Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 118D versus Skoda Octavia Berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
    op de nutteloze 18' velgen na is de Skoda veruit de beste keuze.
    Sommige zien graag een mooie velg ipv een stalen velg
    En waarom vind je de Skoda de betere keuze?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
      Sommige zien graag een mooie velg ipv een stalen velg
      Ach laat hem, als je zijn andere post's bekijkt merk je dat hij een afkooksel is van Dbr2.
      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
        Ach laat hem, als je zijn andere post's bekijkt merk je dat hij een afkooksel is van Dbr2.
        Must... resist...

Maar kan het gewoon niet laten om erop te reageren

Comment

Stop met zoeken... Kies een Skoda!

Sent from my car (while driving) using Tapatalk..
          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

17' is groot genoeg voor een Octavia net als voor de BMW , 18' heeft meer na dan voordelen meen ik. Spijtig dat iedere afwijkende opinie (groter is niet altijd beter) hier niet op prijs gesteld wordt. Ik sta overigens niet alleen met die mening. In een recente test van de Octavia in Autovisie werd ook aangeraden om 17' (of zelfs 16') velgen te kiezen om het zo al vrij harde veercomfort nog aanvaardbaar te houden.
            Last edited by ; 26/01/2014, 00:22.

Comment

Ik vind een 1 reeks altijd weinig auto voor veel geld. Als je alleen bent is het geen probleem maar als je eens regelmatig volk of bagage meeneemt is de Skoda, die ik in deze keuze sowieso zou nemen, veel praktischer en completer.

Wel 2 heel andere auto's vind ik...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

oei gij durft Metalpe ! Een Skoda verkiezen boven een BMW is not done hier.

Comment

Ik weet het, maar ik heb niks in een BMW 1 gezien, in geen enkel opzicht, maar ik zeg er ook bij dat het een gek vergelijk is met een Skoda. Hij geeft echter maar 2 opties ;-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Waarom is dit een gek vergelijk ? Qua categorie allicht wel, maar anderzijds geeft het wel een idee van hoe ver ge bij twee merken komt als ge uw leasebudget uitpeutert.
                    En dat is dan bij BMW dan anderhalve klasse kleiner
                    Maar ge noemt het toch al geen 'domme' vergelijking, dat is al iets.

Comment

BMW maakt vrij goede wagens maar de 1 is samen met de X1 toch één van hun minder geslaagde creaties.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                        Waarom is dit een gek vergelijk ? Qua categorie allicht wel, maar anderzijds geeft het wel een idee van hoe ver ge bij twee merken komt als ge uw leasebudget uitpeutert.
                        En dat is dan bij BMW dan anderhalve klasse kleiner
                        Maar ge noemt het toch al geen 'domme' vergelijking, dat is al iets.
                        Bedankt Frederik - daar gaat het juist om. Uit de keuzelijst bleven 2 persoonlijke kanshebbers over. Ik vraag gewoon een objectief oordeel.

Comment

Mja, objectieve voor- en nadelen wat betreft deze twee wagens kunt ge zelf wel bedenken denk ik (praktische bruikbaarheid, binnen en kofferruimte, standaarduitrusting, afwerking etc) Het is gewoon waar ge zelf belang aan hecht en wat in uw dagdagelijks leven het best past.
                          Ge snapt ook dat drie jung + toebehoren meeslepen in een 1-serie gene cadeau zal zijn :-)
                          Puur kwalitatief zullen deze twee wagens wel ok zijn denk ik, overige criteria (looks, belang van de badge wat eropsteekt, het belang van comfort of toch liever een 'sportief' bakje) dat zijn eigenlijk enkel dingen waarover gij u kunt uitspreken :-)

Comment

118D mits u niet te veel kids heeft.

Comment

Proefritten doen.
                              Ik snap de keuze tussen beiden wel, het zijn alle twee goeie aanbiedingen, zij het om verschillende redenen.
                              Rationeel gezien de octavia, maar aan een 118d ga je meer plezier beleven.
                              Bij mij stond de octavia (en de golf VII) ook op de shortlist, maar toch voor de (duurdere) bmw gegaan, het is gewoon plezant en als het budget het toelaat en je de ruimte niet nodig hebt, waarom niet dan.

Comment

Bedankt voor de reacties - maar het wordt de BMW 118D. Mijn vorige was een 318D - die paste deze keer ook in het budget maar vrij basic dus toch maar een model kleiner met wat opties die ik persoonlijk wil. Geen kinderen dus...
                                Back Side.jpgFront Side.jpg

Comment

ziet er schoon uit, ga je veel plezier aan hebben

Comment

Ziet er goed uit, proficiat! Voor wanneer is hij? Ga je zeker plezier mee beleven

Comment

Proficiat :-)
                                      Veel plezier en veilige kilometers toegewenst ! (Mooie kleur ook trouwens)
                                      Wij hebben zelf ook een 118d gehad (vorig model - ik weet niet in hoeverre te vergelijken met de huidige) en dat was een leuk wagentje, zelfs als 118d.
                                      Het is een coherent geheel, 'het klopt' zeg maar. Afwerking was goed, materiaalgebruik ok, ruimte krap, maar leuk om mee te rijden (op de sportophanging na). En eigenlijk nog best praktisch met de zetels plat.
                                      Veel en veel coherenter geheel, degelijker (en beter afgewerkt !) dan onze huidige X1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                        Ziet er goed uit, proficiat! Voor wanneer is hij? Ga je zeker plezier mee beleven
                                        Bedankt - levering is ongeveer 8 weken dus ik schat half april.

Comment

Proficiat. Ik heb er ook zo één (maar dan zwart), het is een toffe auto

Comment

Working...
                                          X