Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XJ 3.0D, Maserati Ghibli Diesel, Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Wat ik mij ook afvraag bij zo'n elektrische Tesla is of dat over pakweg 5 jaar nog te verkopen is. De techniek gaat met rasseschreden vooruit, en tegen dan gaan die wagens bijvoorbeeld een veel grotere actieradius hebben. Wie wil dan nog zoiets? En wat is dat dan nog waard?
    Daar zijn we niet bang van. De Tesla is zodanig ontworpen dat de batterijpack die in de vloer zit zeer snel geswitcht kan worden. Ook heeft Elon Musk al aangegeven dat toekomstige batterijpack's ook beschikbaar zullen worden voor diegene die al een Tesla hebben. Zij zullen dus kunnen upgraden aan een flinke korting.
    Zoals ik al zeg het is de enige auto van m'n vader, maar mijn moeder en ik hebben ook nog auto's die er staan voor noodgevallen.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
      Maar wat ik me dan ook bedenk: stel dat er plots een substantiële doorbraak komt in het opslaan van "propere" energie binnen de 5 jaar, wat zal onze zware benzine of diesel dan nog waard zijn? Wie zal die nog moeten hebben? De fiscale last voor deze laatste zal er ook niet op verbeteren.
      Dat denk ik dus ook, je ziet meer en meer hybride aandrijflijnen opduiken, die directe uitstoot gaat daardoor gemiddeld genomen een flinke duik nemen de komende jaren. Als de taxatie die gemiddelde norm gaat volgen, zit je binnen 5j met een quasi onverkoopbare Maserati of Jag. M.i. ben je sowieso beter af met een Tesla, als range & flexibiliteit geen issue zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Dat denk ik dus ook, je ziet meer en meer hybride aandrijflijnen opduiken, die directe uitstoot gaat daardoor gemiddeld genomen een flinke duik nemen de komende jaren. Als de taxatie die gemiddelde norm gaat volgen, zit je binnen 5j met een quasi onverkoopbare Maserati of Jag. M.i. ben je sowieso beter af met een Tesla, als range & flexibiliteit geen issue zijn.
        Het enige dat de tesla van de overwinning houd op deze moment is het zeer beperkt dealernetwerk (enkel Brussel op de moment) en het blijft een onbekende hoe het bedrijf gaat evolueren en hoe goed de wagen is (kwaliteit over 5 jaar??). Maar 8j garantie zonder km-beperking op de accu, het feit dat je voor 2eur/100km kunt rijden en dat onderhoud zoiezo minder duur zal zijn maakt het echt wel een winnaar.

Ook nog niet gevonden of er adaptieve cruisecontrol op zit..
        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Op het autosalon vertelden ze mij dat ze met uitgeruste vrachtwagens tot bij de klant rijden om onderhoud of herstellingen te doen. En als het nodig is brengen ze een vervangwagen mee. Dat is pas service! Een dealer in je buurt heb je dus niet meer nodig.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Op het autosalon vertelden ze mij dat ze met uitgeruste vrachtwagens tot bij de klant rijden om onderhoud of herstellingen te doen. En als het nodig is brengen ze een vervangwagen mee. Dat is pas service! Een dealer in je buurt heb je dus niet meer nodig.
            Echt ? WOW! Wij gingen er vanuit dat we nog altijd naar de dealer moesten, daarom dat we ons beetje weerhouden aan de Tesla. Maar dit verandert de zaak. Eens zien op hun site !
            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Prijs is geen criterium?
              Of kosten deze alle 3 exact even veel?
              2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                Prijs is geen criterium?
                Of kosten deze alle 3 exact even veel?
                het verschil is minimaal. Ghibli de goedkoopste, Tesla de duurste (78.500-91.000). Jag is 84k (saloncondities, 12k korting, excl. dealerkorting) Bij Maser is er gezegd dat er geen korting gegeven gaat worden omdat ze exclusiever willen zijn enzo. Tot ze hoorde dat Jag 12k korting gaf. Dan gaven ze plots al 3k korting excl. dealerkorting. Tesla gaf geen salonkorting, misschien wel beetje dealerkorting. Is pak duurder dus als de andere maar als je dan ziet naar de dagelijkse kosten vlakt het wel af.
                Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                  Zal een nieuwe worden ofwel eentje met zeer weinig km's, dus waarschijnlijk '13 model dan als het de Jag zou worden. Heeft deze ook nog die problemen ? Ook is het ons opgevallen dat 2e hands zo een jag echt weinig kost. zelf met minder dan 20k op de teller van '13 is de prijs nog vaak maar de helft van de nieuwprijs .. In Gent staat er zo eentje ..
                  Lijkt me dat de eerdere modellen meer last hebben van die problemen/kinderziektes. Meestal zijn het eigenaars van eentje met bouwjaar 2011/2012 die deze problemen melden en het merendeel hebben er na een 2 terugroepacties in 2011/2012 geen last meer van. Dus de modellen van 2013/2014 zouden er in principe die kinderziektes niet meer mogen vertonen.

Deze XJ in Gent bedoel je zeker: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...106452&asrc=st
                  Die handelaar heeft meestal goed geprijsde exemplaren staan. Vroeger ook veel Audi's aan 'scherpe' prijzen.

Als Jaguar-liefhebber, zou ik hier desalniettemin voor de Tesla kiezen .
                  "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Gisteren in de Maserati gezeten op het autosalon, en zou direct mijn keuze zijn

Comment

het verschil is minimaal. Ghibli de goedkoopste, Tesla de duurste (78.500-91.000). Jag is 84k (saloncondities, 12k korting, excl. dealerkorting) Bij Maser is er gezegd dat er geen korting gegeven gaat worden omdat ze exclusiever willen zijn enzo. Tot ze hoorde dat Jag 12k korting gaf. Dan gaven ze plots al 3k korting excl. dealerkorting. Tesla gaf geen salonkorting, misschien wel beetje dealerkorting. Is pak duurder dus als de andere maar als je dan ziet naar de dagelijkse kosten vlakt het wel af.
                      Een Tesla naar mijn zin kost 120k euro.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                        Lijkt me dat de eerdere modellen meer last hebben van die problemen/kinderziektes. Meestal zijn het eigenaars van eentje met bouwjaar 2011/2012 die deze problemen melden en het merendeel hebben er na een 2 terugroepacties in 2011/2012 geen last meer van. Dus de modellen van 2013/2014 zouden er in principe die kinderziektes niet meer mogen vertonen.

Deze XJ in Gent bedoel je zeker: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...106452&asrc=st
                        Die handelaar heeft meestal goed geprijsde exemplaren staan. Vroeger ook veel Audi's aan 'scherpe' prijzen.

Als Jaguar-liefhebber, zou ik hier desalniettemin voor de Tesla kiezen .
                        Ja die wagen, alleen heeft m'n vader liever de kleur 'caviar'. Het 11/12 model zou zoiezo al afvallen, ook al omdat die de zalige 8-traps missen van ZF.
                        Is dit een goede handelaar of weet je daar niks van ? Prijs is wel zeer scherp uiteraard..

Een Tesla naar mijn zin kost 120k euro.
                        Heh? Full option 85+ performance zeker?
                        De gewone 85 kWh is al meer dan genoeg en full option is ook niet nodig.
                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Ja die wagen, alleen heeft m'n vader liever de kleur 'caviar'. Het 11/12 model zou zoiezo al afvallen, ook al omdat die de zalige 8-traps missen van ZF.
                          Is dit een goede handelaar of weet je daar niks van ? Prijs is wel zeer scherp uiteraard..
                          Caviar is een prachtige variërende kleur. Al in het echt gezien op de XJ en staat 'm zeer goed.

Handelaar ken ik niet, maar is hier wel eens op het forum eerder gepasseerd toen ie die 'goedkope' Audi's te koop had staan. Ik meen mij te herinneren dat een lid verklaarde dat deze handelaar uit Spanje die wagens opkocht aan lage prijs door de sterke impact van de financiële crisis daar.

Voor jonge tweedehands Jag XJ's misschien ook eens in Duitsland kijken. Aanbod zal wat groter zijn. Jaguar Trier net over de grens bijvoorbeeld.
                          "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk Berichten
                            Altijd eigenlijk over een 1e model... binnen een jaartje of 5 zie ik alle kinderziektes er wel uitgaan en zeker het overwegen waard!
                            Tesla heeft al wel de nodige ervaring dank zij hun roadster.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

AMB heeft zeker geen slechte naam. Is een parallelimporteur die vooral nieuwe en heel jonge wagens verkoopt waar dus nog fabrieksgarantie op zit. In principe heb je er maar 1 keer mee te maken en da's bij aankoop.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

Ook nog niet gevonden of er adaptieve cruisecontrol op zit..
                                Voor zover ik het lees, zit het er nu niet op. Zal wel voorzien worden (al dan niet als optie) binnen de komende 6 maanden voor nieuwe reservaties/bestellingen.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Tesla heeft al wel de nodige ervaring dank zij hun roadster.
                                  Er zijn wel al een aantal Model S'en in brand gevlogen na een ongeval. Akkoord dat dit ook bij andere wagens kan gebeuren maar wanneer de onderkant tjokvol lithium-ion zit heb je natuurlijk wel meer kans. 'Incidenten' worden meestal weggelachen (behalve door de betrokkenen uiteraard) en volgens Tesla is er nooit iets aan de hand maar toch...
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

Echt ? WOW! Wij gingen er vanuit dat we nog altijd naar de dealer moesten, daarom dat we ons beetje weerhouden aan de Tesla. Maar dit verandert de zaak. Eens zien op hun site !
                                    Klopt hoor, is uitgebreid terug te vinden op hun .com-site.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Er zijn wel al een aantal Model S'en in brand gevlogen na een ongeval. Akkoord dat dit ook bij andere wagens kan gebeuren maar wanneer de onderkant tjokvol lithium-ion zit heb je natuurlijk wel meer kans. 'Incidenten' worden meestal weggelachen (behalve door de betrokkenen uiteraard) en volgens Tesla is er nooit iets aan de hand maar toch...
                                      Tja, wat wil je? Er zal al wel eens ééntje tussen zitten waar wat mis mee is. Zo iets moet natuurlijk in de media weer uitvergroot worden. Precies of er bij de grote en minder grote merken geen wereldwijde terugroepacties zijn...
                                      Ik zou hem daar alvast niet voor laten staan. Heb er ook lange tijd over nagedacht maar de aankoopprijs ligt me veel te hoog. Kostprijs per km zou voor hier dan wel weer zeer interessant zijn natuurlijk maar we zitten voor het ogenblik met een gemiddelde van +380km/dag op jaarbasis en denk dat het nu voor ons niet echt het moment is.

Comment

Da's waar maar de bouwstructuur zorgt hoe dan ook voor extra kwetsbaarheid op dat vlak0

Volgens mij gaan die plug-ins in de toekomst ook nog zwaar afslaan in prijs.
                                        Hoe je t ook draait of keert, de autonomie hangt af van de kracht (en dus hoeveelheid) batterijen en net daar zit technologisch nog heel veel rek op.
                                        Er is momenteel nog erg weinig concurrentie in dit segment en zolang de vraag hoger ligt dan de productiecapaciteit kunnen die mannen vragen wat ze willen.
                                        In deze prijsklasse ben ik dan ook liever een volger dan een early adopter.
                                        Echt 'mooi' vind ik zo'n Model S ook niet maar da's puur persoonlijk.
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Da's waar maar de bouwstructuur zorgt hoe dan ook voor extra kwetsbaarheid op dat vlak0

Volgens mij gaan die plug-ins in de toekomst ook nog zwaar afslaan in prijs.
                                          Hoe je t ook draait of keert, de autonomie hangt af van de kracht (en dus hoeveelheid) batterijen en net daar zit technologisch nog heel veel rek op.
                                          Er is momenteel nog erg weinig concurrentie in dit segment en zolang de vraag hoger ligt dan de productiecapaciteit kunnen die mannen vragen wat ze willen.
                                          In deze prijsklasse ben ik dan ook liever een volger dan een early adopter.
                                          Echt 'mooi' vind ik zo'n Model S ook niet maar da's puur persoonlijk.
                                          Vrijdagavond stak er mij nog ééntje op de Boomsesteenweg voorbij, op Nederlandse nummerplaat in de gietende regen. Ik had hem eerst niet herkent in mijn achteruitkijkspiegel maar toen ie me inhaalde herkende we hem wel. Blijft een prachtige verschijning met zijn contouren en zijn derde "lichtbar" onder zijn daklijn.
                                          De man die er met reed was waarschijnlijk wel in een euforie want regelmatig gebruikte hij zijn richtingaanwijzers niet, CC waarschijnlijk nog niet gevonden op zijn flatscreen en was een behoorlijke "remmen-trapper"

Comment

Working...
                                          X