Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford, Volvo, Audi of VW : welke kiezen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Je zit niet graag hoog schrijf je maar toch een Q5 en XC60 op je lijstje? Je gaat dus > 800km/dag tegen je zin rijden?

    Uit je lijstje duidelijk de A6 Avant, kun je niks verkeerd mee doen en in dit segment kun je moeilijk nog van 'basis' spreken (en al zeker niet met Executive pack). t Is trouwens nu de moment om extra opties los te peuteren.
    Vreemd dat voor een Duits bedrijf BMW niet mag, anders had ik voor de 3 GT gekozen, is even ruim als de 5 Touring
    Tja, omdat zovelen die auto's aanraden heb ik ze er tussen gezet, maar ik prefereer wel een break boven een suv. De keuze van de merken heeft alleen te maken me de goede relatie tussen 1 garage die die vier verdeelt in ons hoofdkantoor en de inkoopdienst. En die goede relatie vertaalt zich in stevige kortingen (die ik wel niet mag meetellen), vandaar.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Dunewar Bekijk Berichten
      Bedankt, dat is informatief! Bij veel recensies van de XC60 lees je dat de R-design versie te hard rijdt, klopt dit?
      Da's persoonlijk he. M'n V70 met sportonderstel en 18" reed harder dan m'n XC60 R-design op 20". Dat hij zacht rijdt zal ik niet zeggen, maar comfortabel genoeg dat een passagier nooit 't gevoel heeft in een te harde auto te zitten. Ik vind het een mooie mix. Al ben ik eerder voorstander van zwalpende, wiebelende kisten, 't mag eens wat modern zijn ook

      Oorspronkelijk geplaatst door Dunewar Bekijk Berichten
      Tja, omdat zovelen die auto's aanraden heb ik ze er tussen gezet, maar ik prefereer wel een break boven een suv. De keuze van de merken heeft alleen te maken me de goede relatie tussen 1 garage die die vier verdeelt in ons hoofdkantoor en de inkoopdienst. En die goede relatie vertaalt zich in stevige kortingen (die ik wel niet mag meetellen), vandaar.
      Ik weet wel dat m'n volgende weer een break zal zijn. Maar ik zal de 4 a 5j zeker met plezier uitrijden in de XC60. Ik zit ook liever lager. Maar geniet wel van de XC60.
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • #23
        V60 is ruim genoeg voor ons gezin van vier - dochters van 7 & 11, dus kinderkoets is al een tijdje gekapazeerd. Ik heb de gewone zetels, maar met de T-Tec-afwerking, en die zijn perfect in te stellen, en zitten echt heel comfortabel.
        Voornaamste minpunt is bij mij de astmatische motor, maar met de nieuwe motorenreeks moet dit euvel ook opgelost zijn.
        Afwerking van een Audi staat op een hoger niveau, op eenzaam hoog niveau. Mijn kompaan van vandaag kloeg wel over een onvindbare rammel in de rechterdeurstijl van zijn Audi A6 Allroad. De rammeltjes in mijn V60 zijn (op één heel sporadische in de middenconsole na) opgelost.
        Hij gaf ook aan dat de Volvo heel stil reed op de snelweg (nochtans draait de D2 2200 t/m @ 120 km/h).

        We hebben wel onze ogen uitgekeken naar de Skoda Superb Combi 4x4 op het salon: zo ruim, heel goede afwerking, loaded met alle mogelijke en onmogelijke goodies en dat voor 42.000 euro. Wie haalt het nog in zijn hoofd een Passat te bestellen ?
        Last edited by A160; 17/01/2014, 23:40.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          V60 is ruim genoeg voor ons gezin van vier - dochters van 7 & 11, dus kinderkoets is al een tijdje gekapazeerd. Ik heb de gewone zetels, maar met de T-Tec-afwerking, en die zijn perfect in te stellen, en zitten echt heel comfortabel.
          Voornaamste minpunt is bij mij de astmatische motor, maar met de nieuwe motorenreeks moet dit euvel ook opgelost zijn.
          Afwerking van een Audi staat op een hoger niveau, op eenzaam hoog niveau. Mijn kompaan van vandaag kloeg wel over een onvindbare rammel in de rechterdeurstijl van zijn Audi A6 Allroad. De rammeltjes in mijn V60 zijn (op één heel sporadische in de middenconsole na) opgelost.
          Hij gaf ook aan dat de Volvo heel stil reed op de snelweg (nochtans draait de D2 2200 t/m @ 120 km/h).

          We hebben wel onze ogen uitgekeken naar de Skoda Superb Combi 4x4 op het salon: zo ruim, heel goede afwerking, loaded met alle mogelijke en onmogelijke goodies en dat voor 42.000 euro. Wie haalt het nog in zijn hoofd een Passat te bestellen ?
          Had ik de keuze, dan was het direct terug een skoda superb combi in elegance uitvoering. Prachtig afgewerkt, superstil op de snelweg, goede radio, een zee van ruimte... En met de juiste velgen is het zelfs een mooie auto!
          Klein voorbeeld : mijn ambition van in totaal 28000 € heeft elektrisch instelbare zetels met geheugenfunctie, gelinkt aan de sleutel. Als mijn vrouw instapt weet die auto direct dat zij het is en passen de zetels zich automatisch aan. Das dus een pokkedure optie bij gelijk welk ander merk! Zat er gratis op.

          Comment


          • #25
            De Passat moet je zelf full kunnen hebben met de actuele einde reeks korting op de Passat in Duitsland. Mijn duitse collega heeft een Passat Highline + prof pakket + DSG + paar extra opties voor net geen 45000 euro, korting daarbovenop was nog eens 18%.

            Comment


            • #26
              Volvo V60 D4 zonder twijfelen, misschien niet de meest ruime of praktische, maar imo zeker de mooiste en het oog wil toch ook wat hé. Bovendien zoals je zelf al zei zeer goed uitgerust dus...

              Comment


              • #27
                Ik zie nergens Ford vermeld?
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                  Ik zie nergens Ford vermeld?
                  Voor 44k kan je toch beter kopen dan een Ford. (tenzij je FordPower) bent.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Voor 44k kan je toch beter kopen dan een Ford. (tenzij je FordPower) bent.
                    Als je met een kale Audi tevreden bent dan ..
                    Classic cars on demand

                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

                    - It's time to make your dream come true -

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                      Als je met een kale Audi tevreden bent dan ..
                      44K heb je al een mooi uitgeruste audi. Ook niet overdrijven eh tenzij je een optieslet bent.

                      Comment


                      • #31
                        A6 gaat ook een milde face-lift tegemoet. Dan zijn er normaal ook extra optiepakketten.

                        Wel vreemd die voorkeur voor een break bij 2 veelrijders hier. Je leest toch altijd dat net de hogere zitpositie en beter overzicht van een SUV bijdragen tot een hoger rijcomfort annex veiligheidsgevoel.
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Ik zie nergens Ford vermeld?
                          Dit viel mij ook al op, ik denk dat de S-Max de ideale combinatie heeft van alle verlangen die in het wenslijstje staan.
                          Wel vreemd dat je in Duitsland niet bij BMW of Mercedes langs mag gaan.

                          Comment


                          • #33
                            Reden staat hierboven al, werkgever is blijkbaar een cheap-ass die de kortingen liever in eigen zak steekt
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              A6 gaat ook een milde face-lift tegemoet. Dan zijn er normaal ook extra optiepakketten.

                              Wel vreemd die voorkeur voor een break bij 2 veelrijders hier. Je leest toch altijd dat net de hogere zitpositie en beter overzicht van een SUV bijdragen tot een hoger rijcomfort annex veiligheidsgevoel.
                              Ja, zeer vreemd. Op de wegen zie je als maar meer en meer monovolumes en Suv's die de breaks aan het verdringen zijn. Persoonlijk zou ik ook nooit nog een break kopen. Breaks beginnen zo stilletjes aan uit te sterven. Ze verkopen nog wel, maar het is niet meer het. Ieder zijn keus natuurlijk, ik zou voor de Q5 gaan of de S-Max

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                Ja, zeer vreemd. Op de wegen zie je als maar meer en meer monovolumes en Suv's die de breaks aan het verdringen zijn. Persoonlijk zou ik ook nooit nog een break kopen. Breaks beginnen zo stilletjes aan uit te sterven. Ze verkopen nog wel, maar het is niet meer het. Ieder zijn keus natuurlijk, ik zou voor de Q5 gaan of de S-Max
                                De meeste veelrijders zijn lease rijders, en een suv of monovolume is duur voor vaa gezien de hogere uitstoot.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  A6 gaat ook een milde face-lift tegemoet. Dan zijn er normaal ook extra optiepakketten.

                                  Wel vreemd die voorkeur voor een break bij 2 veelrijders hier. Je leest toch altijd dat net de hogere zitpositie en beter overzicht van een SUV bijdragen tot een hoger rijcomfort annex veiligheidsgevoel.
                                  Ik vind dat niet zo vreemd, een break rijdt naar mijn ervaring nog steeds comfortabeler dan iets met een hoge zit hoor. Alles dat een hoger zwaartepunt heeft is meestal wat steviger afgeveerd, want anders gaat dat nogal hellen in de bochten. Bovendien is het ook economischer van een break te rijden dan zo een wagen met een hoog zwaartepunt want dat is dorstiger en sletiger op banden en remmen.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #37
                                    Het aantal monovolumes is sterk aan het zakken.
                                    Ik kan dezelfde monovolume niet meer krijgen (Sharan 170pk) onwille van de CO2 grenzen die opgelegd werden.
                                    Het enige wat er nog tussen staat is een 115 pk S-Max. (tussen een 5 en een A6 of een E)

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Het aantal monovolumes is sterk aan het zakken.
                                      Ik kan dezelfde monovolume niet meer krijgen (Sharan 170pk) onwille van de CO2 grenzen die opgelegd werden.
                                      Het enige wat er nog tussen staat is een 115 pk S-Max. (tussen een 5 en een A6 of een E)
                                      De s-max heeft echt wel een hoge uitstoot. Alle fords eigenlijk, zelfs de mondeo.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Dunewar Bekijk Berichten
                                        De s-max heeft echt wel een hoge uitstoot. Alle fords eigenlijk, zelfs de mondeo.
                                        Opel had hetzelfde probleem met hun 2.0 in Zafira en Insignia, maar die zijn nu aan het omschakelen met hun 1.6. Ford zal snel moeten volgen want ze zijn helemaal uit die markt aan het verdwijnen met alles dat boven de Focus zit ...
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • #40
                                          Voor minder dan 44000 heb je momenteel het prestige pack op een A6 break, wat toch wel zo goed als alle opties zijn die je echt nodig hebt...
                                          Indien niet de A6, zou ik voor een V60 of XC60 gaan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X