Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLA 180CDI - A 180CDI - A3 1.6TDI SB Ambition - A3 1.6TDI Berline Ambition

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Sommige auto's zijn bijna kunst, zoals een cla.
    Ik zeg niet dat de CLA geen mooie wagen is en ik vind het echt wel een mooi aanbod. Maar heel dat merkgedoe dat men er wil bijtrekken dat gaat voor mij niet op

Om een keuze te kunnen maken is het vooral belangrijk om te weten waarvoor het moet dienen, vandaar dat ik hier ook al eerder de vraag gesteld heb.

Ik heb ondertussen al begrepen dat het een bedrijfswagen is, dus ik neem aan dat het om kilometers te maken is? Dan is het uitzicht en zeker al zoiets als een grote velg eerder een nadeel dan een voordeel
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Leuk om te zien dat smaken zo verschillen! Maar goed de kogel is door de kerk. Het autosalon en de service die ik bij de dealer gekregen heb hebben me overhaald (en natuurlijk vooral de wagen zelf). Ben in elke wagen gaan zitten van het lijstje, en de keuze was al van het begin duidelijk.

Het zal de CLA worden. Bedrijf heeft de configuratie vandaag goedgekeurd en zal deze morgenvroeg doorsturen naar de dealer. Verwachte levering eind maart. Configuratie is licht aangepast. Het sportieve wat ingeruild voor wat klasse aangezien ik toch geen urban, amg, etc kan nemen.

Comment

congrats, tikje jaloers

Comment

Voor geïnteresseerden, het lijstje waaruit ik kon kiezen:
          Opel: corsa, meriva, astra (station), zafira, insignia.
          Ford: fiesta, focus, b max, c max.
          Hyundai: i10, i20, i30, i40
          Volvo: V40 (+ cross country), s60
          Audi: a1, a3 sb, a3 berline
          VW: polo, golf, jetta
          bmw: 114d, 116d ed
          Merc: A, b, cla

motor allemaal rond de 1600 cc, behalve insignia, ging 2.0 gek genoeg ook.

Comment

@bobo, ik besef maar al te goed dat dit om een bedrijfswagen gaat en dat het een voorrecht is om met zulke wagen te mogen rijden. Had dit nooit verwacht toen deze wagen op de markt kwam! Ik houd beide voeten op de grond.

maar toch bedankt!

Comment

Zou niet begrijpen dat ge een Corsa of Fiesta zou nemen als ge een CLA, S60 of Insignia zou kunnen nemen...

Welke opties uiteindelijk erin gekregen?

Comment

Begrijp ik ook totaaaal niet tenzij je 6000 euro aan opties erin wil pompen....

Config:
                - cosmoszwart metallic
                - sportstoelen artico/stof kristalgrijs (standaard)
                - 17 inch vijfspaaks titaanzilver
                - dakhemel stof grijs
                - snelheidsregelaar tempomat
                - visibiliteitspakket

het is vrij standaard maar ik ben zeer tevreden. Het meeste dat erinzit geeft de nodige toevoeging en maakt me tevreden. Standaard is er ook al een goede uitrusting in vergelijking met de meeste modellen!

Comment

image.jpgimage.jpg
                  Volgens configurator

Comment

De tempomat is inderdaad een handige functie.
                    Heeft ook een speedtronic begrenzerfunctie die handig en snel aan te passen is.

Tip: achteruitrijcamera wegens slecht zicht naar achteren.
                    De camera is een waardige vervanger van de achteruitkijkspiegel (ook 's nachts goede lichtinval)

Enjoy!

Comment

geen COMAND?
                      lets have some more member berries

Comment

@snapshot: ik heb nu cruisecontrol en ik ga me niet laten vangen om daarop te besparen! Gebruik het constant... Die snelheidsbegrenzer zit er idd bij en lijk me ook handig in zone 50 bij vaak remmen en optrekken.

@doa: zoveel budget had ik niet, ik heb de basis die ik nodig heb... Natuurlijk zijn extra's leuk maar daar was het budget niet naar. Ik ben al content dat ik standaard kan bellen via bluetooth!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Een voorwielaangedreven auto met een Renault motor, daar een ster op plakken maakt er nog geen Mercedes van

Voor veel mensen is dit een maandloon, dat is veel geld, als je dit niet beseft ben je ver weg van de realiteit.

Hij kiest een auto, geen schilderij, dus er zullen misschien meer factoren meespelen dan alleen het uitzicht?
                          - Niet alle A's beschikken over een Renault motor.
                          - Wie een Mercedes koopt zal wel makkelijk 1500 euro kunnen missen, anders moet hij naar een lower budget wagen kijken en dat is zeker niet ver van de realiteit.
                          - Hij heeft gekozen voor het schilderij, prachtig toch.

Comment

@seperator: klopt, ik heb mijn hart gevolgd. Dit wil zeggen: mijn gevoel volgen in plaats van hongerig naar opties te kijken. Prachtig dat dat in deze tijd nog kan!

Comment

logo ?

Comment

Proficiat! Mooie wagen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                                  Zou niet begrijpen dat ge een Corsa of Fiesta zou nemen als ge een CLA, S60 of Insignia zou kunnen nemen...

Welke opties uiteindelijk erin gekregen?
                                  Tgoh, een wagen zonder automaat, gps en nog wat prullen voor mijn dagelijkse kilometers? Ik zou met plezier een trapje "lager" gaan om wat meer comfort te krijgen. Kortom, dat is persoonlijk en het is leuk dat de mogelijkheden er zijn om te kiezen wat bij jou past
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                    - Niet alle A's beschikken over een Renault motor.
                                    - Wie een Mercedes koopt zal wel makkelijk 1500 euro kunnen missen, anders moet hij naar een lower budget wagen kijken en dat is zeker niet ver van de realiteit.
                                    - Hij heeft gekozen voor het schilderij, prachtig toch.
                                    Het Mercedes waar jij zo graag naar refereert maakt intussen al lang wagens voor Jan met de pet. En zelfs al geef je 100 000 euro aan een S, dan nog is 1500 euro veel geld, of denk je dat je die 100 000 voor die S bij elkaar krijgt door te doen alsof 1500 euro klein geld of wisselgeld is?

Jouw post in zijn geheel geeft eigenlijk nogal aan dat vooral jij ver van de realiteit staat
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Tgoh, een wagen zonder automaat, gps en nog wat prullen voor mijn dagelijkse kilometers? Ik zou met plezier een trapje "lager" gaan om wat meer comfort te krijgen. Kortom, dat is persoonlijk en het is leuk dat de mogelijkheden er zijn om te kiezen wat bij jou past
                                      Goh ja, dat kan je op verschillende manieren bekijken. Of je nu in een goed uitgeruste fiesta comfortabeler km's kan vreten dan met een vrij standaard CLA laat ik in het midden.. Ik doe ook maar 70km per dag woon-werk. De wagen mag dus eigenlijk volledig privé gebruikt worden. Grootste afstand is 35km/rit, met uitzondering van vakanties of tripjes.

Natuurlijk is het allemaal persoonlijk en ik ben ook blij dat er redelijk veel 'keuze' was in de modellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Inferno51 Bekijk Berichten
                                        Goh ja, dat kan je op verschillende manieren bekijken. Of je nu in een goed uitgeruste fiesta comfortabeler km's kan vreten dan met een vrij standaard CLA laat ik in het midden.. Ik doe ook maar 70km per dag woon-werk. De wagen mag dus eigenlijk volledig privé gebruikt worden. Grootste afstand is 35km/rit, met uitzondering van vakanties of tripjes.

Natuurlijk is het allemaal persoonlijk en ik ben ook blij dat er redelijk veel 'keuze' was in de modellen.
                                        De keuze hangt ook van je noden af op die moment natuurlijk. Wij hadden ook ooit een 3-deurs A3 met aardig wat opties waar we heel blij mee waren, tot de kleine er was en dan waren we heel blij dat hij einde contract was Vandaar dat ik reageerde op die uitspraak van wie zou nu een "minder" model kiezen ...

Daarom is het ook zo leuk dat de werkgever zoveel ruimte laat om te kiezen bij jullie, op veel plaatsen is dat de laatste jaren een pak minder
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Inderdaad klopt volledig wat je zegt! Ik vind ook niet dat je je moet blindstaren op een bepaald merk. Kijk gewoon wat je het meest ligt.. Eerst was ik nog vol overtuigd van de A3 berline. Tot ik de testrit maakte met de cla en in de A3 gezeten heb op het autosalon... Je kiest gwn waar je je het best bij voelt. En das voor iedereen persoonlijk.

Comment

Working...
                                          X