Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XJ 3.0D, Maserati Ghibli Diesel, Tesla Model S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Tja, wat wil je? Er zal al wel eens ééntje tussen zitten waar wat mis mee is. Zo iets moet natuurlijk in de media weer uitvergroot worden. Precies of er bij de grote en minder grote merken geen wereldwijde terugroepacties zijn...
    Ik heb er onlangs ook eens een paar (Amerikaanse) fora op nagelezen en ik heb toch ook de indruk dat er een heel aantal 'bashers' proberen om het Tesla succes uit jaloezie te beknotten... Typisch, doet me denken aan de 'gaspedaal affaire' bij Toyota die achteraf natuurlijk pure nonsens bleek te zijn.
    Er zouden heel wat meer ondernemers mogen zijn met de durf van Elon Musk...

Comment

Als Automotive ingenieur in wording moet ik zeggen dat ik bij het lezen van verslagen en stages enkel en alleen kan afleiden dat auto's de dag van vandaag minder grondig getest worden dan vroeger. Er komt nog snel een nieuwe feature bij die niet getest word of iets dergelijks. Hierdoor hebben ALLE fabrikanten wel probleempjes.
      Ik heb ook al een paar Jag's in brand zien vliegen hoor. Van de maser weet ik nog niks want die is nog maar net uit, maar dat die eens in de fik zal vliegen of kwaliteitissues zal hebben zal me niet verbazen. En die tesla's die in de fik zijn gevlogen deden dat ook niet onder normale omstandigheden hé
      Toen we bij Jag zeiden dat we ook nog naar Tesla gingen zien werd die verkoper lijkbleek en zei dat we zeker nog korting zouden krijgen bij de dealer denk dat we niet de eerste zijn dus met deze keuze
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
        Er zijn wel al een aantal Model S'en in brand gevlogen na een ongeval. Akkoord dat dit ook bij andere wagens kan gebeuren maar wanneer de onderkant tjokvol lithium-ion zit heb je natuurlijk wel meer kans. 'Incidenten' worden meestal weggelachen (behalve door de betrokkenen uiteraard) en volgens Tesla is er nooit iets aan de hand maar toch...
        die batterijen zijn 1 van de aller gevaarlijkste cargo materialen de we tegenkomen om op vliegtuigen te steken en kleine schokken kunnen capaciteit al ferm verkleinen als dan al niet beginnen te verhitten.
        de boeing 787 heeft ook enorm veel problemen met die batterijen trouwens.
        kzie zoiets liever niet in grote hoeveelheden in een auto die geen daily checks krijgt en minder safety systems heeft dan een vliegtuig
        lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          Als Automotive ingenieur in wording moet ik zeggen dat ik bij het lezen van verslagen en stages enkel en alleen kan afleiden dat auto's de dag van vandaag minder grondig getest worden dan vroeger. Er komt nog snel een nieuwe feature bij die niet getest word of iets dergelijks. Hierdoor hebben ALLE fabrikanten wel probleempjes.
          Ik heb ook al een paar Jag's in brand zien vliegen hoor. Van de maser weet ik nog niks want die is nog maar net uit, maar dat die eens in de fik zal vliegen of kwaliteitissues zal hebben zal me niet verbazen. En die tesla's die in de fik zijn gevlogen deden dat ook niet onder normale omstandigheden hé
          Toen we bij Jag zeiden dat we ook nog naar Tesla gingen zien werd die verkoper lijkbleek en zei dat we zeker nog korting zouden krijgen bij de dealer denk dat we niet de eerste zijn dus met deze keuze
          Als automotive engineer met ervaring kan ik je zeggen dat tegenwoordig de auto's vééél grondiger getest worden dan een paar jaar geleden.
          En dat zie je ook. De betrouwbaarheidscijfers gaan stevig omhoog, en er zijn nu merken die langer garantie geven.
          Zonder testen kan je dat niet doen.

Kampioenen in testtijd zijn vooral de 4 grote duitse merken. Ford, Opel, de franse, engelse en italiaanse merken zijn sneller tevreden.
          Van de Japanners weet ik dat ze liever een launch uitstellen dan problemen krijgen.

Daarenboven zijn er nu strengere ISO normen wat betreft de vrijgave van veiligheidssystemen. Ook dat leidt tot meer testen!

Verder kan ik u meedelen dat in de categorie waar je nu aan het shoppen bent, je de beste, comfortabelste en meest vooruitstrevende auto enkel kan vinden bij Mercedes, en dat is de S-klasse.
          Dat je uw keuze laat afhangen van het feit dat je een glas cola krijgt op het salon of niet zegt veel... En een echt goede verkoper zit in zijn garage, niet op het salon tussen de toeristen en would-be kopers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Als automotive engineer met ervaring kan ik je zeggen dat tegenwoordig de auto's vééél grondiger getest worden dan een paar jaar geleden.
            Verder kan ik u meedelen dat in de categorie waar je nu aan het shoppen bent, je de beste, comfortabelste en meest vooruitstrevende auto enkel kan vinden bij Mercedes, en dat is de S-klasse.
            Dat je uw keuze laat afhangen van het feit dat je een glas cola krijgt op het salon of niet zegt veel... En een echt goede verkoper zit in zijn garage, niet op het salon tussen de toeristen en would-be kopers.
            Kan ik alleen maar beamen. Zoals reeds meermaals... als je er dagelijks mee rijdt, wil je niets anders meer.
            Ik heb ook voor de keuze Jaguar XJ en Mercedes S gestaan vorig jaar. Tot op vandaag blij van mijn keuze.

Heb liever dat ze hun geld in onderzoek en ontwikkeling steken dan in een glas Cola op het autosalon.
            Last edited by Iridium; 20/01/2014, 15:11.
            IRIDIUM
            Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
            Helderzienden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Dat je uw keuze laat afhangen van het feit dat je een glas cola krijgt op het salon of niet zegt veel...
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
                Heb liever dat ze hun geld in onderzoek en ontwikkeling steken dan in een glas Cola op het autosalon.
                Ik ook ! 't Zou anders nogal een duur glas Cola worden, vrees ik

Comment

t'ja als de aankoop via een vennootschap verloopt dan is het kostenplaatje van de Tesla de helft tov van de alternatieven.
                  Dat vertelde m'n boekhouder een week geleden toch.

En dan de rijervaring van een Model S : echt iets heel erg apart (zeker met de performance versie)

Je moet natuurlijk 100 K euro in de schuif hebben liggen voor dit topmodel....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konalight Bekijk Berichten
                    t'ja als de aankoop via een vennootschap verloopt dan is het kostenplaatje van de Tesla de helft tov van de alternatieven.
                    Dat vertelde m'n boekhouder een week geleden toch.

En dan de rijervaring van een Model S : echt iets heel erg apart (zeker met de performance versie)

Je moet natuurlijk 100 K euro in de schuif hebben liggen voor dit topmodel....
                    Dat is natuurlijk afhankelijk wat je als alternatieven bekijkt

Dat het een mooi aanbod is door onze fiscaliteit is zeker, anders vrees ik dat ze ze niet aan de straatstenen zouden kwijt geraken aan de prijzen die ze hanteren. Hoe leuk ik ze ook vind, ze zijn zonder die fiscale voordelen absoluut hun prijs niet waard in mijn ogen.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Vandaag de Maser gereden met m'n vader. Denk niet dat deze het gaat worden.
                      Het is een mooi alternatief voor de huidige premium merken maar hier en daar schiet hij wel te kort kwalitatief.
                      Mooie sound, zalige wegligging (iets te hard voor m'n vader, maar met Skyhook ophanging misschien beter?). Zetels zitten goed en op de motor/versnellingsbak is eigenlijk niks aan te merken.
                      Het is jammer dat de dealer in Antwerpen is. Dat is eigenlijk te ver op deze moment. Je auto binnendoen en hiervoor 25 min rijden...
                      Ook wat kwalitatieve minpunten:
                      3e remlicht dat loszit,
                      navigatiesysteem dat traag en onhandig is,
                      de 'pook' voor de pinkers voelt echt overdreven goedkoop aan.
                      Met andere woorden een echte italiaan. Prachtig en vol karakter, maar laat hier en daar puntjes vallen.
                      Als de dealer dichterbij was geweest had m'n vader hem misschien nog overwogen ..

Volgende testrit zal waarschijnlijk de Jag worden en hierna de Tesla.

En het topmodel van Tesla is zeker z'n prijs wél waard. Met die specs zit je gewoon in M5 territorium. Voor ons is deze ook een beetje onzinnig. De 85 kWh is meer als voldoende snel (5,6 sec). de enige reden waarom we niet voor de 60 kWh zouden gaan is de beperktere autonomie ( bij 85 en 85+ is deze dezelfde) en beperktere garantie op de batterijen.
                      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Als de Maser al afvalt... toch niet eens gaan rijden met een Lexus GS 450h van 345pk en 139 g CO2?

Comment

Het is jammer dat de dealer in Antwerpen is. Dat is eigenlijk te ver op deze moment. Je auto binnendoen en hiervoor 25 min rijden...
                          Pardon?
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Pardon?
                            Wat?
                            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Vandaag de Maser gereden met m'n vader. Denk niet dat deze het gaat worden.
                              Het is een mooi alternatief voor de huidige premium merken maar hier en daar schiet hij wel te kort kwalitatief.
                              Mooie sound, zalige wegligging (iets te hard voor m'n vader, maar met Skyhook ophanging misschien beter?). Zetels zitten goed en op de motor/versnellingsbak is eigenlijk niks aan te merken.
                              Ook wat kwalitatieve minpunten:
                              3e remlicht dat loszit,
                              navigatiesysteem dat traag en onhandig is,
                              de 'pook' voor de pinkers voelt echt overdreven goedkoop aan.
                              Met andere woorden een echte italiaan. Prachtig en vol karakter, maar laat hier en daar puntjes vallen.
                              Als de dealer dichterbij was geweest had m'n vader hem misschien nog overwogen ..

Volgende testrit zal waarschijnlijk de Jag worden en hierna de Tesla.

En het topmodel van Tesla is zeker z'n prijs wél waard. Met die specs zit je gewoon in M5 territorium. Voor ons is deze ook een beetje onzinnig. De 85 kWh is meer als voldoende snel (5,6 sec). de enige reden waarom we niet voor de 60 kWh zouden gaan is de beperktere autonomie ( bij 85 en 85+ is deze dezelfde) en beperktere garantie op de batterijen.
                              Lees eens wat JoeNe schrijft in het Tesla topic, hij heeft een 2-tal maand geleden zijn Passat 3.2 FSI vervangen door een Tesla S. Met zo een wagen heb je gewoon een andere benadering van auto rijden en die komt gewoon vanzelf, daarom mag je je volgens mij niet blindstaren op die cijfers. Want dat snel rijden is leuk voor een demonstratietje te geven aan vrienden van wat het kan, maar de grote fun van een Tesla S zit uiteindelijk toch ergens anders.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Lees eens wat JoeNe schrijft in het Tesla topic, hij heeft een 2-tal maand geleden zijn Passat 3.2 FSI vervangen door een Tesla S. Met zo een wagen heb je gewoon een andere benadering van auto rijden en die komt gewoon vanzelf, daarom mag je je volgens mij niet blindstaren op die cijfers. Want dat snel rijden is leuk voor een demonstratietje te geven aan vrienden van wat het kan, maar de grote fun van een Tesla S zit uiteindelijk toch ergens anders.
                                Wist niet dat hier iemand zat met een Tesla. Thanks !
                                Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Je meent het echt dat 25 min. naar de garage te ver is?
                                  2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                    Je meent het echt dat 25 min. naar de garage te ver is?
                                    Voor m'n vader allesinds wel. Tesla komen ze aan de deur halen en de Jag garage is 5 minuten rijden.
                                    En denk dat die 25min nog optimistisch is. Ik wil wel eens zien hoe lang je er over doet van Sint-Niklaas naar Wijnegem. Zal een dik halfuurtje zijn als er geen file is. (bijna nooit dus)
                                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

De ghibli valt toch zwaar tegen irl tegenover de tesla die kwa interieur en bouwkwaliteit duidelijk superieur is.

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                        De ghibli valt toch zwaar tegen irl tegenover de tesla die kwa interieur en bouwkwaliteit duidelijk superieur is.

Mwoa, De jag vind ik qua interieurkwaliteit toch wel nog beter dan de Tesla. Ghibli hinkt idd wat achterop..
                                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Hinkt wat achterop?
                                          Lol
                                          Het derde stoplicht danst op en neer als je de koffer sluit!

Neen, Maserati's maken een Super sound en raken een gevoelige snaar, maar vertrouwen scheppen ze toch niet.

Comment

Working...
                                          X