Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke "goedkope" suv?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wij hebben hier in de VS reeds enkele maanden de CX-5 maar deze heeft wel een 2.5 met 184 pk. Prachtige wagen, goed afgewerkt, rijdt gelijk een gewone wagen, alhoewel ik moet zeggen dat de Ford Escape (Kuga in België) dit ook wel heeft. Enig minpuntje, vergeleken met de nieuwe Mazda 3, de navigatie is een beetje aan de oude kant, is van TomTom, doet zijn werk goed maar tja is iets achterhaald. In het 2015 model zou wel de nieuwe module zitten.
    Heb je vragen, shoot zou ik zeggen, maar als SUV heb je volgens mij geen betere dan de CX-5

Comment

Ga maar eens kijken en zeker rijden met de nieuwe Qashqai. Wij rijden momenteel met een Qashqai 1.5dCI van 2008, staan 93.000 km op. Hij is ingeruild voor een 1.2 DIG-T Benzine in Tekna uitvoering.
      Maar met ±30.000 km per jaar zoals je aanhaalt zou ik gaan voor de 1.5dCI, deze Renault motor heeft zijn diensten reeds bewezen en is aan de 6de generatie toe. Deze ligt bv. ook in de Mercedes A-klasse.
      Ik was 6 jaar geleden ook huiverig dat ze een 1.5 diesel in zo'n wagen staken, nu hetzelfde met die 1.2 benzine motor. Tot je ermee gereden hebt.
      Mijn tijd van eerst weg te zijn aan het licht is ook gedaan, en met allerhande camera's en trajectcontroles in het verschiet ga ik me toeleggen op "het nieuwe rijden".

Op het salon heb ik de vergelijkingen gemaakt, prijzen van de nieuwe Qashqai liggen supergoed, als je dan naar de ondertussen 'verouderde' concurrentie kijkt zoals KIA Sportage, Hyundai iX35, Mitsubishi ASX, Suzuki. Mazda CX-5 ben ik ook gaan bekijken, toont iets groter en robuster, tot ik het prijskaartje zag, 42.000 euro. waarschijnlijk wel full-option maar dat is de Qashqai Tekna ook, zeker met zijn veiligheidsuitrusting.

Comment

Heb ook een qasqai 1.5d gehad van 2007 tot 2012.Heb nu een cx5 sport awd en moet zeggen dat de mazda zeker de hogere prijs waard is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nismo Bekijk Berichten
          Mazda CX-5 ben ik ook gaan bekijken, toont iets groter en robuster, tot ik het prijskaartje zag, 42.000 euro. waarschijnlijk wel full-option maar dat is de Qashqai Tekna ook, zeker met zijn veiligheidsuitrusting.
          Zeker dat je niet verkeerd gekeken hebt? Want in de configurator kan ik, met alle accessoires en opties erbij, nooit aan 42.000 komen.
          In tegendeel, je moet echt in de accessoirelijst duiken om boven de 40k kunnen uit te komen.
          En dan heb je de 175pk diesel, automaat in sport-versie.

En de tekna komt dan qua uitrusting in de verste verre niet in de buurt van de CX-5.
          Dat kan ook niet aangezien Nissan zelf een 4000 duurde executive versie hebben.
          De Executive met 150pk kost 3000 euro minder dan de 175pk CX5.
          Maar die laatste is niet alleen sterker, ook veel ruimer.
          En persoonlijk vind ik hem veel mooier ook.
          Dus ik zou graag die 3000 euro (meer ook nog) extra geven om met een CX5 te rijden dan met een Renault Qashqai
          KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
            Zeker dat je niet verkeerd gekeken hebt? Want in de configurator kan ik, met alle accessoires en opties erbij, nooit aan 42.000 komen.
            In tegendeel, je moet echt in de accessoirelijst duiken om boven de 40k kunnen uit te komen.
            En dan heb je de 175pk diesel, automaat in sport-versie.

En de tekna komt dan qua uitrusting in de verste verre niet in de buurt van de CX-5.
            Dat kan ook niet aangezien Nissan zelf een 4000 duurde executive versie hebben.
            De Executive met 150pk kost 3000 euro minder dan de 175pk CX5.
            Maar die laatste is niet alleen sterker, ook veel ruimer.
            En persoonlijk vind ik hem veel mooier ook.
            Dus ik zou graag die 3000 euro (meer ook nog) extra geven om met een CX5 te rijden dan met een Renault Qashqai
            Ik denk dat je gekeken hebt naar de prijzen van de "oude" Qashqai J10, dewelke nog wel op de Nissan site staat maar niet meer leverbaar en gemaakt word.
            Die koste voor de Executive 2.0dCI 150pk All Mode (4x4) Automaat 34.100 euro.

In het nieuwe model Qashqai J11 is de duurste versie momenteel de 1.6dCI 130pk AllMode i4x4 en die komt op 32.890 euro of dezelfde uitvoering maar CVT/X-Tronic en zonder i4x4 voor 32.390 euro.
            Bij zijn de Tekna die nu veel beter uitgerust zijn, zeker qua veiligheidsuitrusting dan het vorige model. En voor dezelfde prijs kan je de Premier Edition krijgen, een exclusief genummerd model waar er maar 2007 van geproduceerd worden. Enkel verkrijgbaar in zwart met enkele chroomaccenten en lichtgrijs leder/alcantara interieur.
            Last edited by Nismo; 16/03/2014, 23:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nismo Bekijk Berichten
              In het nieuwe model Qashqai J11 is de duurste versie momenteel de 1.6dCI 130pk AllMode i4x4 en die komt op 32.890 euro of dezelfde uitvoering maar CVT/X-Tronic en zonder i4x4 voor 32.390 euro.
              Dan nog... 32980 euro in basisprijs voor de meest uitgeruste Nissan (zonder opties en accesoires) met 130pk en 36240 euro voor de meest uitgeruste CX5 (zonder opties en accesoires) met 175pk. Nogmaals... graag, indien mogelijk, die 3500 euro extra uitgeven voor een grotere auto met 45pk extra!
              KLIK |&| KLAK

Comment

Kan kloppen en het is natuurlijk iedereen zijn eigen smaak. Maar persoonlijk vind ik de Mazda CX-5 een te plompe auto, daarstraks nog de foto's bekeken (maak namelijk de brochures voor Mazda).
                Vind één Mazda model echt TOP en dat is de Mazda6. En "Renault Qashqai", heeft Madza in het verleden niet Ford opgevreeën en nu zijn ze bezig met de Italianen (Fiat).
                En 3500 euro extra uitgeven, tja dan kunnen wel bezig blijven, bv. naar LandRover Evoque gaan kijken dewelke op het salon voor 52.000 erbij stond of naar de Volvo XC60 voor tegen de 60.000.
                Denk dat verzekeringen en taksen misschien ook wel meetellen bij sommige mensen en dan vooral particulieren, niet iedereen is zelfstandige zodat je bijna alles kan inbrengen.

Bij mij heeft de doorslag gegeven om terug Qashqai te gaan rijden omdat ik het op het moment het meeste waar voor mijn geld krijg en ook de overnameprijs heeft natuurlijk een rol gespeeld.
                Als je na bijna 6 jaar en 94.000 bijna de helft terug krijgt, niet slecht denk ik voor een Japanner.

btw; ik kan bij de configurator op de Mazda site toch uitkomen op 42.219,18 euro, waarschijnlijk op het salon toch ook wel full-option met nog wat erbij van toebehoren.
                Last edited by Nismo; 18/03/2014, 21:59.

Comment

Je kan een Evoque kopen die erg mooi uitgerust is rond de 37000 Euro. basisuitvoering met daarbij een pakket (gps en zo). In die prijsklasse zou ik eerder daarvoor gaan.

Comment

Ik heb sinds enkele weken, de "vernieuwde" ix35 modeljaar 2014 en deze rijdt heerlijk comfortabel.
                    Ik heb ook de mazda cx5 geconfigureerd om aan dezelfde uitrusting te komen en de mazda was 5000 (!!) euro duurder dan de ix35, met alle kortingen en onderhandelingen eraf.
                    Ok toegegeven mazda was 150 pk tov ix35 116 pk.
                    Mazda verkeerstellingstaks is zeer weinig maar jaarlijkse tax ligt stukken hoger dan ix35.
                    Mazda rijd zeker dynamischer als hyundai maar de ix35 is als gezinsauto onovertreffelijk goed, ik race niet met een suv...
                    als ik dynamisch wil rijden pak ik wel even mijn vrouw haar auto. megane coupe.
                    Ik heb ook qashqai bekeken, zeer knappe wagen maar binnenkant is stukken kleiner dan de ix35 of cx5. En koffer is ook te klein voor ons. + als je een suv kiest dan moet het ook een suv zijn! => nieuwe qashqai lijkt meer op iets hogere hatchbak.

Comment

Working...
                    X