Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke "goedkope" suv?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    De 2.2L natuurlijk. Veel romiger, wsl geen turbogat onder de 2000 toeren en een gelijkaardig verbruik omdat zo'n 1.6L minder reserves heeft. Dan maakt die 80 of 150€/jaar verschil in verkeersbelasting ook niet uit.
    Ik niet, zelfs niet als autoliefhebber ( misschien psychologish, maar cilinderinhoud hoger dan 2 liter wringt ) Nu in ieder geval ivm de Mazda CX-5, een aanbod/keuzemogelijkheid van een lichtere dieselmotor zou het merk/model geen kwaad doen, denk ik toch.
    truth is in the eye of the beholder

Comment

waarom moet het een SUV zijn?
      lets have some more member berries

Comment

Tiguan no doubt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
          Tiguan no doubt...
          Boring!
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            waarom moet het een SUV zijn?
            Je kunt mss. eens de openingspost lezen
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Je kunt mss. eens de openingspost lezen
              daar staat dat hij een hogere instap wil! sinds wanneer is een SUV dan je enige optie?

Comment

Boring ? Maybe maar veel kwaliteit voor weinig geld. Ben vandaag op het salon in alle qashqai, sorento, sportages en soortgelijke gaan zitten, wel geen enkele voelt zo lekker aan als de tiguan. X3 ook dik oke maar niet betaalbaar. Mazda cx of hoe noemt ie zit ook lekker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  daar staat dat hij een hogere instap wil! sinds wanneer is een SUV dan je enige optie?
                  welke heb jij dan in gedachten?

Comment

hangt er van af wat je allemaal verwacht behalve de hoge instap natuurlijk maar je hebt ook nog de type auto's zoals de mercedes B, VW golf up etc
                    hoe breder de keuze van auto's hoe meer kans je vind wat je wil tegen de juiste prijs

Comment

Ja sorry hoor dat noem ik geen 'hoge instap', dan kun je een Sandero Stepway ook 'hoge instap' noemen.
                      Akkoord dat de segmenten wat dooreen lopen maar met het lijstje erbij is me toch vrij duidelijk dat topicstarter voor een middelgrote SUV gaat.
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

En de forester, 4008 of de koleos?

In jouw selectie vind ik de cx5 de knapste.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

en waarom niet bij Volvo blijven?

Comment

Volgens mij heeft Volvo voor 30k geen hoge instap.....

De nieuwe QQ ziet er idd wel aardig uit (op tv toch ) , misschien moet je maar eens met je favorieten gaan rijden , zo kom je veel meer te weten dan enkel zitten/kijken ?

Persoonlijk zou ik voor diesel gaan met 30.000km/jaar , daarstraks nog in het nieuws : 3€ verschil per 100 km tegenover benzine .....op +- 3.5 jaar is de meerprijs eruit en doe je enkel winst . ( ik ken natuurlijk niet de prijzen aan de pomp voor de komende jaren )

1.6 Diesel lijkt mij ook voldoende , al zal een 2-liter uiteraard comfortabeler rijden en mogelijk hetzelfde verbruik handhaven . ( hoewel ik toch denk dat de 1.6 zuiniger zal zijn )

Als je een trekhaak bij je opties rekent , dan zou ik zeker voor de 2-liter gaan...en dan kan je weer gaan kijken naar de Mazda.....

Een auto is vooral een gevoelskwestie , in mijn specifiek geval voelde ik me beter in een GSIII dan in een Citroën C8 ( te plomp ) of bvb een Opel Zafira ( kleinere koffer ) , terwijl de Zafira toch groter oogt en een duidelijk hogere zit heeft dan de Renault.

Comment

Na lang met verschillende Fords te hebben gereden en een full option Mondeo Clipper te rijden, zelfs met sportkit en alles wat je maar kunt opnoemen had ik behoefte aan een auto met 'hogere instap'. Mijn eerste keuze was de Ford Kuga, wat viel dit tegen! Uiteindelijk kochten we een Kia Sportage 20 Crdi Sense+, full options, alle toeters en bellen .... Wel we konden geen betere, betaalbare, keuze maken. De auto is knap, ruim, gebruiksvriendelijk, zuinig, hoog rijconfort, stil en bovendien 7 jaar Garantie (of 150000 km).
                              Last edited by ; 20/01/2014, 22:47.

Comment

Voor mij de nieuwe Qashqai, CX5 zijn motor is veroudert hoe je het ook draait of keert.
                                1.6dCi is gewoon de beste keuze omdat, een verbruik van 6liter per 100km is haalbaar, 230nm is meer dan genoeg koppel en trekkracht tot 1800kg is ook dik in orde.
                                Reken daar uw wegenbelasting bij en de keuze is snel gemaakt.
                                Nissan QQ driver.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                                  CX5 zijn motor is veroudert hoe je het ook draait of keert.
                                  Pardon?
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

nissan sowiso.

is de best rijdende kar tussen uw lijstje.

de tiguan is lelijk en duur en rijdt even en saai en steriel als de rest van de vw stal
                                    BMW X5 45e

Comment

Skoda Yeti?
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                                        Voor mij de nieuwe Qashqai, CX5 zijn motor is veroudert hoe je het ook draait of keert.
                                        1.6dCi is gewoon de beste keuze omdat, een verbruik van 6liter per 100km is haalbaar, 230nm is meer dan genoeg koppel en trekkracht tot 1800kg is ook dik in orde.
                                        Reken daar uw wegenbelasting bij en de keuze is snel gemaakt.
                                        320Nm zal juister zijn in dit geval...

Comment

Ik weet niet wat de prijzen gaan zijn, maar ik vind de nieuwe nissan xtrail die binnenkort uitkomt, op foto ook een schoonheid.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X