Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hot Hatch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Even tanden bijten en wachten op de nieuwe Civic Type R!

A convincing hot hatch as it stands: with another year’s development, it has the potential to be outstanding
    Honda Civic Type R EP3 - 200pk
    Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
    Honda Civic Type R EP3 - 250pk
    Honda Del Sol - 120pk

Comment

Golf GTI met Performance pakket.
      Indien na verloop van tijd toch meer power nodig => Abt (via VW).
      2015 Mercedes C250 break AMG line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steve-O Bekijk Berichten
        Golf GTI met Performance pakket.
        Indien na verloop van tijd toch meer power nodig => Abt (via VW).

ABT ga niet meer via VW. Daarbij, die mannen verkopen toch alleen maar prutsen.

JDengineering, daar moet je zijn.

Comment

Blijf aub van ABT af, dikke brol ! Liever een chip op maat, dan weet je tenminste dat de motor goed is afgesteld ! Want dat is bij ABT zeker niet het geval !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
            Mégane RS vind ik een bloedmooie wagen van lijn maar binnen spreekt hij mij minder aan. Vrijdag op het salon even in gezeten en de zetels waren al beschadigd van al die mensen die er even plaats ingenomen hadden de voorbije week. Dan begint een mens toch direct te twijfelen aan de materialen waarmee deze afgewerkt is. Wat ook in het nadeel speelt is dat de fransen in het algemeen in occasie niet veel meer gaan. Natuurlijk realiseer ik me wel dat je dit minder betaalt bij aankoop. Dus mijn grooetste struikelblok blijft hier afwerking en comfort.
            Dat de flanken van de sportstoelen al beschadigd waren, dat heb ik ook gezien. Wel moet je hierbij toegeven dat het zeer diepe sportstoelen zijn, waarbij het logisch is dat er meer langs de wangen wordt geschuurd bij het in- en uitstappen. Persoonlijk vind ik de Megane wel heel knap binnen. Tov de vorige generatie, die ik hier trouwens in de garage heb staan, is het een wereld van verschil. Ik zou bij de nieuwe ook lederen zetels nemen. de Megane is inderdaad een stuk goedkoper. Ook is het onderhoud goedkoper, en ben ik van mening dat de mechaniek van Renault Sport meer bulletproof is dan dat van VW. Deze Megane is gewoon meer een echte drivers car. Een Golf is zwaarder en heeft een 'chiquere' uitstraling.
            De restwaarde van zo'n Megane is toch niet slecht. Ik denk dat de Cost Of Ownership bij een Megane lager is dan bij de Golf.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Giulietta QV?

Interieur is er bij milde de face-lift echt stukken op vooruit gegaan.
              2.0 JTDm

Comment

Mégane RS vind ik een bloedmooie wagen van lijn maar binnen spreekt hij mij minder aan. Vrijdag op het salon even in gezeten en de zetels waren al beschadigd van al die mensen die er even plaats ingenomen hadden de voorbije week. Dan begint een mens toch direct te twijfelen aan de materialen waarmee deze afgewerkt is. Wat ook in het nadeel speelt is dat de fransen in het algemeen in occasie niet veel meer gaan. Natuurlijk realiseer ik me wel dat je dit minder betaalt bij aankoop. Dus mijn grooetste struikelblok blijft hier afwerking en comfort.
                Ik vind de console even saai als bij een Scenic, en dat was dan meteen de reden dat ik er geen mocht kopen van mijn vrouw.
                Voor de rest is het een zeer geslaagde hothatch.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Vrouwen kennen daar toch niks van.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Raar dat de golf hier op de 1ste plaats staat aangezien hij volgens een aantal vergelijkende tests toch niet kan tippen aan enkele van zijn concurrenten.
                    Vooral qua beleving zou hij ver moeten onderdoen voor de overige hot hatches

Comment

Les gouts et les couleurs. Gewoon verschillende testen en zien welke je zelf het beste vind. Op testen moet je u niet echt baseren, iedereen heeft andere smaak en ervaart het rijden anders.
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                        Raar dat de golf hier op de 1ste plaats staat aangezien hij volgens een aantal vergelijkende tests toch niet kan tippen aan enkele van zijn concurrenten.
                        Vooral qua beleving zou hij ver moeten onderdoen voor de overige hot hatches
                        Hangt ervan op wat je de GTI beoordeelt. Op vlak van rijplezier of pure snelheid zijn er betere alternatieven zoals de Megane RS hier aangehaald. Wanneer je naar het complete pakket kijkt, blijft zo'n GTI toch meester in zijn klasse: comfort, afwerking, uitstraling, ruimte, bruikbaarheid, (relatief) waardevast, de naam,...

Nu eigenlijk is zo'n GTI ook niet echt een hothatch meer, IMO. Daarvoor is hij niet hardcore genoeg. Hij neigt meer naar een GT. Je kan hiermee zonder problemen in 1 trek naar het zuiden van Frankrijk knallen, daar de oprit van een 5-sterren hotel oprijden en niet uit de toon vallen. Ik spreek hier uit ervaring. Als je wil kan je onderweg ook nog even een circuit'je meepakken. Eigenlijk heb je niet veel meer nodig in een auto, persoonlijk beschouw ik hem eerder als een goedkopere baby 911.

Dit gezegd zijnde, heeft dit alles ook zijn nadelen. Mijn belangrijkste opmerking is dat hij wat saai is. Rij al een dikke 3 jaar met een MK6 GTI rond en echt super veel rijplezier haal je er niet uit en het blijft allemaal nogal steriel. 95% van de tijd stoor je je daar niet aan, maar voor die 5% dat de situatie op de belgische wegen het toelaat, mis je wel iets. Naar ik mag geloven is de MK7 hier wel op vooruit gegaan maar heb hem zelf nog niet aan de tand kunnen voelen.

Het probleem met de MK7 is dat je die performance dan weer wil en dan begint het spel aardig aan te tikken waardoor je bijna in een andere categorie terecht komt. Een 135i is dan ook niet zo ver weg meer.

Uit jouw lijst heb ik de GTI gekozen omw de allround factor. Indien ik met dat budget nu ging shoppen en rijplezier op 1 zou staan, kocht ik een GT86.
                        Last edited by ; 26/01/2014, 21:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                          Hangt ervan op wat je de GTI beoordeelt. Op vlak van rijplezier of pure snelheid zijn er betere alternatieven zoals de Megane RS hier aangehaald. Wanneer je naar het complete pakket kijkt, blijft zo'n GTI toch meester in zijn klasse: comfort, afwerking, uitstraling, ruimte, bruikbaarheid, (relatief) waardevast, de naam,...

Nu eigenlijk is zo'n GTI ook niet echt een hothatch meer, IMO. Daarvoor is hij niet hardcore genoeg. Hij neigt meer naar een GT. Je kan hiermee zonder problemen in 1 trek naar het zuiden van Frankrijk knallen, daar de oprit van een 5-sterren hotel oprijden en niet uit de toon vallen. Ik spreek hier uit ervaring. Als je wil kan je onderweg ook nog even een circuit'je meepakken. Eigenlijk heb je niet veel meer nodig in een auto, persoonlijk beschouw ik hem eerder als een goedkopere baby 911.

Dit gezegd zijnde, heeft dit alles ook zijn nadelen. Mijn belangrijkste opmerking is dat hij wat saai is. Rij al een dikke 3 jaar met een MK6 GTI rond en echt super veel rijplezier haal je er niet uit en het blijft allemaal nogal steriel. 95% van de tijd stoor je je daar niet aan, maar voor die 5% dat de situatie op de belgische wegen het toelaat, mis je wel iets. Naar ik mag geloven is de MK7 hier wel op vooruit gegaan maar heb hem zelf nog niet aan de tand kunnen voelen.

Het probleem met de MK7 is dat je die performance dan weer wil en dan begint het spel aardig aan te tikken waardoor je bijna in een andere categorie terecht komt. Een 135i is dan ook niet zo ver weg meer.

Uit jouw lijst heb ik de GTI gekozen omw de allround factor. Indien ik met dat budget nu ging shoppen en rijplezier op 1 zou staan, kocht ik een GT86.
                          De dingen die jij beschrijft van de GTI ben ik helemaal mee eens. Het is een onopvallende wagen en velen zien het verschil niet tussen een 1.6TDI en een echte GTI. Mijn huidige Scirocco valt dan wat meer op in de massa. Het interieur is heel degelijk maar dat is het dan ook. Ik zou de golf ook nemen voor de allround capaciteiten en de DSG. Maar die laatste jaagt de prijs alweer een stuk omhoog en die is al niet min.
                          Mijn vader reed vroeger altijd met Audi maar sinds enkele jaren met Opel. Hij is zeer tevreden over zijn Insignia dus hij zei waarom kijk je niet eens voor een Astra. Maar hier zitten blijkbaar niet veel OPC liefhebbers als ik de poll bekijk.
                          2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                          2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                          2014 Opel Astra OPC
                          2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

OPC is enkel goed voor rechtdoor te gaan, te hoog gewicht voor deftig bochtenwerk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                              OPC is enkel goed voor rechtdoor te gaan, te hoog gewicht voor deftig bochtenwerk.
                              Nochtans in een test van Fifth Gear kwam hij er niet slecht uit. Nipt verloren van de Mégane RS.
                              2014 Opel Astra OPC
                              2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Nochtans in een test van Fifth Gear kwam hij er niet slecht uit. Nipt verloren van de Mégane RS.
                                Kan zijn hoor, naar wat ik al gelezen heb, zou vooral het gewicht een groot minpunt zijn

Comment

De Golf Gti . Geen enkele van de vermelde auto's kan tippen aan je Scirocco dus waarom geld weggooien
                                  Last edited by ; 26/01/2014, 22:14.

Comment

Op die testen mag je zeker niet afgaan.
                                    Test in 4 onderdelen.
                                    1 ste onderdeel is slalommen, een garage in rijden, achteruit eruit en weer slalommen.
                                    De traagste ligt er al uit.
                                    Er was er eens ene bij met automatische versnellingen die niet van achteruit in eerste ging tijdens het glijden en eens ene met elek. handrem die ze ook niet zo vlot gedraaid kregen.
                                    Resultaat, geen goede wagen en uit de test.
                                    Als ze nu alle wagens alle 4 de testen lieten uitvoeren zouden we er meer waarde aan kunnen hechten.

Tapatalk Pro
                                    den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                      Kan zijn hoor, naar wat ik al gelezen heb, zou vooral het gewicht een groot minpunt zijn
                                      Ja had hij 100kg minder gewogen dan was het zeker veel beter voor de cijfers en slechter voor de rivalen.
                                      2014 Opel Astra OPC
                                      2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                        De Golf Gti . Geen enkele van de vermelde auto's kan tippen aan je Scirocco dus waarom geld weggooien
                                        De scirocco is een 1.4TSI met 160 paardjes. Ik had er graag nog wat paardjes bij gehad. dus dan gaan we naar de 2.0 maar die heeft nog niet de vernieuwde motor van de GTI, maar wel de "oude" met 200PS.
                                        Nu rij ik er reeds 4 jaar mee en had graag wat anders gehad. Een nieuw model scirocco zit nog niet direct in bij VW.
                                        2014 Opel Astra OPC
                                        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Hot Hatch

De scirocco is een 1.4TSI met 160 paardjes. Ik had er graag nog wat paardjes bij gehad. dus dan gaan we naar de 2.0 maar die heeft nog niet de vernieuwde motor van de GTI, maar wel de "oude" met 200PS.
                                          Nu rij ik er reeds 4 jaar mee en had graag wat anders gehad. Een nieuw model scirocco zit nog niet direct in bij VW.
                                          Die heeft toch al enkele jaren de 211 pk motor?
                                          Dacht sinds 1/2010.

Tapatalk Pro
                                          Last edited by Gixxer; 26/01/2014, 22:41.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X