Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford, Volvo, Audi of VW : welke kiezen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
    Voor minder dan 44000 heb je momenteel het prestige pack op een A6 break, wat toch wel zo goed als alle opties zijn die je echt nodig hebt...
    Indien niet de A6, zou ik voor een V60 of XC60 gaan.
    Das de belgische aanbieding, ik moet helaas de duitse prijzen volgen. Dan heb ik het executive pack met xenon, lendensteun, verwarmde zetels, mmi plus navigatie en perkeerhulp voor en achter. Samen met de standaard uitrusting is dat al niet slecht (licht en regen sensor, bluetooth, ir glas...).

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Ik vind dat niet zo vreemd, een break rijdt naar mijn ervaring nog steeds comfortabeler dan iets met een hoge zit hoor. Alles dat een hoger zwaartepunt heeft is meestal wat steviger afgeveerd, want anders gaat dat nogal hellen in de bochten. Bovendien is het ook economischer van een break te rijden dan zo een wagen met een hoog zwaartepunt want dat is dorstiger en sletiger op banden en remmen.
      Akkoord dat een break economischer rijdt dan een SUV.
      Maar qua comfort ben ik het niet eens. De tijd van deinende SUV's is intussen voorbij. En een X5 met M-sportophanging zal zeker hard rijden maar hier gaat het om een Q5 en evt. XC60 en dit zijn toch heel comfortabele wagens
      Mensen die bewust voor een SUV kiezen argumenteren toch altijd over de hogere zit als comfortverhogende factor. Het is allemaal ook wel vrij subjectief dat klopt.
      2.0 JTDm

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
        Akkoord dat een break economischer rijdt dan een SUV.
        Maar qua comfort ben ik het niet eens. De tijd van deinende SUV's is intussen voorbij. En een X5 met M-sportophanging zal zeker hard rijden maar hier gaat het om een Q5 en evt. XC60 en dit zijn toch heel comfortabele wagens
        Mensen die bewust voor een SUV kiezen argumenteren toch altijd over de hogere zit als comfortverhogende factor. Het is allemaal ook wel vrij subjectief dat klopt.
        Het speelt natuurlijk ook mee dat je een opgeblazen A4 of een hoge V60 gaat vergelijken met 5-reeks, A6, V70, ... Dat zijn wagens van een klasse hoger, weliswaar geen prijsklasse hoger Ik ga hier zeker niet zeggen dat die SUV's niet comfortabel zijn hoor, maar ik vind ze beter voor 200 km per dag dan 400 km per dag bij wijze van spreken. Ik heb een slechte onderrug en hoog zitten helpt daarvoor inderdaad wel zeker als de zetels van mindere kwaliteit zijn. Maar een A6 met een beetje deftige stoelen, waar je meer inzit in plaats van op, en door de langere wielbasis in combinatie met de iets zachtere ophanging minder schokken doorkrijgt doet het voor mij nog net iets beter.

        Hier zit iemand met een A6 en ML die heel veel kilometers doet, die zal dat misschien nog beter kunnen uitleggen
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #44
          een hoge auto heeft sowieso een grotere hefboom in de hoogte en heeft daarmee per defenitie een nadeel naar wiegen op oneffen wegdeks (toren van pisa effect )

          Comment


          • #45
            Naar rijden op zich vind ik niet echt een meer- of minwaarde in comfort.
            Ik kom uiteraard van een V70 met stuggere vering naar een XC60 met R-design onderstel. Wat ik het grootste verschil vind is de eerder langgerekte positie in de V70 én de nog net iets comfortabelere zetel in de V70.
            Vandaag 350 km gereden in de XC60, vorige dinsdag 500, vorige donderdag 250, nog nooit pijn gehad in de rug, ben er nochtans gevoelig aan. Maar de volgende zal eerder weer een break worden, de verticalere stand van de onderbenen vind ik minder leuk dan langgerekt. Neemt niet weg dat ook de XC60 een uitstekende kilometervreter is, maar de V70 biedt net dat ietsje extra genieten erbij.
            __________________________

            2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

            Comment


            • #46
              Mijn schoonbroer heeft een ford mondeo break en daar krijg je serieus wat bagae in hoor.
              Ook leuk is dat Ford 1 van de weinige contructeurs is die vooruitontdooing aanbieden. Dat is zo een leuke optie.
              Anders zou ik proberen om een A6 break te rijden. De afwerking van Audi is onovertroffen. Misschien beter minder opties aanvinken om een quattro te kunnen bemachtigen. Gezien de vele kms die je doet.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                Mijn schoonbroer heeft een ford mondeo break en daar krijg je serieus wat bagae in hoor.
                Ook leuk is dat Ford 1 van de weinige contructeurs is die vooruitontdooing aanbieden. Dat is zo een leuke optie.
                Anders zou ik proberen om een A6 break te rijden. De afwerking van Audi is onovertroffen. Misschien beter minder opties aanvinken om een quattro te kunnen bemachtigen. Gezien de vele kms die je doet.
                Een A6 quattro voor 44.000 € catalogusprijs is wishfull thinking denk ik.

                Een A6 met een goed pack er bij moet misschien wel lukken, en dan lukt een V70 ook wel denk ik, tenminste als je bij de 136 pk versies blijft.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                  Mijn schoonbroer heeft een ford mondeo break en daar krijg je serieus wat bagae in hoor.
                  Ook leuk is dat Ford 1 van de weinige contructeurs is die vooruitontdooing aanbieden. Dat is zo een leuke optie.
                  Anders zou ik proberen om een A6 break te rijden. De afwerking van Audi is onovertroffen. Misschien beter minder opties aanvinken om een quattro te kunnen bemachtigen. Gezien de vele kms die je doet.
                  sorry, dubbel.

                  Comment


                  • #49
                    Als je geen gewone passat te saai vind, zou je voor die Alltrack versie kunnen gaan.
                    Is ook vrij goed uit te rusten voor 44K, lijkt me

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Een A6 quattro voor 44.000 € catalogusprijs is wishfull thinking denk ik.

                      Een A6 met een goed pack er bij moet misschien wel lukken, en dan lukt een V70 ook wel denk ik, tenminste als je bij de 136 pk versies blijft.
                      Zal inderdaad moeilijk worden, rekening houdende met het feit dat de goedkoopste A6 avant met Quattro catalogusprijs ruim 52000 euro moet kosten ( je moet dan minimaal in de diesels al naar de 3 liter V6 met S-tronic vandaar… )
                      Met je budget van 44000 euro kun je als je tevreden bent met een manuele 2 liter toch al een meer dan behoorlijk uitgeruste wagen aanschaffen , is die 44000 cataloguswaarde of netto ? Ik heb bij de mijne toch nog een zeer aardige extra korting ( 13% bovenop packs ) bekomen vorig jaar dus daar kan je eventueel ook wel wat mee... Toch misschien even nadenken over een automaat, met jou km's eigenlijk een optie die ik niet meer zou willen missen.
                      Last edited by Audidriver; 23/01/2014, 15:10.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dunewar Bekijk Berichten
                        ...V70. Ik zou die wel overwegen, maar mijn vrouw heeft over die auto een veto uitgesproken.
                        Da's pas een reden om van vrouw te veranderen. Ik heb geluk: die van mij wil absoluut geen Duitser .

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Zal inderdaad moeilijk worden, rekening houdende met het feit dat de goedkoopste A6 avant met Quattro catalogusprijs ruim 52000 euro moet kosten ( je moet dan minimaal in de diesels al naar de 3 liter V6 met S-tronic vandaar… )
                          Met je budget van 44000 euro kun je als je tevreden bent met een manuele 2 liter toch al een meer dan behoorlijk uitgeruste wagen aanschaffen , is die 44000 cataloguswaarde of netto ? Ik heb bij de mijne toch nog een zeer aardige extra korting ( 13% bovenop packs ) bekomen vorig jaar dus daar kan je eventueel ook wel wat mee... Toch misschien even nadenken over een automaat, met jou km's eigenlijk een optie die ik niet meer zou willen missen.
                          Cataloguswaarde. En het zijn de duitse prijzen. Een twee liter met 136 pk is al voldoende hoor. Ik jeb nu 105 in een auto van vergelijkbaar gewicht...

                          Comment

                          Working...
                          X