Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Active Lane assist - BMW Traffic Queue assist

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi Active Lane assist - BMW Traffic Queue assist

Zowel Audi als BWM bieden op respectievelijk de A6 en de 5 een Driver assistance onder de naam Audi Pre Safe of Drive Assistant plus.

Het verschil tussen beiden zit in de lane assist volgens de informatie die ik kon vinden. .

De Audi active lane keeping assist werkt pas bij snelheden boven de 65 km/h, waar de BMW slechts werkt tot 40 km/h.
    De Audi lijkt me dan ideaal om zeer ontspannen en veilig op de autostrade te cruisen voor lange afstanden. De BMW wordt dan de ideale file auto.

Ideaal zou natuurlijk zijn dat het altijd werkt.

Als ik één van beide auto's vast krijg als firmawagen zal het er op staan.
    De vraag is nu aan welk systeem van beide je het meest hebt?

Audi pre safe is de weg scannen op ongevallen. Dus als de bmw hetzelfde is vind ik het raar dat dit maar tot 40 kmh werkt?

Comment

Het is niet hetzelfde systeem.
      Bij BMW stuurt de auto ook zelf in de file (tot 40km/u), dat is iets dat Audi niet heeft.
      Bij Audi gaat het waarschijnlijk (?) om adaptieve cruise controle, wat bij BMW ook in de Driving Assistant Plus zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Als ik één van beide auto's vast krijg als firmawagen zal het er op staan.
        De vraag is nu aan welk systeem van beide je het meest hebt?
        Begrijp het niet...
        Best is nog altijd om zelf te sturen. Voor die paar duizenden km's dat je jaarlijks maar moet doen...
        Nu ja, het is jou geld of dat van de werkgever natuurlijk.
        Mijn excuses voor mijn bijdrage.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Nog altijd liever zo'n optie die mij rust geeft op een lange trip door D, dan een M pack waar alleen de omstaanders geniet van hebben.
          Eén van mijn collega's heeft een A4 met lane assistance en is er razend enthousiast over.

Comment

Als je lane assistance nodig hebt ben je niet aandachtig genoeg aan het rijden. Misschien wel goed voor facebookers achter het stuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
              Als je lane assistance nodig hebt ben je niet aandachtig genoeg aan het rijden. Misschien wel goed voor facebookers achter het stuur.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                Ach, niks is nodig hé. Wie heeft leer of Alu velgen nodig.

Ik wil op lange ritten nog ontspannen aankomen. Els systeem dat daarbij helpt is welkom, en ik ga echt niet facebooken achter het stuur.

Blijkbaar wordt het toch niet veel verkocht.

Comment

Ik rij wel eens met de 5 reeks van m'n collega en daar zit er ook zo'n systeem op, ikzelf heb het nog nooit gebruikt, en hij heeft het buiten in de beginperiode dat ie de wagen had sporadisch enkele keren gebruikt, nu eigenlijk nooit meer, hij zou de optie dan ook nooit meer nemen zegt hij. Eerlijk gezegd ik ook niet, dergelijke systemen zeggen me helemaal niks. Als je dan toch budget zou over hebben zijn er imho nuttiger zaken ( parkeerhulpsystemen , side assist/pre sense rear en dergelijke ).
                  Bij Audi heeft dit niet pre safe maar wel active lane assist , kost een dikke 600 euro dacht ik ( zat op één van de testwagens die ik heb gereden maar niet gebruikt toen ). Je kan het ook combineren met side assist/pre sense rear , dan is het iets van een 1500 euro.
                  Last edited by Audidriver; 26/01/2014, 12:09.

Comment

Ik heb mijn Audi A6 2.0 TDI met Pre Sense Plus nu een dikke 6000km.
                    Als ik de systemen evalueer dan ziet het er voor mij zo uit:

Adaptive Cruise Control:
                    - werkt perfect op autostrade en in de file.
                    - maakt heel weinig fouten, en zorgt er voor dat je echt een stuk ontspannener kan rijden
                    - minpuntje: reageert soms te traag als er iemand in de file of bij traag verkeer kort invoegt. Het lijkt er op dat die invoeger pas laat herkend wordt
                    - zelfs aan 180 in D kan je rustig volgen, en remt hij deftig af als er een tragere auto tussenkomt

Active Lane assistance:
                    - twijfelgeval... lijnen worden niet altijd herkend, zeker bij regenweer
                    - systeem werkt pas boven de 70 km/h
                    - als er asfaltvoegen zijn, dan worden die soms opgepikt met rare reacties tot gevolg. Het werkt beter in D dan in B.

Side Assist: (bewaking dode hoek)
                    - werkt goed, maar is soms iets te kritisch
                    - soms is er plaats genoeg om in te voegen, maar toch krijg je de knipperende lichten om te waarschuwen

Brake Guard:
                    - heeft 1 keer gewerkt waar ik het niet verwacht. Ik volgde een auto die ineens remde om links af te slaan. Er was plaats genoeg naast die auto, maar toch werd er geremd en gewaarschuwd. Een dot gas, en ik was er voorbij
                    - soms komen er waarschuwingen als ik zonder ACC rij, en er een invoeger nogal kort invoegt.

Alles samen: ik zou het terug nemen, vooral voor de Brake Guard en de ACC.
                    Ik voel me toch een stuk veiliger met die systemen aan boord.

Comment

Dat is nog iets voor mij. Kan ik met mijn smartphone spelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Dat is nog iets voor mij. Kan ik met mijn smartphone spelen.
                        In de file op de E19 lukt dat verbazend goed.

Wat ik nog wou toevoegen.
                        Als je een telefoongesprekje krijgt (handsfree), of eens naar de verkeersinfo wil kijken terwijl je op het 3de rijvak zit, dan helpt die active steering wel.
                        Een van mijn buren is ooit in slaap gevallen rond 24h op de E40, en is wakker geworden doordat hij de hele rechterkant tegen de vangrail schuurde.
                        Dat zou met die lane assis waarschijnlijk niet gebeuren. Als je het stuur lost krijg je ook na een seconde of 4 een geluidssignaal.

Comment

Ik heb mijn Audi A6 2.0 TDI met Pre Sense Plus nu een dikke 6000km.
                          Als ik de systemen evalueer dan ziet het er voor mij zo uit:

Adaptive Cruise Control:
                          - werkt perfect op autostrade en in de file.
                          - maakt heel weinig fouten, en zorgt er voor dat je echt een stuk ontspannener kan rijden
                          - minpuntje: reageert soms te traag als er iemand in de file of bij traag verkeer kort invoegt. Het lijkt er op dat die invoeger pas laat herkend wordt
                          - zelfs aan 180 in D kan je rustig volgen, en remt hij deftig af als er een tragere auto tussenkomt

Active Lane assistance:
                          - twijfelgeval... lijnen worden niet altijd herkend, zeker bij regenweer
                          - systeem werkt pas boven de 70 km/h
                          - als er asfaltvoegen zijn, dan worden die soms opgepikt met rare reacties tot gevolg. Het werkt beter in D dan in B.

Side Assist: (bewaking dode hoek)
                          - werkt goed, maar is soms iets te kritisch
                          - soms is er plaats genoeg om in te voegen, maar toch krijg je de knipperende lichten om te waarschuwen

Brake Guard:
                          - heeft 1 keer gewerkt waar ik het niet verwacht. Ik volgde een auto die ineens remde om links af te slaan. Er was plaats genoeg naast die auto, maar toch werd er geremd en gewaarschuwd. Een dot gas, en ik was er voorbij
                          - soms komen er waarschuwingen als ik zonder ACC rij, en er een invoeger nogal kort invoegt.

Alles samen: ik zou het terug nemen, vooral voor de Brake Guard en de ACC.
                          Ik voel me toch een stuk veiliger met die systemen aan boord.
                          Da moete is proberen uitleggen aan El Greco.. ik heb het al opgegeven!

Comment

Heel het pakket was een optie van 2000€.
                            Alternatief had ik andere velgen en misschien sportzetels kunnen kiezen.
                            Gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Nu dacht ik dat die braking guard, of wat ze bij Volvo City safety noemen verplicht wordt. Dat betekent dat sowieso camera's en of radars moeten voorzien worden op elke auto. De stap naar ACC is dan klein.

Hetzelfde is gebeurd met de cruise control. Zodra alle motoren gecontroleerd werden met een ECU is de extra kost voor cruise control gewoon de prijs van dat hendelke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                              Da moete is proberen uitleggen aan El Greco.. ik heb het al opgegeven!
                              Waar of hoe hebben jullie je rijbewijs gekregen?
                              Maar iedereen besteed zijn geld aan de opties die hij wil natuurlijk.

Comment

In de file rijden vind ik niet de meest boeiende bezigheid.
                                De eerste auto die dat volledig zelfstandig kan staat op mijn verlanglijst.

Comment

Is deze dan niets voor jou ? ...

Comment

In de file rijden vind ik niet de meest boeiende bezigheid.
                                    De eerste auto die dat volledig zelfstandig kan staat op mijn verlanglijst.
                                    Gokje, om je sociaal media op peil te houden misschien?

Comment

Ik zal in september volgend jaar mijn firmawagen vervangen. 't Wordt waarschijnlijk een 520d, ik kruis heel wat optionele utrusting aan, maar die rijhulpsystemen zullen niet op mijn lijstje staan. Zo'n elektronica kan ook onverwacht een situatie verkeerd interpreteren en vol in de remmen gaan ...

En neen, 18" velgen of een M-pakket zitten niet in de opties die ik kies. Dat interesseert mij met name geen moer (ik wil ook nog wat comfort), daarin kan ik je perfect volgen.
                                      BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Waar of hoe hebben jullie je rijbewijs gekregen?
                                        Maar iedereen besteed zijn geld aan de opties die hij wil natuurlijk.
                                        Ik heb er examens voor moeten afleggen.. Het krijgen in u geval dateert van voor de oorlog

Comment

Working...
                                        X