Oorspronkelijk geplaatst door jurbe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke "goedkope" suv?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk BerichtenVoor mij de nieuwe Qashqai, CX5 zijn motor is veroudert hoe je het ook draait of keert.
1.6dCi is gewoon de beste keuze omdat, een verbruik van 6liter per 100km is haalbaar, 230nm is meer dan genoeg koppel en trekkracht tot 1800kg is ook dik in orde.
Reken daar uw wegenbelasting bij en de keuze is snel gemaakt.
Jongens toch, het moet hier echt niet zotter gaan worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk BerichtenVoor mij de nieuwe Qashqai, CX5 zijn motor is veroudert hoe je het ook draait of keert.
1.6dCi is gewoon de beste keuze omdat, een verbruik van 6liter per 100km is haalbaar, 230nm is meer dan genoeg koppel en trekkracht tot 1800kg is ook dik in orde.
Reken daar uw wegenbelasting bij en de keuze is snel gemaakt.
Mijn keuze, De Mazda
Comment
-
-
En waarom idioot een 2.2 in een cross-over is gewoon te groot.
Laat mij maar als idioot door het leven gaan , maar een 1.6 liter is op zich beter.
Heb ook al met de Mazda gereden maar de qashqai is veel en veel beter, wat comfort , baanvastheid en stuurnauwkeurigheid betreft.
Ook de wegentaks van een 2.2 is idioot hoog t.o.v. 1.6 laat staan het verschil in prestaties.
En sorry het koppel is idd 320nm en niet 230nm!Last edited by jurbe; 24/01/2014, 09:58.Nissan QQ driver.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenLOL !!!
Spijtig dat hierdoor een topic verziekt wordt.
Ik heb op het autosalon de nieuwe Nissan kaskoe gezien en erin gezeten. Ik vind de buitenkant best leuk, maar de binnenkant viel mij persoonlijk tegen.
De CX5 is uitgekomen toen alles klaar was behalve het nieuwe multimediasysteem. Ze hebben er dan maar een halve oplossing ingestoken in combinatie met een systeem van TomTom.
Binnen zeer korte tijd zou de CX5 ook het nieuwe systeem uit de nieuwe mazda 3 krijgen.
Als je zo lang kan wachten zou ik in dit rijtje voor de CX5 gaan.
De motor is groot. Maar dat maakt in Vlaanderen amper uit. De compressie is zeer laag wat mede bijdraagt aan het hoge rendement. De motor wint niet voor niks prijzen en de CX5 is niet voor niks verkozen tot SUV van het jaar in veel landen. Enige nadeel, mazda is niet de goedkoopste.
Comment
-
Heb een Qasqai diesel gehad gedurende 4 jaar en rijd nu 1 jaar met een Mazda CX5 sport2.0 l benzine vermits men meer dan 25000km:jaar moet doen om profijt met een diesel te doen.Mijn ervaring is dat een Mazda toch van een hoger niveau is op alle niveau's: betrouwbaarheid, rijsensatie, service, uitstraling...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk BerichtenEn waarom idioot een 2.2 in een cross-over is gewoon te groot.
Laat mij maar als idioot door het leven gaan , maar een 1.6 liter is op zich beter.
Heb ook al met de Mazda gereden maar de qashqai is veel en veel beter, wat comfort , baanvastheid en stuurnauwkeurigheid betreft.
Ook de wegentaks van een 2.2 is idioot hoog t.o.v. 1.6 laat staan het verschil in prestaties.
En sorry het koppel is idd 320nm en niet 230nm!'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk BerichtenSchijnt voldoende snedig te zijn. Heeft 115 pk, schijnt alleen onder de 2500 toeren wat moeite te hebben, eens daarboven gaat het vlotter vooruit. Zoals ik al zei zijn we alwat ouder, dus wij hoeven gee 200pk te hebben. Wel wat meer rijgemak
2500, dat is ongeveer waar ten laatste zou willen opschakelen om het gewone verkeer te volgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenOnder de 2500 geen zak kunnen doen met je auto is geen rijgemak.
2500, dat is ongeveer waar ten laatste zou willen opschakelen om het gewone verkeer te volgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cascata Bekijk BerichtenDat begrijp ik niet, hoor. Met een diesel heb je een soepel, zuinig en veilig rijgedrag als je schakelt bij 2000 toeren, op het praktisch rijexamen wordt je daar immers ook op beoordeelt. Men noemt dit ecodriving.
Acemath zegt toch ook dat hij ten laatste op 2500 toeren naar een volgende versnelling wil schakelen.
Comment
-
tot nu toe enkel met de Sportage gereden van degene in het lijstje, en ik moet wel zeggen dat hij best wel meevalt. Beter dan ik had verwacht, afgaande op de pollresultaten? En is in het modeljaar 2014 in de Sense uitvoering' topuitvoering) net geen 30K. In een andere wagen gereden ook, de nieuwe Citroen Grand Picasso. Moet eerlijk zeggen dat hij me ook zeer bevalt. Maar ja, ik ben zot van het spacey dashboard, iets wat jammer genoeg ontbreekt in de SV's...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichtenik moet wel zeggen dat hij best wel meevalt. Beter dan ik had verwacht, afgaande op de pollresultaten?
Zo'n poll zegt enkel iets over de persoonlijke voorkeur van een paar mensen die toevallig jouw topic zien, maar geeft zelden een objectief beeld van de beste keuze voor jou. Daarvoor kan je het beste zelf goed rondkijken, vergelijken, testrijden, en onderhandelen bij de dealer 😉.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichtentot nu toe enkel met de Sportage gereden van degene in het lijstje, en ik moet wel zeggen dat hij best wel meevalt. Beter dan ik had verwacht, afgaande op de pollresultaten? En is in het modeljaar 2014 in de Sense uitvoering' topuitvoering) net geen 30K. In een andere wagen gereden ook, de nieuwe Citroen Grand Picasso. Moet eerlijk zeggen dat hij me ook zeer bevalt. Maar ja, ik ben zot van het spacey dashboard, iets wat jammer genoeg ontbreekt in de SV's...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment