Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine (TCe90) of diesel (dCi90)?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Benzine (TCe90) of diesel (dCi90)?

Hoi iedereen

Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe auto en zit met een dilemma. Ga ik voor benzine of diesel? Er is daar al het een en ander over te vinden, maar een echt duidelijk antwoord vind ik nergens. De ene bron spreekt vanaf 20.000km zeker diesel, de andere spreekt over 30.000...

De voorbije jaren heb ik steeds mijn aantal km opgeschreven en ik weet dus precies hoeveel ik gereden heb. Maar daar wringt het schoentje al. Het ene jaar zit ik aan 23.000km, het andere aan nauwelijks 15.000. Het schommelt dus. Maar als ik het gemiddelde neem van de voorbije 5 jaar zit ik aan 15.000.

Daar bovenop doe ik heel veel gemengd verkeer. Om naar het werk te gaan doe ik ongeveer 45-50km autosnelweg (heen en terug). Maar los daarvan doe ik vaak kortere verplaatsingen.

Het is ook de bedoeling dat ik toch zo'n vijf jaar met de wagen wil rijden. Denken aan restwaarde doe ik dus niet. Of moet ik dat toch doen?

Wat is er dan het zuinigst en voordeligst? Graag jullie pure en ongezoete visie hierover.

in jou geval benzine!
    imo doet het aantal jaarlijkse km's er niet echt toe maar hoe je ze doet, veel autostrade en je komt goedkoper uit met diesel, veel korte afstanden = benzine
    lets have some more member berries

Comment

Als je zelf bewust met je verbruik omgaat en je er niet mee inzit om er je rijstijl aan aan te passen, dan benzine. Als je niet houdt van ecorijden, dan diesel.

Die naftes zijn extreem zuinig als je er rustig mee rijdt en weet hoe ermee te rijden. Maar als je er niet naar kijkt, dan zijn ze kak en zuipen ze. Spritmonitor zegt dat je de tce90 makkelijk rond de 6 krijgt.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Hangt idd. sterk van de rijstijl af. Als je gaat trappen dan is de diesel uiteraard vergevingsgezinder qua verbruik. Zoals Tjeu al zegt, die benzines zijn alleen zuinig mits aangepaste rijstijl. Ik heb op reis in Italië eens een week een Punto Twinair (900cc 86pk benzine) gehuurd en zat daarmee aan 8,5 liter gemiddeld!
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
        X