Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk dat je hier al meteen het euvel van het Peugeot interieur zelf beantwoordt. Met mijn 1.78m, blijft er wel degelijk een deel van de tellerpartij verstopt als ik stuur en zetel in de juiste positie zet. Qua kwaliteit doet Peugeot zeker niet meer onder voor Mazda. Dat ondervind ik zelf dagelijks aan den lijve.
Das raar, want met mijn 1,76m heb ik ook geen last. Ik was zelf geweldig aangenaam verrast naar hoe goed deze Peugeot weer stuurt. Das geen 2 maar 5 stappen omhoog in vergelijking met de voorganger. (zuinig rijden zou net als bij mijn RCZ een echte opgave zijn, ding nodigt uit tot sturen )
Wat hilarisch? Omdat ik nu eenmaal vindt dat de 308 nu niet direct een knappe auto is. Als je de 407/307/5008/4007 enzo... naast de 208/2008 en (de nieuwe) 308 zet vindt ik dat ze ne stap achteruit hebben gezet. Want ja, ik vond de 'oude' Peugeot's veel knapper dan de huidige.
Schrap 4007 maar uit uw lijst. T enige wat daar Peugeot aan is is de leeuw. De rest is japans, gevoelloos ijzer.
De Peugeot 308.
Ik vind het niet kunnen dat diesel in de oliepan terecht komt bij de 2.2d en ze het probleem oplossen door de oliepeilstok te verkorten.Of zijn dit indianenverhalen ?
Er waren in het begin (met de CX5) problemen met de diesel bij mensen die te weinig autostrade deden of te weinig toeren maakte op de autostrade waardoor de regeneratie niet of niet voldoende kon plaats vinden en er diesel in de olie terecht kwam. Dit zou ondertussen al lang opgelost zijn door een aanpassen aan de DPF als ik me niet vergis.
Ik overweeg momenteel zelf de aankoop van een nieuwe auto en ben helemaal weg van de nieuwe 3.
Zeker in sport-uitvoering met safety-pack heb je alles wat je maar kan wensen in een nieuwe auto.
De 2.2 is ofwel verouderd qua inhoud ofwel vooruit op zijn tijd en zien veel andere merken binnenkort in dat kleine turbo-motoren in real-life evenveel of meer verbruiken en minder betrouwbaar zijn. En voor een verouderde longinhoud wint de motor best veel prijzen.
De 308 is qua design een golf met andere achterlichten en een andere snuit.
Ik zou dus niet twijfelen. De 3 is knap, zeer knap (persoonlijk).
Elektrische verstelbare en verwarmbare zetel(s), Lane departure warning, adaptieve cruise control, rear vehicle monitoring, smart brake support, MZD connectivity, bose geluidsinstallatie en zoveel meer.
Met nipte voorsprong de Peugeot, Mazda 3 is knap maar gebruikte materialen zijn merkbaar minder als in de Peugeot, motor te grote cilinderinhoud (niet van deze tijd hé).
Zitpositie in de Peugeot is idd wat vreemd in het begin maar denk dat dit snel went en mits correcte instelling stoelen/stuur geen probleem mag zijn, bovendien krijgt rijgedrag van Peugeot vrijwel overal lof. Betrouwbaarheid? iedereen mag zijn gedacht hebben maar denk dat ze op dat gebied aan elkaar gewaagd zijn.
Mocht ik in deze klasse moeten kiezen DS4 Hdi 163 (lekker anders ) maar je doet met één van deze twee absoluut geen verkeerde keuze.
mocht ik tussen deze twee moeten kiezen zou ik ook voor de mazda kiezen! is echt speciaal ( alleen moeten ze kleinere diesel maken, fiscaal gezien dan), maar ik persoonlijk vind de seat leon ook prachtig! en prijs kwaliteit misschien nog de beste keuze...
Tja een die of dat tussen een van de lievelingsmerken van de forummers hier tegen een van de kneusjes (PSA en Opel). Ging nooit echt spannend worden vrees ik. Ik ga voor de Mazda, maar is niet gebaseerd op harde feiten, ik vind de 3 een mooiere wagen ... Heb nooit met beide wagens gereden, net zoals 99% van de leden hier.
Voor BIV is het de CO die telt en daar zit de Mazda erg goed.
Verkeersbelasting is idd. (voorlopig!) nog op basis van fiscale pk, dat klopt. Maar een 2.2 is maar 92€/jaar duurder dan een 2.0 Is dat nu werkelijk zo onoverkomelijk vraag ik me dan af...
Collega van mij heeft een 3 besteld in wit metaalkleur............wachten tot september .........
Het is een 2.2 met 150 pk'tjes.
Voor een 1,5 benzine is zelfs wachten tot November als je hem nu bestelt.
Voordeel van die 2,2 diesel is wel dat ie al aan EURO 6 norm voldoet en lage inschrijvingstaks heeft (en die CO is dacht ik wel niet zo laag voor die 2,2 diesel).
Ik vind die 2.2 van de Mazda net een groot voordeel ten opzichte van de 1.6jes die nu zowat overal worden gemonteerd. In de vorige 3 was er ook een 2.2 met 185 pk te krijgen en dat was een beul die maar bleef gaan. Gewoonweg zalig.
Als je wil dan kan je echt zuinig rijden met zo'n 2.2, toch zeker met de nieuwe. De oude had nogal veel dorst.
Euh , Mercedes en Ford hebben dan ook een te grote CC ?
Liever een 2.2 dan een koffiemolen onder mijn motorkap .
PSA-Hdi's staan niet echt bekend als koffiemolens, verre van zelfs .
Beide motoren halen reeds Euro 6 maar CO uitstoot van de Peugeot (104 gr. voor de 150 pk aut.) is wel beduidend lager als van de Mazda (127 gr. voor de aut.). Weet niet juist wat verschil dit gaar geven in BIV....
PSA-Hdi's staan niet echt bekend als koffiemolens, verre van zelfs .
Beide motoren halen reeds Euro 6 maar CO uitstoot van de Peugeot (104 gr. voor de 150 pk aut.) is wel beduidend lager als van de Mazda (127 gr. voor de aut.). Weet niet juist wat verschil dit gaar geven in BIV....
Dan toch wel niet de Hdi die in de ex-C8 van m'n schoonouders lag, die kreeg zelfs in de garage de bijnaam 'koffiemolen'
Dat de Mazda betrouwbaarder is dat twijfel ik nu absoluut niet aan. bij een Fransen zit alles net iets mindersteving in elkaar, gaat wat rapper rammelen, elektronica is ook niet hun sterkste punt...
Voor wie de 2.2 diesel te zwaar uitvalt, er komt een 1.5 diesel versie beschikbaar, wordt voorgesteld in op autosalon Geneve, waaneer leverbaar? das andere zaak
en waarom iedereen toch valt over de zitpositie blijft voor mij een groot raadsel. Ik zet alles zoals het moet staan en ik heb met mijn 1.93m een perfect zicht over de tellers. Geen enkel cijfer is verstopt. Zitpositie is zeer goed en de auto is vooral heel stil vanbinnen. En het verbruik is in beide gevallen voor het grootste deel afhankelijk van dezelfde factor: de bestuurder. Wilt ge een laag verbruik, dan moet ge er ook naar rijden.
Kijk trouwens ook eens onder de motorkap van beide. De 308 heeft veel meer ruimte onder de motorkap wat maakt dat een mechanieker makkelijker aan alles aankan. Vooral het wisselen van een kapot licht is bij de 308 kinderspel. De mazda zijn motorkap stond open op het salon en ik moest direct denken: hoe gaat ge daar een lamp veranderen zonder eerst andere onderdelen weg te halen?
Comment