Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLA 180CDI - A 180CDI - A3 1.6TDI SB Ambition - A3 1.6TDI Berline Ambition

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes CLA 180CDI - A 180CDI - A3 1.6TDI SB Ambition - A3 1.6TDI Berline Ambition

Simpele vraag, welke zou de voorkeur hebben?

CLA --> 17 inch - beige Artico leder - cruise control - navi

A --> pak meer uitrusting

A3 SB --> pak meer uitrusting

A3 Berline --> vrij goed uitgerust

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Mercedes CLA, ondanks mindere opties. Wat is jullie keuze?

CLA is toch wel iets speciaals, alhoewel ik zelf de proporties een beetje vreemd vind. De Audi's hebben designmatig te weinig evolutie gekend dus die vallen voor mij af.
    De A is een auto die een schot in de roos is. Moet die altijd eens nakijken als die voorbij rijdt.

De A dus.

Comment

Mijn voorkeur gaat ook naar de CLA omdat het iets anders is. Uniek is hij wel! Velen vinden hem gedrongen of vinden iets er niet aan kloppen. Ik vind 'em voor z'n formaat heel gespierd overkomen! En de opties die je opnoemt zijn voldoende, misschien enkel nog het comfortchassis nemen! Als je later naar grotere velgen gaat zul je me dankbaar zijn! Die cla staat nogal hard geveerd (om niet te zeggen: zit er wel vering in ;-)!)

Aan de andere kant, de A3 berline in het geel met een knap velgje is ook uniek, comfortabelder en een hele knappe bak!

Comment

Jullie zeggen net wat ik ook denk! De A3 lijkt mij een verstandige keuze te zijn - meer opties, 'betere' kwaliteiten als ik sommige tests mag geloven. Toch zei Audi me nooit veel, al vind ik de nieuwe berline ook echt geslaagd, maar mijn gevoel neigt steeds naar een CLA... Op foto's vind ik het al knap, maar in real life is het gevoel nog sterker. Weet er eentje staan in de buurt en telkens als ik voorbij rijd plakken mijn ogen eraan vast... Zaterdag testritje gepland met de CLA 200 CDI en een A 180 CDI om zowel de wagen als motorisatie te kunnen testen. Mooi voorstel van de dealer! Zondag dagje autosalon zodat ik ze alle vier eens op een rij kan zetten.

@technopatat: ik zal geen sportonderstel kunnen nemen vrees ik. Nuja dat heb ik al op mijn Eos en aangezien ik nu veel autostrades doe zie ik meer comfort wel zitten. Ik vraag me alleen af of de proporties nog zo goed uitkomen dan met 17 inchers en hoger onderstel...

@ David67: de A klasse vond ik ook een mooie vertoning, en zal ik zeker ook een kans geven, maar als het zo eentje wordt, zal het vooral zijn om het totaalpakket aan opties wat dan mogelijk wordt...

Comment

een cla is echt een kar met 2 gezichten, vrij basis en met kleine janten een bompa-sedanneke met swingende lijn (met bijhorende oudere chauffeur en type-plaat 180 erop), of anders met xenon en grote janten, plaatje 180 eraf gelijk een boy-racer

meer dan een simpele a, is een cla ook basis een sjiek volwassen karreke

Comment

Geen van alle kan mij bekoren. Met mijn 1m95 voel ik mij echt opgesloten achterin deze sardienendozen. Veels te duur voor wat ze te bieden hebben.

Comment

Zelf eigenaar van een A klasse, dus de A :p

Comment

zelf een grote mercedes fan maar de A en CLA is totaal mijn ding niet, zeker die A is niet comfortabel met dat onderstel, de CLA kan je wel mooi maken maar het blijft voorwiel + dat interieur :s
                de CLA valt ook zwaar tegen als je de automaat neemt
                de A3 berline ziet er gewoon heel goed uit, geen idee hoe deze aanvoelt op de baan maar mijn keuze zou denk ik wel op deze vallen
                lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                  Geen van alle kan mij bekoren. Met mijn 1m95 voel ik mij echt opgesloten achterin deze sardienendozen. Veels te duur voor wat ze te bieden hebben.
                  Uiteraard, de vraag is dan ook vooral waarvoor de wagen moet gaan dienen voor de topicstarter. Die ruimte achteraan kan heel belangrijk zijn of totaal niet.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik zou voor de A gaan.
                    Mijn beide buren hebben pas een nieuwe mercedes, eentje een A200 met AMG-pack en de andere een CLA.
                    Die CLA komt volledig gedrongen, zelfs misvormd over vind ik. Zou ie 20cm langer zijn zouden de verhoudingen al veel meer kloppen...

Op foto vind ik de CLA fantastisch, in't echt zou ik 'm niet op mijn inrit willen zien staan.

Ne A3 valt voor mij sowieso af, krijg ik't warm nog koud van.

Comment

vs

De buitenkant van de CLA vind ik wel mooi met urban pack al blijft die achterkant wel te hoog staan. ook vond ik dat de bovenste lijn aan de zijkant naar omhoog moest zoals bij de W204, W221, W212,... maar das nu blijkbaar bij alle 2 modellen naar beneden
                      nee geef mij maar die A3 berline

Comment

Doe maar de A3 Berline....
                        Vind sedans mooier dan hatchback, en A3 is serieus stukske goedkoper van CLA.
                        Op 't werk zijn er nog van dit gedacht, daarom dat collega er eentje besteld heeft.
                        Als hij geleverd is, wil er best eens mee rijden.

Comment

Heb enkele weken terug testrit gedaan met cla200cdi. In tegenstelling tot wat technopatat beweert is hij zeker niet te hard afgeveerd.Stond op 18duims velgen en was nog erg comfortabel. Zou ook voor de CLA gaan, heeft gewoon veel meer klasse en uitstraling dan de andere 3. Denk wel dat de 180 ondergemotoriseerd is. Vond de cla200cdi al geen sprintwonder dus vrees dat de 180 wat adem tekort heeft..

Comment

Had hij de AMG kit? De AMG kit staat retehard, en die kan je met een comfortpack krijgen ook. De gewone staat inderdaad prima, waarom denk je dat je die het meest ziet rijden? Ik heb nog maar 1 amg-kit gezien en al meerdere 'gewone' die toch goed uitgerust waren...

En het is niet dat ik niets gewoon ben, m'n Alfa staat op 19 duims en Ti kit. Niet keihard, maar toch hard genoeg om wat gewoon te zijn :-)! Verder sluit ik me bij Michael aan hoor, neem de CLA! Maar ik zou niet al te licht gaan qua motor (als je daar enige keuze in hebt...)

Comment

@technopatat: nee stond inderdaad geen AMG kit onder. Was een urbanversie vandaar het verschil wss..

Comment

Ik vermoed het :-)! Ikzelf heb nog geen andere versies dan de amg kit gereden. Maar de verkoper verzekerde me dat de gewone versies geschikter waren voor mensen met een pijnlijke rug ! Elke dag 20km betonbaan is niet zo tof anders !

Comment

Ik begrijp volkomen iedereen zijn reactie... De verhoudingen van de CLA lijken me echt hate it or love it. Ik denk dat dat vaak het geval is bij wagens die men vooral gevoelsmatig kiest. Qua motorisatie heb ik inderdaad geen keuze. 180 CDI CLA of A. De A kan ik nog nemen met 160 CDI (meer opties) maarja, dat lijkt me helemaal niets. A3 wordt de 1.6 TDI. Beide van deze motoren hebben volgens mij niet veel te bieden, al is de efficiëntie er wel goed op vooruitgegaan denk ik (als je 0-100 vergelijkt met wagens van pakweg 10 jaar geleden). Mijn Eos zit met 140 pk even snel aan 100 als deze wagens. Ook door het gewicht waarschijnlijk, maarja. Ik denk wel dat ik hernemingen minder ga beleven. Nuja het lijkt me geen straf om in een van deze wagens rond te rijden, ongeacht welke opties, chassis, motorisatie wat dan ook..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

vs

De buitenkant van de CLA vind ik wel mooi met urban pack al blijft die achterkant wel te hoog staan. ook vond ik dat de bovenste lijn aan de zijkant naar omhoog moest zoals bij de W204, W221, W212,... maar das nu blijkbaar bij alle 2 modellen naar beneden
                                    nee geef mij maar die A3 berline
                                    Die A3 lijkt me wel de S-line. Nuja de Ambition is wel degelijk uitgerust en er is ook meer kit mogelijk.

Die 5 dubbelspaaks bij de CLA op die foto vind ik persoonlijk de beste keuze!

Comment

Die a3 lijkt me zelfs een S3..
                                      @ Doa: waarom vind je die automaat tegenvallen? Ik vind die DCT net een groot voordeel..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                        Die a3 lijkt me zelfs een S3..
                                        @ Doa: waarom vind je die automaat tegenvallen? Ik vind die DCT net een groot voordeel..
                                        reageerd veel te traag vind ik. typisch mercedes maar bij de CLA is het presies nog meer dan bij andere modellen. volgens mij heeft dit niks temaken met de motor die te kort komt. CLA manueel heb ik helaas nog niet in handen gehad.

Comment

Working...
                                        X