Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke gezinswagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • welke gezinswagen

    V50 wordt vervangen omdat we sinds een 5 maand niet meer de km doen voor een Diesel. We gaan opzoek naar iets groter en willen niet meer dan 25k uitgeven.
    Zijn in de running:

    - Peugeot 5008 1.6Vti (nog testrijden) offerte een 22 777 voor een active met leder navi en dergelijke (momenteel 50%korting op opties voor vrijberoep)
    - Citroen c4 grand picasso. Offerte nog laten maken. Rijdt zeer zacht maar is precies een boot. Hier wel de optie om 1.6thp te kiezen.
    -VW touran 1.2tsi. Reed oke. bergop soms wat terug schakelen. Zetels in trendline niet goed dus naar Highline en dan toch direct naar de 25-26k. Comfortline wordt niet meer gemaakt. 1.4 zou ik liever hebben maar wordt nog duurder.
    - S-max prijs laten maken voor 1.6 ecoboost titaniumstyle. nog niet gereden maar prijs direct naar de 28 000 dus lijkt me te duur.

    Ervaringen?
    Vti motor is deze ok?
    Thp motor?
    Ecoboost?

  • #2
    En een C-max of is dit te klein ? Persoonlijk vind ik de nieuwe Picasso wel mooi..
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #3
      Over de Touran. Comfortline is nooit ingevoerd in België, keuze van D'ieteren. Ik heb ook voor de Highline moeten kiezen omwille van de zetels. De enige reden om in de huidige markt terug voor een Touran te gaan zou de DSG zijn, zeker in combinatie met een 1.2 tsi.

      In deze lijst ontbreekt volgens mij nog wel wat, zoals een Zafira Tourer bijvoorbeeld.

      S-max is eigenlijk een klasse hoger.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #4
        Dan zou ik naar een grand-cmax gaan en deze vindt ik echt niet in proportie.
        S-max vind ik de mooiste maar is wel een pak geld erbij.
        touran reed ok je ziet wel dat dit model wat verouderd is. Picasso was zeer comfortabel.
        peugeot proberen dit weekend te rijden.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Over de Touran. Comfortline is nooit ingevoerd in België, keuze van D'ieteren. Ik heb ook voor de Highline moeten kiezen omwille van de zetels. De enige reden om in de huidige markt terug voor een Touran te gaan zou de DSG zijn, zeker in combinatie met een 1.2 tsi.

          In deze lijst ontbreekt volgens mij nog wel wat, zoals een Zafira Tourer bijvoorbeeld.

          S-max is eigenlijk een klasse hoger.
          Zafira zal het niet worden. Is puur persoonlijke smaak.
          S-max is klasse hoger omdat hij groter is?
          Grand picasso is toch niet veel kleiner denk ik.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
            Zafira zal het niet worden. Is puur persoonlijke smaak.
            S-max is klasse hoger omdat hij groter is?
            Grand picasso is toch niet veel kleiner denk ik.
            Touran is hopeloos veroudert in mijn ogen. De Grand Picasso bevalt mij ook wel, maar dat vind je dan blijkbaar een boot. De Zafira valt wat tussen de Grand Picasso en S-Max in. De S-Max is afgeleid van een wagen uit een klassen hoger dan de anderen in je lijstje, qua afwerking,opties, motoren, enz ... heeft die alles van een klasse hoger.

            Wat voor mij ook zeker in dat lijstje mag is de Mazda 5, is een onderschatte wagen in mijn ogen.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Touran is hopeloos veroudert in mijn ogen. De Grand Picasso bevalt mij ook wel, maar dat vind je dan blijkbaar een boot. De Zafira valt wat tussen de Grand Picasso en S-Max in. De S-Max is afgeleid van een wagen uit een klassen hoger dan de anderen in je lijstje, qua afwerking,opties, motoren, enz ... heeft die alles van een klasse hoger.

              Wat voor mij ook zeker in dat lijstje mag is de Mazda 5, is een onderschatte wagen in mijn ogen.
              Touran is zeker verouderd en dat merk je wel. materialen geluid tijdens het rijden op de autostrade. toch tegenover een c4. En hij is nog duur ook.
              C4 boot gevoel is misschien wennen.
              Met de mazda 6 en cx-5 gereden. De 5 nog niet.
              Voordeel van touran en 5008 is volgens mij wel dat ze nog wat kleiner-compacter zijn.
              Ik probeer nog eens bij andere garage een s-max te laten samenstellen.
              Iemand ervaring met vti of thp blokken?

              Comment


              • #8
                Een 1.2 TSI in de Touran, de 1.6 VTI in de 5008, dat lijkt me allemaal wat nipt?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                  Een 1.2 TSI in de Touran, de 1.6 VTI in de 5008, dat lijkt me allemaal wat nipt?
                  Dit dacht ik ook. De tsi rijdt eigenlijk zeer aangenaam. Je zal wel wat werk hebben met te schakelen maar is wel goed te doen. bergop in namen zal je het wel voelen maar voor ons zal hij wel voldoen denk ik. Rijden nu 1.6d in v50 en is voldoende. Als sneller wil neem ik de moto wel.
                  1.6 vti is einigste optie in 5008 in c4 kan thp ook maar kan ik nergens testrijden.
                  In 5008 is de thp wel in alle buurlanden te krijgen. Ik bekijk eventueel de piste nog om hem daar te bestellen. moest het de 5008 worden.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                    Een 1.2 TSI in de Touran, de 1.6 VTI in de 5008, dat lijkt me allemaal wat nipt?
                    Dat zeggen ze van mijn Touran ook, maar ik ga er zonder problemen mee op ski-verlof en dan staat er een grote dakkoffer op en zit er een paar honderd kilo materiaal in de koffer ... Er zijn daar 2 dingen van te zeggen, je kan het niet weten of het te doen is zonder het zelf te proberen en je moet niet in zo een wagen met een klein blokje stappen en verwachten dat het gaat presteren als een grote

                    Je moet alleen veel schakelen en daarvoor is mijn oplossing simpel, DSG7. Bij 150 op de snelweg zit ik nog netjes onder de 3000 toeren en al het schakelen dat nodig is om vlot mee te geraken doet dat ding voor mij.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Dat zeggen ze van mijn Touran ook, maar ik ga er zonder problemen mee op ski-verlof en dan staat er een grote dakkoffer op en zit er een paar honderd kilo materiaal in de koffer ... Er zijn daar 2 dingen van te zeggen, je kan het niet weten of het te doen is zonder het zelf te proberen en je moet niet in zo een wagen met een klein blokje stappen en verwachten dat het gaat presteren als een grote

                      Je moet alleen veel schakelen en daarvoor is mijn oplossing simpel, DSG7. Bij 150 op de snelweg zit ik nog netjes onder de 3000 toeren en al het schakelen dat nodig is om vlot mee te geraken doet dat ding voor mij.
                      OK, ik vroeg het mij maar af omdat deze zomer had meegemaakt dat een Touran 1.2tsi (Nederlander) mij wou voorbijsteken op een stuk bergop (ik reed 125 op CC) maar op een bepaald moment moest die echt 'lossen'. Nu niet dat mijn wagen een kanon is (zie onderschrift), maar het verwonderde mij toch. Ik geef wel toe dat ik eerder nog naar cilinderinhoud kijk dan concrete cijfers (vb. 2.0 110 pk > 1.4 120 pk).

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                        OK, ik vroeg het mij maar af omdat deze zomer had meegemaakt dat een Touran 1.2tsi (Nederlander) mij wou voorbijsteken op een stuk bergop (ik reed 125 op CC) maar op een bepaald moment moest die echt 'lossen'. Nu niet dat mijn wagen een kanon is (zie onderschrift), maar het verwonderde mij toch. Ik geef wel toe dat ik eerder nog naar cilinderinhoud kijk dan concrete cijfers (vb. 2.0 110 pk > 1.4 120 pk).
                        Tja, dat is wat ik ook zeg met dat je je moet aanpassen aan het vermogen van je wagen. Die kees had al lang moeten voelen dat hij dat niet uit zijn 1.2 kon halen, of toch alleszins niet op een vlotte manier Ik ga ook niet op een snedige Ardense helling helemaal links gaan rijden om met de snelste mee te gaan. Ik ga in DE ook niet proberen om die wagen boven de 150 te duwen om toch maar mee te gaan met die wagens met meer vermogen. Mijn Touran schakelt zelfs terug bij het oprijden van het viaduct in Vilvoorde, als je daar niet kan mee leven moet je een 2.0 kopen uiteraard, maar ik zie dat helemaal niet als een probleem.

                        Cilinderinhoud is ook belangrijker dan die pk's, maar ons verkeer vertraagt in de praktijk, en toch blijven we een hang hebben naar dat vermogen. Een auto met 200 000 km op is een uitzondering, maar toch moeten we allemaal een groter blok want dat gaat langer mee ...
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • #13
                          De nieuwe nissan qashqai is misschien een optie??

                          2010 BMW 116d hatch M-pakket

                          Comment


                          • #14
                            ik vindt hem zeer knap maar de gewone vindt ik wat klein.
                            De +2 (x-trail laat nog wat op zich wachten. Jammer.
                            en is die 1.2 renault motor te vertrouwen?
                            Ik heb nu offerte laten maken voor oude +2 360 model komt op een 19 600 denk ik. in 1.6 benzine maar lijkt me alles wat veel te plastiek. Ik moet het nog eens tegoei bekijken.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
                              S-max vind ik de mooiste maar is wel een pak geld erbij.
                              Gewoon jonge tweedehands kopen, dan is dat probleem opgelost.

                              Comment


                              • #16
                                Ik ben indertijd ook naar de smax gaan kijken maar vond hem vabinnen heel lelijk. Opvallende blazers en een knoert van een handrem die uit een straaljager leek te komen. Kwestie van smaak natuurlijk.

                                Wel had ik ook de indruk dat hij wat groter was dan een 5008/touran/grand scenic

                                Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
                                  .
                                  en is die 1.2 renault motor te vertrouwen?
                                  .

                                  Is die psa motor wel te vertrouwen?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                    Gewoon jonge tweedehands kopen, dan is dat probleem opgelost.
                                    inderdaad maar een jonge benzine s-max is niet echt te vinden in belgie. Dan wordt het buitenland denk ik. en daar ben ik kwa garantie wat sceptisch

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                      Is die psa motor wel te vertrouwen?
                                      weet ik pas na x-jaar dat is met elke motor natuurlijk.
                                      daar zit met thp of vti motor ook mee. tsi blokken hebben ook hun probs gehad.
                                      over onze huidige 1.6d van psa is men ook sceptisch over. ik heb nog geen prob mee gehad

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                        Ik ben indertijd ook naar de smax gaan kijken maar vond hem vabinnen heel lelijk. Opvallende blazers en een knoert van een handrem die uit een straaljager leek te komen. Kwestie van smaak natuurlijk.

                                        Wel had ik ook de indruk dat hij wat groter was dan een 5008/touran/grand scenic

                                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
                                        we rijden er zondag mee. ik weet het te zeggen

                                        Comment

                                        Working...
                                        X