Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLA 180CDI - A 180CDI - A3 1.6TDI SB Ambition - A3 1.6TDI Berline Ambition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    was de insignia een basis versie of ook met veel opties?
    raar om die in lijstje te zijn met audi a1, polo, fiesta... knap ding overigens!

    hoop dat je content zal zijn met je keuze!
    persoonlijk zou ik NOOIT voor de cla hebben gekozen uit die lijst, mais les gouts et les couleurs... :-). proficiat!

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
      was de insignia een basis versie of ook met veel opties?
      raar om die in lijstje te zijn met audi a1, polo, fiesta... knap ding overigens!

      hoop dat je content zal zijn met je keuze!
      persoonlijk zou ik NOOIT voor de cla hebben gekozen uit die lijst, mais les gouts et les couleurs... :-). proficiat!
      Ja iedereen op het werk vond het ook een raar lijstje, enkele jaren geleden kon men enkel kiezen voor fiesta, polo, corsa of astra.. En sinds vorig jaar is de lijst uitgebreid met andere merken en sinds dit jaar blijkbaar met toevoeging van grotere wagens. Deze waren vroeger enkel bereikbaar voor een hogere functie. Ze zijn er dus op vooruitgegaan! Insignia waren ongeveer 1200 euro aan opties beschikbaar meen ik me te herinneren.

      En inderdaad, gelukkig zijn er verschillende smaken, anders zou het heeeeel saai zijn op de weg!

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Het Mercedes waar jij zo graag naar refereert maakt intussen al lang wagens voor Jan met de pet. En zelfs al geef je 100 000 euro aan een S, dan nog is 1500 euro veel geld, of denk je dat je die 100 000 voor die S bij elkaar krijgt door te doen alsof 1500 euro klein geld of wisselgeld is?

        Jouw post in zijn geheel geeft eigenlijk nogal aan dat vooral jij ver van de realiteit staat
        Mercedes maakt inderdaad wagens voor iedereen. In heel veel gevallen zijn ze zelfs niet eens beter dan hun concurrenten, alleen maar duurder. Maar ik rij persoonlijk veel liever met een Mercedes\BMW of Audi dan met een gelijkwaardig lower budget wagen. Ik weet maar al te goed dat heel veel mensen maandelijks met 1500 euro moeten toekomen.
        Wat mij stoort is het feit dat sommige andere aanvallen, omdat zij dure wagens kopen ook al zijn er gelijkwaardige goedkopere alternatieven. Iedereen doet toch met zijn geld wat hij wilt. Dat is de dagelijkse realiteit.

        Mercedes est somnium, mors est realitas
        Last edited by ; 21/01/2014, 23:19.

        Comment


        • #64
          Er zullen wellicht geen slechte auto's meer gemaakt worden, maar er blijft wel degelijk een verschil tussen een lower budget auto en een duurdere auto.
          OK, een deel van de meerprijs gaat naar het logo, maar er zijn subtiele verschillen die het leven aangenamer maken.

          Persoonlijke verschillen reeds ervaren bij Mercedes vs Ford/VW/...
          - Het meer in een zetel zitten met de knoppen op de juiste plaatsen.
          - Muziek via USB/SDkaart speelt sneller na auto starten
          - Handsfree bellen: contactlijst makkelijker te gebruiken en zuivere gesprekken
          - Verwarming laat auto sneller opwarmen, vooral bij koude ochtenden.
          - Airco reageert vlotter, temperatuur beter behouden (vaak ook met functies zoals restwarmte blijven gebruiken na uitzetten motor)
          - Automatisch dimmende spiegels reageren sneller
          - Regensensor haalt minder rare kuren uit
          - Start/stop-functie laat bij starten de lichten niet lichtjes knipperen door de plotse stroompiek (eerder dal).

          Zijn zaken die pas opvallen als je minstens een paar maanden met de auto gereden hebt, maar de meerprijs soms wel verklaren.

          Wil je puur functioneel van A naar B, dan kan ik wel begrijpen dat het de meerprijs niet waard is.

          Bovenstaande zaken zijn ook persoonlijke ervaringen. Kunnen altijd afwijken van jullie ervaringen!

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
            Er zullen wellicht geen slechte auto's meer gemaakt worden, maar er blijft wel degelijk een verschil tussen een lower budget auto en een duurdere auto.
            OK, een deel van de meerprijs gaat naar het logo, maar er zijn subtiele verschillen die het leven aangenamer maken.

            Persoonlijke verschillen reeds ervaren bij Mercedes vs Ford/VW/...
            - Het meer in een zetel zitten met de knoppen op de juiste plaatsen.
            - Muziek via USB/SDkaart speelt sneller na auto starten
            - Handsfree bellen: contactlijst makkelijker te gebruiken en zuivere gesprekken
            - Verwarming laat auto sneller opwarmen, vooral bij koude ochtenden.
            - Airco reageert vlotter, temperatuur beter behouden (vaak ook met functies zoals restwarmte blijven gebruiken na uitzetten motor)
            - Automatisch dimmende spiegels reageren sneller
            - Regensensor haalt minder rare kuren uit
            - Start/stop-functie laat bij starten de lichten niet lichtjes knipperen door de plotse stroompiek (eerder dal).

            Zijn zaken die pas opvallen als je minstens een paar maanden met de auto gereden hebt, maar de meerprijs soms wel verklaren.

            Wil je puur functioneel van A naar B, dan kan ik wel begrijpen dat het de meerprijs niet waard is.

            Bovenstaande zaken zijn ook persoonlijke ervaringen. Kunnen altijd afwijken van jullie ervaringen!
            Exact! Het zijn de kleine nuances die je doen beseffen waar het om gaat. Een goede test op het autosalon is om alleen in de wagen te stappen en gewoon een minuut te luisteren. Dan merk je hoe stil een wagen is. Mercedes en audi waren veruit de stilste. Bij sommige merken klonk het alsof de raam op een kier stond. Die prijs komt ergens van.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
              - Het meer in een zetel zitten met de knoppen op de juiste plaatsen.
              - Muziek via USB/SDkaart speelt sneller na auto starten
              - Handsfree bellen: contactlijst makkelijker te gebruiken en zuivere gesprekken
              - Verwarming laat auto sneller opwarmen, vooral bij koude ochtenden.
              - Airco reageert vlotter, temperatuur beter behouden (vaak ook met functies zoals restwarmte blijven gebruiken na uitzetten motor)
              - Automatisch dimmende spiegels reageren sneller
              - Regensensor haalt minder rare kuren uit
              - Start/stop-functie laat bij starten de lichten niet lichtjes knipperen door de plotse stroompiek (eerder dal).

              Zijn zaken die pas opvallen als je minstens een paar maanden met de auto gereden hebt, maar de meerprijs soms wel verklaren.
              Inderdaar, enkele belangrijke redenen waarom ik zo hou van mijn VOLVO v70 ...

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                Mercedes maakt inderdaad wagens voor iedereen. In heel veel gevallen zijn ze zelfs niet eens beter dan hun concurrenten, alleen maar duurder. Maar ik rij persoonlijk veel liever met een Mercedes\BMW of Audi dan met een gelijkwaardig lower budget wagen. Ik weet maar al te goed dat heel veel mensen maandelijks met 1500 euro moeten toekomen.
                Wat mij stoort is het feit dat sommige andere aanvallen, omdat zij dure wagens kopen ook al zijn er gelijkwaardige goedkopere alternatieven. Iedereen doet toch met zijn geld wat hij wilt. Dat is de dagelijkse realiteit.

                Mercedes est somnium, mors est realitas
                Het gaat helemaal niet over aanvallen. De vraag is gewoon oprecht waarvoor een wagen moet dienen.

                Wij hebben een Audi en dat is gewoon als gezinswagen geen topper, ook al is dat op zich een betere wagen dan de Touran

                En dat wij moeten bijbetalen op onze Audi, die toch aardig wat centen kost, voor iets simpel als Isofix ... En de standaardstoelen van bedenkelijke kwaliteit zonder lendensteun en dat in een "Premium" wagen. Sommigen zien het hier zo simpel als een Premium met evenveel opties als een Opel, Ford, VW, ... maar dat is helemaal de vergelijking niet. Een Opel Astra in Enjoy uitvoering is beter uitgerust dan een A3 of CLA, als je dan bij Opel er nog is een fleet pack van 500 euro op zet, zit je al met volledige navi, parkeersensoren, automatische airco, ... Bij je Premium heb je dan misschien net genoeg om de regensensor, die standaard was op die low budget bakken, te betalen.

                Voor mijn eerste bedrijfswagen koos ik met het budget van een kale A3 voor een Astra Break met navi en automatische airco en nog wat prullen. 3 van de 5 collega's die wel voor de kale A3 gingen hadden 2 jaar later al spijt van hun keuze.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                  ...
                  Mercedes est somnium, mors est realitas
                  Si Mercedes est somnium, Dacia est realitas
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Het gaat helemaal niet over aanvallen. De vraag is gewoon oprecht waarvoor een wagen moet dienen.

                    Wij hebben een Audi en dat is gewoon als gezinswagen geen topper, ook al is dat op zich een betere wagen dan de Touran

                    En dat wij moeten bijbetalen op onze Audi, die toch aardig wat centen kost, voor iets simpel als Isofix ... En de standaardstoelen van bedenkelijke kwaliteit zonder lendensteun en dat in een "Premium" wagen. Sommigen zien het hier zo simpel als een Premium met evenveel opties als een Opel, Ford, VW, ... maar dat is helemaal de vergelijking niet. Een Opel Astra in Enjoy uitvoering is beter uitgerust dan een A3 of CLA, als je dan bij Opel er nog is een fleet pack van 500 euro op zet, zit je al met volledige navi, parkeersensoren, automatische airco, ... Bij je Premium heb je dan misschien net genoeg om de regensensor, die standaard was op die low budget bakken, te betalen.

                    Voor mijn eerste bedrijfswagen koos ik met het budget van een kale A3 voor een Astra Break met navi en automatische airco en nog wat prullen. 3 van de 5 collega's die wel voor de kale A3 gingen hadden 2 jaar later al spijt van hun keuze.
                    Het blijven discussies zonder eind... Persoonlijk vind ik dat je de basis kwaliteit van een astra niet kan vergelijken met een CLA of A3. Dan praat ik puur over de basis. Een enjoy moet je dan ook vergelijken met een a3 ambiente of ambition, of een cla urban of amg pack. Zeg ik hiermee dat een astra een slechte wagen is? Helemaal niet. Prijs kwaliteit zit dat perfect denk ik zo. Maar ik denk dat als je een kale astra vergelijkt met een kale CLA, dat het verschil ergens in zit. Als dat niet was werd er niets verkocht. Maar goed ik blijf erbij da ieder z'n eigen rekening moet maken en gelukkig koopt iedereen volgens zijn smaak en noden. Man, anders zou het een saaie boel zijn!

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Si Mercedes est somnium, Dacia est realitas
                      Het spreekwoord is nog altijd.
                      Het leven (Mercedes) is een droom en de dood is realiteit. Is Dacia de dood?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Het gaat helemaal niet over aanvallen. De vraag is gewoon oprecht waarvoor een wagen moet dienen.

                        Wij hebben een Audi en dat is gewoon als gezinswagen geen topper, ook al is dat op zich een betere wagen dan de Touran

                        En dat wij moeten bijbetalen op onze Audi, die toch aardig wat centen kost, voor iets simpel als Isofix ... En de standaardstoelen van bedenkelijke kwaliteit zonder lendensteun en dat in een "Premium" wagen. Sommigen zien het hier zo simpel als een Premium met evenveel opties als een Opel, Ford, VW, ... maar dat is helemaal de vergelijking niet. Een Opel Astra in Enjoy uitvoering is beter uitgerust dan een A3 of CLA, als je dan bij Opel er nog is een fleet pack van 500 euro op zet, zit je al met volledige navi, parkeersensoren, automatische airco, ... Bij je Premium heb je dan misschien net genoeg om de regensensor, die standaard was op die low budget bakken, te betalen.

                        Voor mijn eerste bedrijfswagen koos ik met het budget van een kale A3 voor een Astra Break met navi en automatische airco en nog wat prullen. 3 van de 5 collega's die wel voor de kale A3 gingen hadden 2 jaar later al spijt van hun keuze.
                        Je schrijft precies wat ik bedoel, alleen er zijn velen (incl. mezelf) die graag teveel geld uitgeven aan een premium merk om zogezegd premium te kunnen rijden. Maar wat is dat? Voor mij een prettig gevoel. De luxe die je krijgt krijg je toch niet overal.

                        In het verleden heb ik ook al eens Opel gereden. Is minder sowieso, maar is ook een heel stuk goedkoper.

                        Welke idioot koopt zich nu ook een kale A3. TIP een Mercedes, BMW of Audi koop je alleen aangekleed.
                        Last edited by ; 22/01/2014, 19:11.

                        Comment


                        • #72
                          Ik zou voor de CLA gaan.
                          Wit of rood (natuurlijk persoonlijke smaak)

                          Alleen dat scherm dat Mercedes tegenwoordig op het dashboard plaatst vind ik maar niks.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Ik zou voor de CLA gaan.
                            Wit of rood (natuurlijk persoonlijke smaak)

                            Alleen dat scherm dat Mercedes tegenwoordig op het dashboard plaatst vind ik maar niks.

                            Mijn echtgenote heeft dat scherm op haar Mercedes B en zij vindt dit zeer handig. Staat zo goed opgesteld dat je zelden last hebt van de zon.

                            Comment


                            • #74
                              Dat ga ik niet tegenspreken.
                              Vind het er gewoon niet mooi uitzien.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #75
                                vraag me af of je dit dan zoveel beter vindt

                                ´



                                + dat het bij audi een deel ruitoppervlak opeist

                                Comment


                                • #76
                                  Eigenlijk vind ik deze ook niet echt mooi.

                                  De systemen met een scherm dat wegklapt in het dashboard en enkel opent wanneer je gps nodig hebt vind ik het mooiste.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #77
                                    ik ook eigelijk, maar ondertussen zit er zoveel op dat scherm, radio en weetikwatnogallemaal dat het bijna niet meer weg kan



                                    nee, doe mij maar dit

                                    Comment


                                    • #78
                                      Laat het mij zo zeggen, ik vind dergelijke schermen maar niks, maar zou de auto daarvoor zeker niet laten staan.
                                      Dat scherm zal wel wennen zeker.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #79
                                        Went idd enorm snel.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                          Het spreekwoord is nog altijd.
                                          Het leven (Mercedes) is een droom en de dood is realiteit. Is Dacia de dood?
                                          Het spreekwoord is inderdaad "Vita est somnium, mors est realitas" waarbij u het leven (vita) vervangen hebt door Mercedes (in het latijn de nominatief meervoud van merces, wat zoveel wilt zeggen als lonen of zoiets, maar dan had u ook het werkwoord moeten aanpassen naar sunt 3e pers mv van esse) daarom bracht ik het niet in verband met Latijn maar met de wagen, waarbij ik dan de opmerking gemaakt heb: "als Mercedes een droom is, is Dacia de realiteit" en dat was dan ook als grap bedoeld. Beter had natuurlijk geweest mocht ik geschreven hebben: "Si Mercedes somnium est, Dacia plerumque realitas est" (Als een Mercedes een droom is, is een Dacia meestal de realiteit).
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X