Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hot Hatch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hot Hatch

Hallo Autofans

Gisteren een bezoekje gebracht aan het autosalon.
    Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe wagen ter vervanging van mijn huidige scirocco. Ik wil ook even jullie mening over onderstaande auto's? of als jullie alternatieven weten laat maar komen.

Mercedes A250 sport: Te prijzig naar mijn budget tenzij ik voor een minder uitgeruste ga.

BMW 125i: Zelfde probleem als de A250.

Astra OPC: Heel goed uitgerust voor zijn prijs. De krachtigste van al mijn keuzes maar geen automaat beschikbaar en waarschijnlijk ook de duurste in gebruikskosten (verbruik, BIV, verzekering, ...)

Ford Focus ST3: Heel goed uitgerust voor zijn prijs, maar terug geen automaat. Heb zelf nog nooit met Ford gereden en de reacties die ik lees en hoor liggen vrij uit elkaar.

Seat Leon SC FR: Bijna geen verschil qua prestaties met mijn huidige scirocco. Dus zou ik liever opteren voor Cupra versie maar die komt pas in Maart. Goed uitgerust voor zijn prijs en DSG.

Golf GTI: Uitrusting valt goed mee maar wel vrij duur, ook te krijgen met DSG. Waarschijnlijk de minst dure in gebruikskosten. De vraag bij deze is dan alleen een Performance of de gewone met een optie meer.

Kia Pro'ceed GT: Gisteren pas ontdekt. Full option voor goede prijs. 7jaar garantie. wel geen automaat en de prestaties schillen ook niet veel met mijn huidige wagen.

En als laatste totaal iets anders... de Peugeot RCZ R: Prijzig maar heel goed uitgerust. wel geen automaat en totaal nieuw dus de toekomst van deze is nog niet gekend ( gebruikskost, restwaarde, kinderziektes).

Tenslotte wat ik belangrijk vind is toch wat rijplezier en comfort. Geen extreme machines want mijn vriendin moet er ook overweg mee kunnen en willen. Een auto waar je eens kunt aan sleuren als het moet maar ook bescheiden mee kunt cruisen zonder van de ene pomp naar de andere te moeten rijden .
    94
    Mercedes A250 Sport
    9,57%
    9
    BMW 125I
    15,96%
    15
    Opel Astra OPC
    12,77%
    12
    Ford Focus ST3
    7,45%
    7
    Seat LEON Cupra
    10,64%
    10
    Golf GTI
    27,66%
    26
    Kia Pro'Ceed GT
    2,13%
    2
    Peugeot RCZ R
    13,83%
    13
    Last edited by Fredje07; 25/01/2014, 14:44.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

Al zegt mijn eerste gevoel Focus ST zou ik toch voor de RCZ R opteren. Ik vind dat die een knap design heeft en je ziet die veel te weinig rijden.

Ook al is dat eigenlijk geen Hot Hatch

Comment

Persoonlijk zou ik kiezen voor de "gewone" GTI . Zoals hij op het salon staat in het rood ... mooi !

Comment

golf of cupra
        TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

125i.

Comment

Kia, om de sleur van altijd diezelfde 3, 4, 5 te moeten noemen. En de Kia ziet er gelikt uit en heeft net beetje meer specialer (puur omdat je hem minder ziet)
            BMW 118D E87 M-pack

Comment

Golf GTI performance.

Comment

Van al deze wagens is de rcz de enige waar ik mijn hoofd voor omdraai. De andere zijn allemaal wat meer undercover.

Qua prestaties kan ik totaal niet vergelijken.

Uiterlijk: Rcz of sirocco, maar die heb je al...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Ik zou kiezen voor de cupra.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                    Kia, om de sleur van altijd diezelfde 3, 4, 5 te moeten noemen. En de Kia ziet er gelikt uit en heeft net beetje meer specialer (puur omdat je hem minder ziet)
                    Kia zou ik juist niet nemen. Heb daar al een paar testen van gelezen / gezien, en de meeste bestempelen hem eerder als een 'GT' dan een hot hatch.

Comment

Wat is er mis met je Scirocco ?
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Wat is er mis met je Scirocco ?
                        Niets. Hij word vijf dit jaar en ik wil wel eens wat anders.
                        Het is een heel goede auto maar het mag nog wat meer punch hebben.
                        2014 Opel Astra OPC
                        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Wachten op de Cupra!!!

Comment

Maart is nie lang meer he!
                            Is hij al bestelbaar?

Comment

voor mij RWD all the way, 125i it is
                              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Uit deze lijst zou ik voor de Golf GTI gaan.

Ik stel voor: Megane RS
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Voor mij het eeuwige ( en ook enige) icoon in de lijst graag: Golf GTI
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Voor mij ook de golf 7 GTI ! Wel met het performance pack !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Uit deze lijst zou ik voor de Golf GTI gaan.

Ik stel voor: Megane RS
                                      Mégane RS vind ik een bloedmooie wagen van lijn maar binnen spreekt hij mij minder aan. Vrijdag op het salon even in gezeten en de zetels waren al beschadigd van al die mensen die er even plaats ingenomen hadden de voorbije week. Dan begint een mens toch direct te twijfelen aan de materialen waarmee deze afgewerkt is. Wat ook in het nadeel speelt is dat de fransen in het algemeen in occasie niet veel meer gaan. Natuurlijk realiseer ik me wel dat je dit minder betaalt bij aankoop. Dus mijn grooetste struikelblok blijft hier afwerking en comfort.
                                      2014 Opel Astra OPC
                                      2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Wachten op de cupra, indien te lang wachten -> Golf GTI

Comment

Working...
                                        X