Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 118D versus Skoda Octavia Berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 118D versus Skoda Octavia Berline

Hallo,

Ik dien ten laatste dit weekend een nieuwe firmawagen te bestellen. Na veel virtueel configureren blijven er 2 wagens over.

BMW 118D 105kw Tiefseeblau:
    • Urban Line met Sensatec zwarte zetels
    • M Sportstuur
    • Cruise Control met remfunctie
    • Hemelbekleding Anthrazit
    • PDC achteraan
    • Elektronisch gestuurde airconditioning
    • Regen -en lichtsensor
    • Xenonlichten
    • Lichtmetalen velgen 17" Y spaak 380
    • Automatisch dimmende binnenspiegel
    • Hogedrukreiniging koplampen

Skoda Octavia Berline 2.0 Crdi 110kw Elegance Pacific Blue:
    • Sound System Canton
    • 3-spakig multifunctioneel lederen stuurwiel
    • Parking assistant 2.0
    • Panoramisch dak
    • Pack Elegance (met o.a. Columbus GPS)
    • Verlichte voetenruimte voor -en achteraan
    • Verlaagd sportchassis & XDS
    • Hill Hold Control
    • Bi-Xenon koplampen met AFS + koplampsproeiers + LED Daylights mistlampen vooraan
    • Mistlampen met bochtverlichting
    • Lichtmetalen velgen Alaris 18"
    • Tijdelijk reservewiel
    • Ruitenwisser achter
    • Verwarmede voorruit
    • Binnenbekleding leder satin black
    • Elektrisch inklapbare buitenspiegels met automatische dimfunctie & instapverlichting

Ik doe ongeveer een 28000km per jaar en de woon -werkafstand bedraagt enkel 22km.
    Ik heb echt geen idee welke te nemen dus objectieve input is welkom :-)
    27
    BMW 118D 105kw Urban Line Tiefseeblau
    37,04%
    10
    Skoda Octavia 2.0 CRDI 110kw Elegance
    62,96%
    17

The poll is expired.

De Skoda .

Comment

Da's een moeilijke. De BMW zal beter rijden, maar ik vind hem spuuglelijk. De Octavia is volgens mij meer auto voor het geld, heeft meer opties en krijgt dan ook mijn voorkeur.

Comment

Dit is eigenlijk een no-brainer,
        De skoda bied veel meer wagen, ruimte dan de 1-reeks.
        Als er geen kinderen zijn zou je voor het rijplezier kunnen gaan en voor de 1 kiezen, indien anders de skoda.

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

Wij rijden nu een goei half jaar met een 116D en ik zou de 118D bestellen. En niet voor de badge, maar voor het rijplezier
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Als ex-1reeks rijder, toch gekozen voor de Skoda. Skoda zit dikker in de uitrusting (GPS, leder ipv sensatec,...), rijdt comfortabeler.
            Tenzij je voor het 'echte' rijplezier gaat: de BMW biedt meer betrokkenheid in het rijden, is RWD. Maar het blijft een 118d, zelfs met een M-pack wordt dit geen sportwagen
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

skoda logisch.

véééél meer auto voor je geld, en rijdt nog goed ook.
              BMW X5 45e

Comment

BMW is echt rijplezier en valt niet te overtreffen door Skoda.

Skoda is enkel voordeliger wanneer je een gezin hebt en nood hebt aan meer ruimte.

Comment

Als rijplezier belangrijker is dan al de rest, zou je voor de BMW kunnen kiezen. De Skoda is beter op zowat alle andere vlakken, en biedt ook nog een hoop rijplezier. Zelf heb ik dus voor de Skoda gestemd. Wel zou ik voor een andere kleur kiezen, want Pacific Blue is geen metaalkleur.

Comment

een standaard bmw zonder dat M-pack ophanging en toestanden ( en dan nog) rijdt echt niet zovéél beter als een skoda, en zeker geen verlaagde skoda met XDS.

Ik heb beide ondertussen al serieus gereden als vervangwagen, beiden in basisuitvoering zoals elke bmw bijna verkocht wordt.

de zetels van de skoda zijn een pak beter, interieur ziet er ook leuker uit en ja die heeft fwd, maar hoeveel keer voel je het verschil met een rwd kar op de openbare baan als je u aan de regels houdt?

en enige positieve aan de bmw in dit verhaal is de badge (als je dat tegenwoordig al positief mag noemen in onze huidige samenleving)
                    BMW X5 45e

Comment

Lukt het niet om een GPS te nemen op de 118d ? Dan zou ik voor de Skoda gaan, zeer ruim en meer opties.
                      BMW rijd wel leuker..
                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

De skoda
                        Veel beter uitgerust en veel meer ruimte

Comment

Skoda , tenminste als je ermee wil rijden.............ik kende vroeger iemand die mijn Octavia wel erg mooi vond , alleen vond ie het jammer van dat logo.....dus kocht ie een Ford .

Als je enkel op de BMW cruise control hebt , dan verkies ik zeker de BMW ( kan cc niet meer missen ! )

Hebben beide cc , dan zeker de Skoda.

Comment

Tja, BMW voor het rijplezier, Skoda voor de ruimte en meer wagen voor je geld.

Comment

De Skoda, ik rij regelmatig mee met een BMW 120D en een Octavia. En als passagier vindt ik toch dat de Skoda veel comfortabeler rijd dan de BMW. En volgens de chauffeur die dus met beide auto's rijd. Is de Skoda leuker om mee te rijden dan de BMW. Wat velen waarschijnlijk niet zullen begrijpen.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                De Skoda, ik rij regelmatig mee met een BMW 120D en een Octavia. En als passagier vindt ik toch dat de Skoda veel comfortabeler rijd dan de BMW. En volgens de chauffeur die dus met beide auto's rijd. Is de Skoda leuker om mee te rijden dan de BMW. Wat velen waarschijnlijk niet zullen begrijpen.
                                Comfortabeler zal die wel zijn aangezien BMW meestal sportiever staat afgesteld.
                                Maar ja, wat versta je onder leuk rijden? Autostrade doen, of binnenbaantjes opzoeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                  Comfortabeler zal die wel zijn aangezien BMW meestal sportiever staat afgesteld.
                                  Maar ja, wat versta je onder leuk rijden? Autostrade doen, of binnenbaantjes opzoeken
                                  Tja, over zoiets kun je blijven discussiëren. Voor de ene is leuk rijden vooral zo comfortabel mogelijk van A naar B rijden, de ander verstaat onder leuk vooral sportief rijden. En de Skoda zal idd qua comfort een trapje hoger staan dan BMW terwijl die dan mss weer wat meer gericht is op rijplezier/sportiviteit. Hoewel je een 118D nu niet echt sportief kunt noemen, maar kom das natuurlijk weer persoonlijk.
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                    Tja, over zoiets kun je blijven discussiëren. Voor de ene is leuk rijden vooral zo comfortabel mogelijk van A naar B rijden, de ander verstaat onder leuk vooral sportief rijden. En de Skoda zal idd qua comfort een trapje hoger staan dan BMW terwijl die dan mss weer wat meer gericht is op rijplezier/sportiviteit. Hoewel je een 118D nu niet echt sportief kunt noemen, maar kom das natuurlijk weer persoonlijk.
                                    Ge hebt geen sloten vermogen nodig om u te amuseren hé
                                    Maar meer helpt natuurlijk wel

Comment

Ik begrijp die domme vergelijkingen hier niet.
                                      Altijd wagens van verschillende werelden met elkaar vergelijken .
                                      Wat ik ook niet begrijp is dat bmw altijd de referentie is waarmee iets word vergeleken .

Comment

op de nutteloze 18' velgen na is de Skoda veruit de beste keuze.

Comment

Working...
                                        X