Beste autokenners, Ik geraak er niet uit, graag jullie mening over deze tweespalt:
Mazda 3 2.2 Diesel in sportline met safetypack
+ Loopcultuur motor (motorgeluid, afwezigheid van overdreven trillingen en bruikbaar toerental gebied)
+ Kwaliteiten van de transmissie (*** schakelgedrag en spreiding)
+ Zeer volledige uitrusting (en toch niet teveel overbodige gadgets)
+ Standaard Garantie 3 jaar 100 K Km
+ Vertrouwen in betrouwbaarheid is hoog (misschien te subjectief?)
+ onderstel met (sportief) potentieel (niet zo belangrijk voor mezelf)
+ connectiviteit is bij de tijd
+ superlage CO2 en euro 6 motor = lage VAA en BIV in vlaanderen
- geen automaat in de 2.2 diesel sedan uitvoering (echt een groot minpunt wat mij betreft, gezien ik het uiterlijk van de sedan verkies boven deze van de 5 deurs - dit laatste is uiteraard zeer persoonlijk)
- 493 euro jaarlijkse rijtaks heeft misschien een impact op de tweedehandswaarde (verkoopbaarheid)
- iets te sober (donker) interieur (is persoonlijke smaak uiteraard)
- iets luidruchtiger en minder verfijnd (motor en onderstel) dan de 308
- zeer dun gespreid dealer netwerk (des te opvallend ivg met het PSA dealernetwerk)
- werkelijk verbruik (tijdens de matig snelle testrit was dit 6,2 l/100 km)
Peugeot 308 (Nieuw model) Feline incl een rits van opties
+ Verfijnd onderstel (algemene werkingsstilte en hoog comfort)
+ Design exterieur is wat minder flamboyant dan de Mazda 3 ( persoonlijk smaakt uiteraard)
+ Design interieur is echt bij de tijd (mooie materialen, sober en klassevol)
+ Kwaliteiten van de automatische transmissie (dezelfde als in de Mazda 3, naar ik meen)
+ Nieuwe 2.0 L Euro 6 diesel motor met lage CO2 jaarlijkse rijtaks 100 euro goedkoper dan de Mazda (fiscaal dus bijna optimaal)
+ Binnenkort beschikbaar in break (zou ik mss overwegen)
+ Lager werkelijk verbruik dan de Mazda???
- Magere standaard garantie (wordt gecompenseerd door het salonaanbod van 4 jaar / 120 K km "gratis")
- Geen vertrouwen in de betrouwbaarheid (zie ook minpunt 1)
- Loopcultuur motor even goed als Mazda ???
- Connectiviteit lijk niet op het Mazda 3 peil
(bovenstaand lijste mag aangevuld worden door éénieder wat mij betreft)
Mazda 3 2.2 Diesel in sportline met safetypack
+ Loopcultuur motor (motorgeluid, afwezigheid van overdreven trillingen en bruikbaar toerental gebied)
+ Kwaliteiten van de transmissie (*** schakelgedrag en spreiding)
+ Zeer volledige uitrusting (en toch niet teveel overbodige gadgets)
+ Standaard Garantie 3 jaar 100 K Km
+ Vertrouwen in betrouwbaarheid is hoog (misschien te subjectief?)
+ onderstel met (sportief) potentieel (niet zo belangrijk voor mezelf)
+ connectiviteit is bij de tijd
+ superlage CO2 en euro 6 motor = lage VAA en BIV in vlaanderen
- geen automaat in de 2.2 diesel sedan uitvoering (echt een groot minpunt wat mij betreft, gezien ik het uiterlijk van de sedan verkies boven deze van de 5 deurs - dit laatste is uiteraard zeer persoonlijk)
- 493 euro jaarlijkse rijtaks heeft misschien een impact op de tweedehandswaarde (verkoopbaarheid)
- iets te sober (donker) interieur (is persoonlijke smaak uiteraard)
- iets luidruchtiger en minder verfijnd (motor en onderstel) dan de 308
- zeer dun gespreid dealer netwerk (des te opvallend ivg met het PSA dealernetwerk)
- werkelijk verbruik (tijdens de matig snelle testrit was dit 6,2 l/100 km)
Peugeot 308 (Nieuw model) Feline incl een rits van opties
+ Verfijnd onderstel (algemene werkingsstilte en hoog comfort)
+ Design exterieur is wat minder flamboyant dan de Mazda 3 ( persoonlijk smaakt uiteraard)
+ Design interieur is echt bij de tijd (mooie materialen, sober en klassevol)
+ Kwaliteiten van de automatische transmissie (dezelfde als in de Mazda 3, naar ik meen)
+ Nieuwe 2.0 L Euro 6 diesel motor met lage CO2 jaarlijkse rijtaks 100 euro goedkoper dan de Mazda (fiscaal dus bijna optimaal)
+ Binnenkort beschikbaar in break (zou ik mss overwegen)
+ Lager werkelijk verbruik dan de Mazda???
- Magere standaard garantie (wordt gecompenseerd door het salonaanbod van 4 jaar / 120 K km "gratis")
- Geen vertrouwen in de betrouwbaarheid (zie ook minpunt 1)
- Loopcultuur motor even goed als Mazda ???
- Connectiviteit lijk niet op het Mazda 3 peil
(bovenstaand lijste mag aangevuld worden door éénieder wat mij betreft)
Comment