136pk met executive pack (xenon lampen, navigatie, verwarmde zetels, lendensteun) : verrassend compleet en groot, maar basis is en blijft basis...
    - audi A4 avant Ambiente 163pk met navigatie en leren zetels : verrassend duur voor bijna dezelfde uitrusting als de A6, met uitzondering van de zetels. kleiner dan A6
    - Audi Q5 150pk met leren zetels en navigatie : SUV, ik zit niet graag hoog. Wel goed uitgerust, duur in VAA
    - Volvo V60 D4 181pk Momentum : zeer goed uitgerust, lage VAA, maar zo klein!
    - Volvo XC60 D4 181pk Momentum : zeer goed uitgerust, kofferruimte nog niet super, collega's klagen over windgeluiden en bochtengedrag

Wat ik zelf belangrijk vind : comfort, geluid (of gebrek eraan), ruimte voor de kinderen (ik haat geschop tegen mijn stoel), actieradius (ik doe dikwijls dagen van 800km of meer), goede bluetooth kwaliteit (ik bel dikwijls uit de auto). Vermogen is minder belangrijk aangezien ik 90% van de tijd toch op cruise control rijd.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze auto's, of die graag eens meedenken? Ik heb nog ongeveer een half jaartje, maar ik vind het gewoon leuk om te spelen met de configurators en te zien waar ik uitkom.

Binnen een half jaar kan je denk ik wel een V70 hebben met de D3 die ook een update heeft gehad en dus ook fiscaal interessant is geworden Anders Passat of A6, de rest is te klein vind ik en zijn ook zo geen kilometervreters als deze 3.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Als je gaat voor een A6 , vergeet dan niet de optie " grotere brandstoftank" aan te klikken , kost niet veel en ruim 1000km met een tankbeurt doen is echt wel makkelijk, zou ik niet meer willen missen eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
        Als je gaat voor een A6 , vergeet dan niet de optie " grotere brandstoftank" aan te klikken , kost niet veel en ruim 1000km met een tankbeurt doen is echt wel makkelijk, zou ik niet meer willen missen eigenlijk.
        Bedankt, die optie had ik gemist! Ik heb even gecheckt, en het kan er nog net bij. Ik kom dan uit op 43910€

Comment

Ik zou twijfelen tussen de A6 en de XC60 D4, en omwille van de hogere goede zit en fantastische nieuwe D4 motor voor de XC 60 gaan.

Comment

Kijk eens naar de V70 met D4 motor.
            Er zijn speciale series die nogal compleet uit vallen.

En, neem een automaat als je zo veel rijdt!

Comment

Van die lijst de Audi A6.

Comment

Twijfel tss de A4 en de A6. De rest vind ik te lelijk en zeker die volvo's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Twijfel tss de A4 en de A6. De rest vind ik te lelijk en zeker die volvo's.
                  Das ook mijn probleem met de V70. Ik zou die wel overwegen, maar mijn vrouw heeft over die auto een veto uitgesproken. Net als de S80 trouwens, die ik heel knap vind. Voor de rest kan ik doen wat ik wil, maar die twee vindt ze afschuwelijk.

Comment

A6 avant 136 pk. Ik heb er 5 jaar 1 gehad en was er tevreden van. Het nieuwe model zou nog iets beter zijn.
                    Niet sportief maar ruim, comfortabel en goed afgewerkt.
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dunewar Bekijk Berichten
                      - Volvo XC60 D4 181pk Momentum : zeer goed uitgerust, kofferruimte nog niet super, collega's klagen over windgeluiden en bochtengedrag

Wat ik zelf belangrijk vind : comfort, geluid (of gebrek eraan), ruimte voor de kinderen (ik haat geschop tegen mijn stoel), actieradius (ik doe dikwijls dagen van 800km of meer), goede bluetooth kwaliteit (ik bel dikwijls uit de auto). Vermogen is minder belangrijk aangezien ik 90% van de tijd toch op cruise control rijd.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze auto's, of die graag eens meedenken? Ik heb nog ongeveer een half jaartje, maar ik vind het gewoon leuk om te spelen met de configurators en te zien waar ik uitkom.
                      Wel, ik doe vaak dagen van 400 of 500 km. Ik had een V70, heb nu een XC60. Je moet niet bang zijn, dit is een cruiser. Comfort is er. De zetels in een V70 III zijn nog een tikje beter, maar deze zijn toch ook wel zeer goed. Heb hem wel in automaat genomen, ik wil niets anders meer.
                      Als uw collega's klagen over windgeluiden, dan vrees ik dat die uit hun broek komen, want de XC60 is stiller dan m'n V70II en die was toch al redelijk stil.
                      En bochtengedrag: neem de R-design, ligt ietsje strakker. Maar ik vraag me wel af hoe zij rijden dan.
                      Ruimte: ik heb drie pubers. Dat valt wel mee hoor.

Als je de koffer en de windgeluiden eens wil testen, ik werk in Oostende, we kunnen misschien wel wat afspreken.
                      Bluetooth: sommigen horen niet eens dat ik in de auto zit, wat in m'n V70 wel anders was. Ook ik bel zeer vaak in de auto.

Vermogen: idem hier. Minder van belang wegens zeer veel cc.

Pas op, ik ben wat bevooroordeeld, ik rijd al zeer lang met Volvo's. Ik ga dus de andere niet afbreken, ik som alleen de goede dingen van de XC60 op.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        Wel, ik doe vaak dagen van 400 of 500 km. Ik had een V70, heb nu een XC60. Je moet niet bang zijn, dit is een cruiser. Comfort is er. De zetels in een V70 III zijn nog een tikje beter, maar deze zijn toch ook wel zeer goed. Heb hem wel in automaat genomen, ik wil niets anders meer.
                        Als uw collega's klagen over windgeluiden, dan vrees ik dat die uit hun broek komen, want de XC60 is stiller dan m'n V70II en die was toch al redelijk stil.
                        En bochtengedrag: neem de R-design, ligt ietsje strakker. Maar ik vraag me wel af hoe zij rijden dan.

Als je de koffer en de windgeluiden eens wil testen, ik werk in Oostende, we kunnen misschien wel wat afspreken.
                        Bluetooth: sommigen horen niet eens dat ik in de auto zit, wat in m'n V70 wel anders was. Ook ik bel zeer vaak in de auto.

Pas op, ik ben wat bevooroordeeld, ik rijd al zeer lang met Volvo's. Ik ga dus de andere niet afbreken, ik som alleen de goede dingen van de XC60 op.
                        Bedankt, dat is informatief! Bij veel recensies van de XC60 lees je dat de R-design versie te hard rijdt, klopt dit?

Comment

r-design in v60 is iig nog zeer comfortabel, kan nu wel niet vergelijken met de standaardversie maar wellicht zou ik die te zacht vinden.
                          Hetzelfde gaat wellicht wel op voor de xc60.

De v60 is geen pakezel zoals de passat maar nog nooit te weinig ruimte gehad. je stouwt er makkelijk opbjecten tot 180cm in(zetel legt volledig plat)
                          Ook achteraan heb je als passagier steeds voldoende ruimte en met jouw kilometers kan je geen betere cruiser wensen.
                          Met een budget van 44k kan je de v60 al behoorlijk voorzien van opties, wat wellicht met de A6 niet het geval is...
                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                            r-design in v60 is iig nog zeer comfortabel, kan nu wel niet vergelijken met de standaardversie maar wellicht zou ik die te zacht vinden.
                            Hetzelfde gaat wellicht wel op voor de xc60.

De v60 is geen pakezel zoals de passat maar nog nooit te weinig ruimte gehad. je stouwt er makkelijk opbjecten tot 180cm in(zetel legt volledig plat)
                            Ook achteraan heb je als passagier steeds voldoende ruimte en met jouw kilometers kan je geen betere cruiser wensen.
                            Met een budget van 44k kan je de v60 al behoorlijk voorzien van opties, wat wellicht met de A6 niet het geval is...
                            De V60 was eigenlijk mijn eerste keuze, omdat ik hem kan krijgen met de nieuwe D4 motor (181 pk en toch maar 103 gram co), en inderdaad met aardig wat opties. Maar die koffer, daar maak ik mij zorgen over. Ik kom van de grootste auto in het segment (Skoda Superb, met meer dan 600l koffer), naar een van de kleinste, dat gaat wellicht frustrerend worden. Zou bijvoorbeeld een kinderwagen in de koffer kunnen (met slaapbak erbij)?

Comment

De V60 was eigenlijk mijn eerste keuze, omdat ik hem kan krijgen met de nieuwe D4 motor (181 pk en toch maar 103 gram co), en inderdaad met aardig wat opties. Maar die koffer, daar maak ik mij zorgen over. Ik kom van de grootste auto in het segment (Skoda Superb, met meer dan 600l koffer), naar een van de kleinste, dat gaat wellicht frustrerend worden. Zou bijvoorbeeld een kinderwagen in de koffer kunnen (met slaapbak erbij)?
                              Ik heb het zelf nog niet getest met kinderwagen maar heb zelf nooit een probleem gehad.
                              Ik ben schrijnwerker en af en toe word de wagen toch eens volgestouwt met serieus materiaal, waaronder een tafelzaag met statief, machinekoffer of 10, werkbak etc.
                              kan er allemaal moeiteloos in.
                              enige wat ik als 'nadeel' kan aanhalen aan de koffer van de V60 is die versmalling achteraan waar kofferopening begint.
                              Binnenin kan je makkelijk een object van 110 cm breed kwijt, ware het niet dat de koffer een deel versmalt en je het niet binnenkrijgt.

Als ik jou was zou ik de V60 en Xc60(in mijn ogen dezelfde auto maar hoger en heel pak duurder) gaan testrijden, je kinderwagen er in steken en zien hoe die je bevalt.

2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

de A6.

alhouwel ik de XC60 ook aangenaam vind om mee te rijden, maar de looks spreken mij minder aan.

Q5 zou ik echt nooit neem, te hoge zitpositie, rijdt echt slecht imo, zelfs op een autostrade
                                BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten

Dit kan ik enkel bijtreden. De XC60 moet je rijden zoals hij is geconcipieerd: comfort en souplesse.

Comment

Das ook mijn probleem met de V70. Ik zou die wel overwegen, maar mijn vrouw heeft over die auto een veto uitgesproken. Net als de S80 trouwens, die ik heel knap vind. Voor de rest kan ik doen wat ik wil, maar die twee vindt ze afschuwelijk.
                                    Dat vind ik een beetje raar, jij moet 65000 km per jaar met die bak doen en niet jouw vrouw toch? Allé ik snap wel dat de mening van jouw vrouw meespeelt, die van mij mag ook haar mening geven (net zoals ik dat doe over haar wagen), maar uiteindelijk is het wel helemaal mijn keuze omdat ik er moet mee rijden. Als je nu uitkomt op twee modellen die je aanstaan en je vrouw haar mening zou de doorslag geven dat begrijp ik, maar op voorhand een njet puur door de mening van je vrouw over het uiterlijk is een beetje raar in mijn ogen.
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dat vind ik een beetje raar, jij moet 65000 km per jaar met die bak doen en niet jouw vrouw toch? Allé ik snap wel dat de mening van jouw vrouw meespeelt, die van mij mag ook haar mening geven (net zoals ik dat doe over haar wagen), maar uiteindelijk is het wel helemaal mijn keuze omdat ik er moet mee rijden. Als je nu uitkomt op twee modellen die je aanstaan en je vrouw haar mening zou de doorslag geven dat begrijp ik, maar op voorhand een njet puur door de mening van je vrouw over het uiterlijk is een beetje raar in mijn ogen.
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Je zit niet graag hoog schrijf je maar toch een Q5 en XC60 op je lijstje? Je gaat dus > 800km/dag tegen je zin rijden?

Uit je lijstje duidelijk de A6 Avant, kun je niks verkeerd mee doen en in dit segment kun je moeilijk nog van 'basis' spreken (en al zeker niet met Executive pack). t Is trouwens nu de moment om extra opties los te peuteren.
                                        Vreemd dat voor een Duits bedrijf BMW niet mag, anders had ik voor de 3 GT gekozen, is even ruim als de 5 Touring
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                        X