Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke "goedkope" suv?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke "goedkope" suv?

Aangezien we al wat ouder worden, en lage instappen al wat moeilijker worden, zij we op zoek naar een wagen met een hogere instap. Aangezien we met een superuitgeruste Volvo V70 rijden, willen we toch een beetje extraatjes ook op de nieuwe wagen.

Heb de keuze weten te beperken tot volgende 4 wagens.

Hyundai I35
    Kia Sportage
    De nieuwe Nissan Qashqai
    Mazda CX-5

Prijzen voor de Nissan topmodel(Tecna) maar wel maar met de1.2 benzine, komt op ongeveer 27K volgens de Nissan website, maar ik veronderstel dat daar nog wel iets af te krijgen is. Dus laat ons zeggen dat we niet boven de 30K willen gaan.
    46
    Hyundai IX35
    10,87%
    5
    Kia Sportage
    15,22%
    7
    Nissan Qashqai
    17,39%
    8
    Mazda CX-5
    56,52%
    26

The poll is expired.

Heb al veel goeds gehoord over de Mazda. Schijnt heel leuk te rijden ook.
    Is het allemaal benzine of welke motor ga je kiezen ?
    De nieuwe Nissan heb ik nog niet gezien of ingezeten. Maar ziet er wel héél mooi uit.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Een 1.2 benzine in een SUV?
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
        Heb al veel goeds gehoord over de Mazda. Schijnt heel leuk te rijden ook.
        Is het allemaal benzine of welke motor ga je kiezen ?
        De nieuwe Nissan heb ik nog niet gezien of ingezeten. Maar ziet er wel héél mooi uit.
        Aangezien we 2 auto's wegdoen en er 1tje kopen, zal hij redelijk wat KM's doen op jaarbasis( schat zo rond de 30k) dus ik weet niet of een benzine nog verantwoord is. Aan de andere kant is er natuurlijk het prijsverschil tussen benzine en diesel in aankoopprijs van de auto zelf. Voor de zelfde Nissan die boven vernoemde zou ik met Diesel al bijna 3000 euro duurder uitkomen. Met het huidige prijsverschil aan de pomp moet ik toch al redelijk wat km's doen om die 3000 euro terug te verdienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Een 1.2 benzine in een SUV?
          Schijnt voldoende snedig te zijn. Heeft 115 pk, schijnt alleen onder de 2500 toeren wat moeite te hebben, eens daarboven gaat het vlotter vooruit. Zoals ik al zei zijn we al wat ouder, dus wij hoeven gee 200pk te hebben. Wel wat meer rijgemak

Comment

Met 30k/jaar zou ik toch voor een diesel gaan, zeker in een SUV, Zo'n type wagen moet een hoog koppel hebben, je zit niet alleen met het gewicht op zich maar ook met de stroomlijn. Dat 1.2 motortje zal het misschien allemaal ook wel trekken maar toch.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Met 30k/jaar zou ik toch voor een diesel gaan, zeker in een SUV, Zo'n type wagen moet een hoog koppel hebben, je zit niet alleen met het gewicht op zich maar ook met de stroomlijn. Dat 1.2 motortje zal het misschien allemaal ook wel trekken maar toch.
              Absoluut diesel

1 voorstel Honda CRV 1.6 diesel 120 pk relatief snel en zuinig, volgens mij beste 1.6 diesel op de markt

Comment

Als een "oude" nissan goed genoeg is dan kan je daar wel wat korting op krijgen. Zijn wel uit stok te krijgen. Vader heeft een 1.6 diesel in top uitvoering voor een 19 900 juist besteld.
                Ik heb juist offerte laten maken voor een +2 1.6benzine in 360 uitvoering kost een 19 726.

Nieuwe ziet er wel een pak beter uit.
                Met de cx-5 test gereden en ziet er wel goed uit en rijdt goed. 1 in active uitvoering +metaalkleur+sensoren achter komt op een 23 000 wel in benzine.

Comment

Voor mij de CX-5 op nr.1

Maar de Honda CRV is ook een goede keuze in z'n klasse.

En toen ik de openingspost las (goedkope SUV) dacht ik meteen aan een Dacia Duster.

Comment

Bij het lezen van de titel dacht ik ook meteen aan een Dacia Duster.

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.
                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
                      Als een "oude" nissan goed genoeg is dan kan je daar wel wat korting op krijgen. Zijn wel uit stok te krijgen. Vader heeft een 1.6 diesel in top uitvoering voor een 19 900 juist besteld.
                      Ik heb juist offerte laten maken voor een +2 1.6benzine in 360 uitvoering kost een 19 726.

Nieuwe ziet er wel een pak beter uit.
                      Met de cx-5 test gereden en ziet er wel goed uit en rijdt goed. 1 in active uitvoering +metaalkleur+sensoren achter komt op een 23 000 wel in benzine.
                      De "oude" nissan heb ik ook al bekeken. Nu ga ik wel te werk op de info die ik op de website vind, maar ik kom tot de conclusie dat de oude topuitvoering duurder is dan de topuitvoering van de nieuwe,terwijl deze laatste toch wel meer moderne snufjes heeft.

Comment

Al naar een Tiguan gekeken?

Comment

Goedkoop lijkt me Dacia Duster.
                          truth is in the eye of the beholder

Comment

Goedkoop staat tussen aanhalingstekens... dus relatief goedkoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                              Goedkoop lijkt me Dacia Duster.
                              Daar was mijn vriendin ook over bezig. Ik wil geen afbraak doen aan Dacia, doch dit staat voorlopig toch niet op dezelfde hoogte qua afwerking dan de andere in dit draadje genoemde wagens. Alhoewel ze er wel op vooruit gegaan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                                Daar was mijn vriendin ook over bezig. Ik wil geen afbraak doen aan Dacia, doch dit staat voorlopig toch niet op dezelfde hoogte qua afwerking dan de andere in dit draadje genoemde wagens. Alhoewel ze er wel op vooruit gegaan zijn.
                                Ikzelf rij met een CX-5 diesel maar een 2.2 liter motor is imo te zwaar voor dagdagelijks gebruik. Zelf zou ik voor Nissan in een 1.6D gaan.

Comment

2.2L viercilinderke te zwaar??? Moet niet veel zotter worden hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    2.2L viercilinderke te zwaar??? Moet niet veel zotter worden hier.
                                    Weet wel, maar stel, je hebt keuze tussen een 1.6, 2.0 of 2.2 diesel bij aankoop als privaat persoon van een SUV, welke motorisatie draagt je voorkeur weg? (zelfs wonende in Vlaanderen)

Comment

De 2.2L natuurlijk. Veel romiger, wsl geen turbogat onder de 2000 toeren en een gelijkaardig verbruik omdat zo'n 1.6L minder reserves heeft. Dan maakt die 80 of 150€/jaar verschil in verkeersbelasting ook niet uit.

Comment

Ik zou ook de 2.2 kiezen... Heb in mijn geval een 2.0 diesel, mocht een 3.0 verkrijgbaar zijn in m'n nieuw bestelde wagen zou ik eerder die doen.

Comment

Working...
                                        X