Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XJ 3.0D, Maserati Ghibli Diesel, Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jaguar XJ 3.0D, Maserati Ghibli Diesel, Tesla Model S

Mijn vader is op zoek voor een opvolger voor z'n BMW 7.
    De keuze is nog tussen de XJ,Ghibli en Model S

XJ:
    + mooi en stijlvol
    + dealer in de buurt
    + split screen
    - niet zo heel ruim voor z'n lengte
    - vrij trage navi

Ghibli
    +Tja, italiaanse flair
    + ruimer als XJ
    + leuke diesel
    - wel betrouwbaar?
    - navi ook hier niet van de beste..

Tesla
    +mooi
    +8 jaar garantie op accu
    +fantastisch en gemakkelijk multimediasysteem
    -dealer in antwerpen is voor "ergens in '14"
    -achteraan ook niet zo heel ruim
    -weinig opbergvakjes voor kleine prullen

Mensen die meer weten van problemen of dergelijke bij deze modellen, laat het me weten.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Diesel, diesel en een Tesla.... vanuit mijn standpunt bekeken een heel gemakkelijke keuze, voor mij de Tesla!

Comment

De XJ kent problemen met o.a. een krakend en piepend panoramisch dak en batterij die dikwijls leegloopt als meest voorkomend. De modellen uit 2011 en 2012 hebben hier het meest last van gehad, voor zover ik kan opmaken uit Jaguarforums.
      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Diesel, diesel en een Tesla.... vanuit mijn standpunt bekeken een heel gemakkelijke keuze, voor mij de Tesla!
        Toch, die Maser heeft ons echt wel met verstomming geslagen...
        Tesla is idd zeer moeilijk te verslaan, verreweg de goedkoopste in dagelijks gebruik + 8 jaar garantie.

Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
        De XJ kent problemen met o.a. een krakend en piepend panoramisch dak en batterij die dikwijls leegloopt als meest voorkomend. De modellen uit 2011 en 2012 hebben hier het meest last van gehad, voor zover ik kan opmaken uit Jaguarforums.
        Zal een nieuwe worden ofwel eentje met zeer weinig km's, dus waarschijnlijk '13 model dan als het de Jag zou worden. Heeft deze ook nog die problemen ? Ook is het ons opgevallen dat 2e hands zo een jag echt weinig kost. zelf met minder dan 20k op de teller van '13 is de prijs nog vaak maar de helft van de nieuwprijs .. In Gent staat er zo eentje ..
        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

rare vader, zeker met dat verhaaltje van de S die afvalt vanwege slecht ontvangst op een autosalon.
          geef mij dan maar de XJ uit die lijst
          lets have some more member berries

Comment

zeker wetende dat de adviseurs die op het Salon staan, meestal niets met de garage te maken hebben. Een S (of andere wagen uit die klasse) ga je m.i. inderdaad niet op het Salon kopen. Alleen al die optielijst... Daar heb je een verkoper voor nodig, die je kan begeleiden, en je helpen in je keuze. Op een half uurtje is dat niet gedaan.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Gemakkelijke keuze hier: Tesla!

Verzonden vanaf iPhone met Tapatalk

Comment

Zonder twijfel de Tesla !

Comment

voor mij al zeker niet de Maserati. Die voorkant is echt triestig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                    voor mij al zeker niet de Maserati. Die voorkant is echt triestig.
                    Ja over smaken kunnen we eeuwig discussieren natuurlijk. Het is natuurlijk een onbekende factor of die Maser betrouwbaar gaat zijn of niet, italianen kennende..
                    Ook qua technologie zitten ze wat achter (GPS systeem is traag en moeilijker te lezen), het leer is van goede kwaliteit maar zit niet overal strak. De pook voor de pinkers te bedienen komt mij bekend voor van andere Fiat's ...
                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Dat kan toch niet handig zijn zo'n tesla
                      Na iedere rit moet je die opladen of anders zit je halverwege de volgende rit met een platte accu ?
                      Heb al eens een technieker gehad op mijn werf met zo'n elektrisch ding (nee geen tesla), wel voordat hij terug naar huis kon moest hij even opladen.....ja m'n kl....wij waren al lang thuis en hij was nog aan het opladen.
                      Of zie ik het verkeerd en is de tesla toch de toekomst ?
                      Terug on topic : voor mij de Ghibli

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                        Dat kan toch niet handig zijn zo'n tesla
                        Na iedere rit moet je die opladen of anders zit je halverwege de volgende rit met een platte accu ?
                        Heb al eens een technieker gehad op mijn werf met zo'n elektrisch ding (nee geen tesla), wel voordat hij terug naar huis kon moest hij even opladen.....ja m'n kl....wij waren al lang thuis en hij was nog aan het opladen.
                        Of zie ik het verkeerd en is de tesla toch de toekomst ?
                        Terug on topic : voor mij de Ghibli
                        Vader rijd er mee van St-Nikl. naar Antwerpen (woon-werk). We zouden dan het 85kWh model nemen, niet de performance. Deze kan in de praktijk zo'n 300+ km op één batterij aan. M'n vader rijd nooit meer dan 200km op een dag dus dat moet voldoende zijn. En elke keer je thuiskomt gewoon insteken dan Als je ziet wat voor prijsverschil het is qua verbruik en onderhoud..
                        Het is echt een moeilijke keuze, het is op de moment XJ,Tesla,Ghibli. ze hebben allebei hun voor - en nadelen dus het is moeilijk kiezen .
                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Ik vind zo'n Tesla schitterend maar als enige wagen heeft dit toch wel serieus nadelen. Een noodgeval, iemand moeten helpen, naar het hospitaal moeten en dan net aan het opladen zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                            Ik vind zo'n Tesla schitterend maar als enige wagen heeft dit toch wel serieus nadelen. Een noodgeval, iemand moeten helpen, naar het hospitaal moeten en dan net aan het opladen zijn?
                            Het is de auto van m'n vader, mijn moeder heeft ook nog een auto en voor zolang ik nog thuiswoon geef ik de leuke bijdrage van 2 automobielen
                            Maar inderdaad, een elektrische auto heeft nog z'n nadelen. Al is de range van het 85 kWh model zeker niet slecht.
                            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

XJ is wel een schitterend uitziende slee !
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                Just ook mijn gedacht, de tesla is op zich is wel een leuk ding, maar je zal maar net met een platte batterij staan op het dat ene cruciale moment.
                                Ik zie het meer als een leuk extra, zoals iemand kiest voor een oldtimer of een dikke harley of onpraktische sportwagen of..... naast een "normale" wagen voor dagelijks gebruik.
                                Nu misschien zal de toekomst mij ongelijk geven, maar het vergt toch enig lef om voor dergelijke wagens te kiezen.

Comment

De maserati of de tesla voor mij! De maserati zit goe in elkaar, ziet er mijn inziens 10x beter uit dan een bmw 5 of E klasse! En dat geluid is zelfs van de diesel fantastisch! De klasse van de Jag XJ/7-reeks/S-klasse is bij Maserati eerder de Quattroporte (maar wel minder knap dan de ghibli).

De jag pas ik voor, de tesla is zalig maar ik ben nog sceptisch. Altijd eigenlijk over een 1e model... binnen een jaartje of 5 zie ik alle kinderziektes er wel uitgaan en zeker het overwegen waard!

Verder zou ik toch eens naar een MB dealer gaan voor een S hoor! Het salon is echt niet representatief. Ik wordt altijd goed ontvangen bij bmw bv maar hier bij de dealer schopten ze me net niet buiten als ik vroeg naar een offerte van een 130i!

Comment

Wat ik mij ook afvraag bij zo'n elektrische Tesla is of dat over pakweg 5 jaar nog te verkopen is. De techniek gaat met rasseschreden vooruit, en tegen dan gaan die wagens bijvoorbeeld een veel grotere actieradius hebben. Wie wil dan nog zoiets? En wat is dat dan nog waard?
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Vergelijk het met een smartphone die na een paar jaar niets meer waard is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Wat ik mij ook afvraag bij zo'n elektrische Tesla is of dat over pakweg 5 jaar nog te verkopen is. De techniek gaat met rasseschreden vooruit, en tegen dan gaan die wagens bijvoorbeeld een veel grotere actieradius hebben. Wie wil dan nog zoiets? En wat is dat dan nog waard?
                                        Dat is ook iets wat ik mij afvraag. Maar wat ik me dan ook bedenk: stel dat er plots een substantiële doorbraak komt in het opslaan van "propere" energie binnen de 5 jaar, wat zal onze zware benzine of diesel dan nog waard zijn? Wie zal die nog moeten hebben? De fiscale last voor deze laatste zal er ook niet op verbeteren.

Comment

Working...
                                        X