Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sportophanging, standaardophanging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• sportophanging, standaardophanging

ik rij met een bmw 118d. tweedehands gekocht. de voorste schokdemper links is kapot. nu is mijn vraag wat is het verschil tussen een sportophanging of een standaardophanging. is dat de veer de schokdemper of alle twee? zodat ik weet wat ik moet bestellen.

Allebei . M ophanging is andere dempers en andere veren.

Comment

Voornamste bij sportversies zijn veren, dempers en anti-rollbars (stabistang). Dempers steek je per twee. Sportdempers kosten quasi hetzelfde als gewone dempers. Het beste resultaat heb je met dempers en veren die op elkaar afgestemd zijn.

Sportdempers bij gewone veren slaat op weinig. Ik raad aan om sportveren te steken, op alle wielen want da's toch niet zo heel duur, en sportdempers op de vooras. Sportdempers achteraan lijken me minder nodig.
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Hetgeen mij niet helemaal duidelijk is: hebt ge een 118d waar al sportophanging opzat toen ge hem kocht, of hebt ge een standaardophanging, en nu der iets aan kapot is overweegt ge een sportophanging te steken ?
        Want in het laatste geval: wij hebben een 118d gehad met (af fabriek) sportophanging, en dat heeft er mij voorgoed van genezen Never again.

Comment

Een 118d is hard genoeg zonder sportophanging. Het is een goede, vlotte lease-diesel met een bovengemiddelde wegligging, maar het zal nooit een sportwagen worden.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Mohsin

Voornamste bij sportversies zijn veren, dempers en anti-rollbars (stabistang). Dempers steek je per twee. Sportdempers kosten quasi hetzelfde als gewone dempers. Het beste resultaat heb je met dempers en veren die op elkaar afgestemd zijn.

Comment

Working...
            X