Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
    de Smax .........knoert van een handrem...
    Wel had ik ook de indruk dat hij wat groter was dan een 5008/touran/grand scenic

Het eerste wat me opviel bij de nieuwe Zafira was de kleinere koffer...tegenover een GSIII

Een S-max is idd een klasse hoger , er zit alleen al -tig m² meer glasoppervlakte en plaatwerk in die auto tegenover mijn Grand Scenic .

Als ik het zou vergelijken in orde van grootte is het verschil tussen een Zafira Tourer en een Smax hetzelfde als het verschil in grootte tussen een GSIII en een Espace.

Comment

vandaag testrit met nissan cachkoe +2 gedaan. Valt af. Benzine is niet sterk genoeg in 1.6 117pk. Veel plastiek. Navischerm zeer klein.
      Morgen testrit met 5008 en s-max.

Comment

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

S max met benzine.

Anderzijds, waarom geen jonge tweedehands diesel, vind je zéker een S max ruim binnen je budget. Rij je zo weinig km?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          http://nl.autoscout24.be/Details.asp...596&asrc=st|sr

S max met benzine.

Anderzijds, waarom geen jonge tweedehands diesel, vind je zéker een S max ruim binnen je budget. Rij je zo weinig km?
          Die had ik zien staan. Maar voor die prijs is het een nieuwe.
          We zullen nu een 15000km gaan rijden/j denk ik.

Op zich geen ramp maar onze afstanden zijn kort en binnendoor.
          We doen zoveel mogelijk met de fiets.
          Je ziet (huidig verbruik stijgt) en voelt hem nu roet verbranden als we bijna thuis zijn na een ritje van 7km. De wagen heeft het dan wat moeilijker met optrekken en rijden op die moment. We hebben op die moment niet altijd tijd om een grote toer te gaan doen tot hij verbrand heeft. Vandaar het idee dat hij hier op termijn problemen mee gaat krijgen.

Momenteel is echter niets van de wagens waar we mee hebben gereden wat ons echt aanstaat. Ik weet het we zijn zeer kritisch.
          Idee is om de v50 toch nog maar een tijdje te houden en te gokken dat hij de korte ritten goed verteerd. Roetfilter is 2000km geleden vervangen zoals voor geschreven op 120 000km dus hopelijk kan die nog even mee.
          We gaan is bezien wat we aan jonge occasie kunnen krijgen in Duitsland. En anders volgend jaar is test rijden met nieuwe s-max en touran (als die laatste dan uitkomt?)

We zijn ook wel verschoten wat een auto zakt op 5j tijd. Van 25600 euro naar +-7000 euro. Ik vermoed dat hij de komende jaren ook niet zoveel zal zakken als we hem bijvoorbeeld volgend voorjaar wegdoen.
          En nu maar hopen dat hij volgende week niet in panne staat.
          (radio valt af en toe uit en display valt dan uit van de radio. Duurt maar 1 seconden dus hopelijk niets erg)

Comment

Hoe was de testrit met de S max meegevallen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              Hoe was de testrit met de S max meegevallen?
              We zijn van bij peugeot voort naar ford gegaan (waren de verkopers al beu na het lange wachten en het vele onderbreken bij peugeot)
              Bij Ford nog 3 wachten voor ons. En allebei een gedacht van hier geven we geen 26 000 en meer euro aan. Dus zijn we bij de schoonouders taart gaan eten :-) ( de kids waren het ook beu)
              Dus we hebben geen testrit gedaan.
              We zullen dus normaal gezien nog een tijdje met de V50 blijven rijden.
              Jammer dat Tesla nog zo duur is want wij zouden perfect een Ev kunnen kopen. Buiten die paar maal/jaar dat we op reis zijn.
              Afwachten dus

Comment

Working...
              X