Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda 3 2.2 D sportline verus Peugeot 308 (Nieuw model) 2.0 150 pk
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk BerichtenWat hilarisch? Omdat ik nu eenmaal vindt dat de 308 nu niet direct een knappe auto is. Als je de 407/307/5008/4007 enzo... naast de 208/2008 en (de nieuwe) 308 zet vindt ik dat ze ne stap achteruit hebben gezet. Want ja, ik vond de 'oude' Peugeot's veel knapper dan de huidige.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten2,2 is verouderd kwa inhoud
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDe Peugeot 308.
Ik vind het niet kunnen dat diesel in de oliepan terecht komt bij de 2.2d en ze het probleem oplossen door de oliepeilstok te verkorten.Of zijn dit indianenverhalen ?
Ik overweeg momenteel zelf de aankoop van een nieuwe auto en ben helemaal weg van de nieuwe 3.
Zeker in sport-uitvoering met safety-pack heb je alles wat je maar kan wensen in een nieuwe auto.
De 2.2 is ofwel verouderd qua inhoud ofwel vooruit op zijn tijd en zien veel andere merken binnenkort in dat kleine turbo-motoren in real-life evenveel of meer verbruiken en minder betrouwbaar zijn. En voor een verouderde longinhoud wint de motor best veel prijzen.
De 308 is qua design een golf met andere achterlichten en een andere snuit.
Ik zou dus niet twijfelen. De 3 is knap, zeer knap (persoonlijk).
Elektrische verstelbare en verwarmbare zetel(s), Lane departure warning, adaptieve cruise control, rear vehicle monitoring, smart brake support, MZD connectivity, bose geluidsinstallatie en zoveel meer.
Comment
-
Met nipte voorsprong de Peugeot, Mazda 3 is knap maar gebruikte materialen zijn merkbaar minder als in de Peugeot, motor te grote cilinderinhoud (niet van deze tijd hé).
Zitpositie in de Peugeot is idd wat vreemd in het begin maar denk dat dit snel went en mits correcte instelling stoelen/stuur geen probleem mag zijn, bovendien krijgt rijgedrag van Peugeot vrijwel overal lof. Betrouwbaarheid? iedereen mag zijn gedacht hebben maar denk dat ze op dat gebied aan elkaar gewaagd zijn.
Mocht ik in deze klasse moeten kiezen DS4 Hdi 163 (lekker anders ) maar je doet met één van deze twee absoluut geen verkeerde keuze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk BerichtenMocht ik in deze klasse moeten kiezen DS4 Hdi 163 (lekker anders ) maar je doet met één van deze twee absoluut geen verkeerde keuze.
Comment
-
Tja een die of dat tussen een van de lievelingsmerken van de forummers hier tegen een van de kneusjes (PSA en Opel). Ging nooit echt spannend worden vrees ik. Ik ga voor de Mazda, maar is niet gebaseerd op harde feiten, ik vind de 3 een mooiere wagen ... Heb nooit met beide wagens gereden, net zoals 99% van de leden hier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten, motor te grote cilinderinhoud (niet van deze tijd hé).
Liever een 2.2 dan een koffiemolen onder mijn motorkap .- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Voor BIV is het de CO die telt en daar zit de Mazda erg goed.
Verkeersbelasting is idd. (voorlopig!) nog op basis van fiscale pk, dat klopt. Maar een 2.2 is maar 92€/jaar duurder dan een 2.0 Is dat nu werkelijk zo onoverkomelijk vraag ik me dan af...MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenCollega van mij heeft een 3 besteld in wit metaalkleur............wachten tot september .........
Het is een 2.2 met 150 pk'tjes.
Voordeel van die 2,2 diesel is wel dat ie al aan EURO 6 norm voldoet en lage inschrijvingstaks heeft (en die CO is dacht ik wel niet zo laag voor die 2,2 diesel).
Comment
-
Ik vind die 2.2 van de Mazda net een groot voordeel ten opzichte van de 1.6jes die nu zowat overal worden gemonteerd. In de vorige 3 was er ook een 2.2 met 185 pk te krijgen en dat was een beul die maar bleef gaan. Gewoonweg zalig.
Als je wil dan kan je echt zuinig rijden met zo'n 2.2, toch zeker met de nieuwe. De oude had nogal veel dorst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenEuh , Mercedes en Ford hebben dan ook een te grote CC ?
Liever een 2.2 dan een koffiemolen onder mijn motorkap .
Beide motoren halen reeds Euro 6 maar CO uitstoot van de Peugeot (104 gr. voor de 150 pk aut.) is wel beduidend lager als van de Mazda (127 gr. voor de aut.). Weet niet juist wat verschil dit gaar geven in BIV....Last edited by V-zesserke; 02/02/2014, 21:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk BerichtenPSA-Hdi's staan niet echt bekend als koffiemolens, verre van zelfs .
Beide motoren halen reeds Euro 6 maar CO uitstoot van de Peugeot (104 gr. voor de 150 pk aut.) is wel beduidend lager als van de Mazda (127 gr. voor de aut.). Weet niet juist wat verschil dit gaar geven in BIV....
Comment
-
Dat de Mazda betrouwbaarder is dat twijfel ik nu absoluut niet aan. bij een Fransen zit alles net iets mindersteving in elkaar, gaat wat rapper rammelen, elektronica is ook niet hun sterkste punt...
Voor wie de 2.2 diesel te zwaar uitvalt, er komt een 1.5 diesel versie beschikbaar, wordt voorgesteld in op autosalon Geneve, waaneer leverbaar? das andere zaak
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenen waarom zou de peugeot minder betrouwbaar zijn?
en waarom iedereen toch valt over de zitpositie blijft voor mij een groot raadsel. Ik zet alles zoals het moet staan en ik heb met mijn 1.93m een perfect zicht over de tellers. Geen enkel cijfer is verstopt. Zitpositie is zeer goed en de auto is vooral heel stil vanbinnen. En het verbruik is in beide gevallen voor het grootste deel afhankelijk van dezelfde factor: de bestuurder. Wilt ge een laag verbruik, dan moet ge er ook naar rijden.
Kijk trouwens ook eens onder de motorkap van beide. De 308 heeft veel meer ruimte onder de motorkap wat maakt dat een mechanieker makkelijker aan alles aankan. Vooral het wisselen van een kapot licht is bij de 308 kinderspel. De mazda zijn motorkap stond open op het salon en ik moest direct denken: hoe gaat ge daar een lamp veranderen zonder eerst andere onderdelen weg te halen?
Comment
Comment